Не подаръци, а артефакти

Не подаръци, а артефакти

Не подаръци, а артефакти

До този момент сигурно сте поръчали вече и изпратили бизнес подаръците на много от своите клиенти, партньори и други, свързани с компанията ви лица. 

Но това може да не е най-добрият момент да подарявате подаръци, според Джон Рухлин - автор на книгата, издадена в САЩ, "Giftology: The Art and Science of Using Gifts to Cut Through the Noise". Според него времето преди Коледа е момент, в който подаръкът от фирмата въобще няма да се отличи. Други национални празници през календарната година дават по-добри възможности. Например Националният празник на страната, Денят на труда, Свети Валентин или професионален празник. 

И все пак, и по Коледа винаги има по-добри начини да правим фирмени подаръци, с които да създаваме нови бизнес възможности и да си помагаме да правим повече сделки, смята авторът. Той нарича успешните подаръци "артефакти". Защото ще напомнят на получателя за компанията в продължение на месеци, а може би дори и с години. Ето още няколко съвета от него:

Когато правите подаръци, не подарявайте очаквани или банални неща, съветва той. Всеки обича да му подаряват нещо в края на годината, но ако всяка година изпращате едно и също, тогава е малко вероятно да ви запомнят или да се зарадват. Особено, ако залагате на традиционните и клиширани тефтери, бонбони, ядки, кошници с плодове, карти за пазаруване. 

По Коледа подаръкът трябва да е свързан с получателя, а не с подателя. Голяма грешка на компаниите е да изпращат предмети със силно откроено лого и брандиране. Това прави подаръка твърде рекламен и хората не биха го използвали. Експерти съветват: вместо това, сложете някъде името на получателя или негово лого - така той няма да забрави откъде се е сдобил с това. 

Погрижете се за вътрешния кръг на получателя. Понякога не можем да измислим какво да изпратим на топ мениджъри и предприемачи - те вероятно си имат всичко. Един от начините да се отличим е не да му изпращаме поредната бутилка бърбън с картичка, а да пратим нещо за близките - съпругата, асистентите, децата. 

Подарявайте наистина обмислени подаръци. Избирайте неща, които имат практично значение и дълбок смисъл, като същевременно са персонализирани. За подаряването на такива не е задължително да са нужни много пари. Ако не можете да купите подарък на цената, която сматяте че е подходяща за този получател конкретно, отделете време и му пратете картичка, написана на ръка, в която благодарите за съвместната работа и посочвате, че тя е била важна за вас през годината. 

Подарявайте без да очаквате нищо в замяна. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ