Не подаръци, а артефакти

Не подаръци, а артефакти

До този момент сигурно сте поръчали вече и изпратили бизнес подаръците на много от своите клиенти, партньори и други, свързани с компанията ви лица. 

Но това може да не е най-добрият момент да подарявате подаръци, според Джон Рухлин - автор на книгата, издадена в САЩ, "Giftology: The Art and Science of Using Gifts to Cut Through the Noise". Според него времето преди Коледа е момент, в който подаръкът от фирмата въобще няма да се отличи. Други национални празници през календарната година дават по-добри възможности. Например Националният празник на страната, Денят на труда, Свети Валентин или професионален празник. 

И все пак, и по Коледа винаги има по-добри начини да правим фирмени подаръци, с които да създаваме нови бизнес възможности и да си помагаме да правим повече сделки, смята авторът. Той нарича успешните подаръци "артефакти". Защото ще напомнят на получателя за компанията в продължение на месеци, а може би дори и с години. Ето още няколко съвета от него:

Когато правите подаръци, не подарявайте очаквани или банални неща, съветва той. Всеки обича да му подаряват нещо в края на годината, но ако всяка година изпращате едно и също, тогава е малко вероятно да ви запомнят или да се зарадват. Особено, ако залагате на традиционните и клиширани тефтери, бонбони, ядки, кошници с плодове, карти за пазаруване. 

По Коледа подаръкът трябва да е свързан с получателя, а не с подателя. Голяма грешка на компаниите е да изпращат предмети със силно откроено лого и брандиране. Това прави подаръка твърде рекламен и хората не биха го използвали. Експерти съветват: вместо това, сложете някъде името на получателя или негово лого - така той няма да забрави откъде се е сдобил с това. 

Погрижете се за вътрешния кръг на получателя. Понякога не можем да измислим какво да изпратим на топ мениджъри и предприемачи - те вероятно си имат всичко. Един от начините да се отличим е не да му изпращаме поредната бутилка бърбън с картичка, а да пратим нещо за близките - съпругата, асистентите, децата. 

Подарявайте наистина обмислени подаръци. Избирайте неща, които имат практично значение и дълбок смисъл, като същевременно са персонализирани. За подаряването на такива не е задължително да са нужни много пари. Ако не можете да купите подарък на цената, която сматяте че е подходяща за този получател конкретно, отделете време и му пратете картичка, написана на ръка, в която благодарите за съвместната работа и посочвате, че тя е била важна за вас през годината. 

Подарявайте без да очаквате нищо в замяна. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул