Погрижете се за трайна връзка с клиента

Погрижете се за трайна връзка с клиента

Времената се променят, медиите също, но някои базисни стъпки на маркетингa остават вечно работещи.

За да бъде задържан добрият клиент и връзката с него да стане трайна, не са необходими шокиращи трикове в ценообразуването или прилагане на практика на сложни принципи от микроикономиката. Нужно е само качество на продукта (или услугата), което отговаря или надхвърля очакванията, и правилна стратегия.

Според Браян Гутман – дизайнер в американската фирма за мъжко облекло Jeremy Argyle, изградила бизнес за милиони долари, тази стратегия има 5 постоянни елемента.

Ето какви са те.

1. Винаги правете всичко възможно да познавате добре хората от веригата на бизнеса. Това са търговците, дистрибуторите, продавачите, партньорите в е-търговията. Не забравяйте вечното правило, че крайният потребител е истинският ви клиент. Основното е насочено към него.

2. Бъдете там, където сделката живее. Всеки ден маркетолозите трябва да инвестират част от времето си на терен. Телефонните разговори и ежедневното следене на интернет активностите на марката са важни, дори да няма кампания. Защото няма как фирмата да отговори на нещо, което не чува.

Представяне, изпълнено с живот

3. Обръщайте внимание на вертикалните процеси. Често проверявайте всеки друг, който може да има отношение към веригата, завършваща при потребителя: дизайнери, логистични екипи, хора от местната администрация на населеното място, неправителствени организации, групи в социалните мрежи и изобщо всички заинтересовани от бизнеса.

4. Установете се, след това се адаптирайте. Базисната концепция на управлението на бизнеса, и съответно на маркетинга, трябва да бъде основана на усилия за постоянно подобрение. Следете обратната връзка, която клиентите ви дават, и правете усилия да я подобрявате.

5. Превърнете удовлетвореността на клиентите във визия. Красивият дизайн, оригиналното съдържание и печалбите не са абсолютната цел. Удовлетворението на хората от предлаганото от вас е целта. Те са част от дестинацията.

От списание Inc.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ