Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Не подаръци, а артефакти
До този момент сигурно сте поръчали вече и изпратили бизнес подаръците на много от своите клиенти, партньори и други, свързани с компанията ви лица.
Но това може да не е най-добрият момент да подарявате подаръци, според Джон Рухлин - автор на книгата, издадена в САЩ, "Giftology: The Art and Science of Using Gifts to Cut Through the Noise". Според него времето преди Коледа е момент, в който подаръкът от фирмата въобще няма да се отличи. Други национални празници през календарната година дават по-добри възможности. Например Националният празник на страната, Денят на труда, Свети Валентин или професионален празник.
И все пак, и по Коледа винаги има по-добри начини да правим фирмени подаръци, с които да създаваме нови бизнес възможности и да си помагаме да правим повече сделки, смята авторът. Той нарича успешните подаръци "артефакти". Защото ще напомнят на получателя за компанията в продължение на месеци, а може би дори и с години. Ето още няколко съвета от него:
Когато правите подаръци, не подарявайте очаквани или банални неща, съветва той. Всеки обича да му подаряват нещо в края на годината, но ако всяка година изпращате едно и също, тогава е малко вероятно да ви запомнят или да се зарадват. Особено, ако залагате на традиционните и клиширани тефтери, бонбони, ядки, кошници с плодове, карти за пазаруване.
По Коледа подаръкът трябва да е свързан с получателя, а не с подателя. Голяма грешка на компаниите е да изпращат предмети със силно откроено лого и брандиране. Това прави подаръка твърде рекламен и хората не биха го използвали. Експерти съветват: вместо това, сложете някъде името на получателя или негово лого - така той няма да забрави откъде се е сдобил с това.
Погрижете се за вътрешния кръг на получателя. Понякога не можем да измислим какво да изпратим на топ мениджъри и предприемачи - те вероятно си имат всичко. Един от начините да се отличим е не да му изпращаме поредната бутилка бърбън с картичка, а да пратим нещо за близките - съпругата, асистентите, децата.
Подарявайте наистина обмислени подаръци. Избирайте неща, които имат практично значение и дълбок смисъл, като същевременно са персонализирани. За подаряването на такива не е задължително да са нужни много пари. Ако не можете да купите подарък на цената, която сматяте че е подходяща за този получател конкретно, отделете време и му пратете картичка, написана на ръка, в която благодарите за съвместната работа и посочвате, че тя е била важна за вас през годината.
Подарявайте без да очаквате нищо в замяна.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.