Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Рекламните номади - какви са те?
Много хора от рекламния бизнес по света потърсиха нови възможности в страни, далеч от родината.
Тази тенденция се появи след 2010 г. и се изостри по време на голямата икономическа криза, отбеляза електронното издание на Advertising Age.
Доста от талантите в рекламата мечтаят поне няколко години да са в страна, където биха могли да се отдадат абсолютно на креативността си и да преживеят нови емоции. Това се съчетава с любовта на младите хора от поколението Y към пътуването и пътешествията.
Други се прехласват от идеята да се превърнат в "творчески номади", които се местят от агенция в агенция, от едната част на света до другата.
Но, трудностите с намиране на работа в чужда страна си остават. Проблемът е, че при свития пазар конкуренцията е силна, а агенциите дават шанс първо на местните кандидати и после на чужденците, коментира Кат Лем от консултантска фирма Creative Recruitment в Лондон.
Тя дава и няколко полезни съвета на младите професионалисти от рекламата, които мечтаят за развитие извън страната си:
Бъдете в точното време и на точното място
Не е достатъчно да изпратите CV-то си по мейла и да очаквате чуждата агенция да се свърже с вас. Дори и да ви харесат на хартия, бъдещите ви работодатели ще искат да се срещнат с вас лично. Затова трябва да бъдете на мястото, където искате да работите поне месец преди евентуалните интервюта.
Избирайте мечтания град внимателно
Амстердам, например, изглежда много привлекателен за младите професионалисти. Не забравяйте обаче, че Холандия е малка страна с огромен творчески потенциал в рекламата. Намирането на работа в такива градове може да се окаже доста трудно, затова предварително проучете пазара.
Езикът е задължителен
Дори и да говорите перфектно английски, ако отивате в Германия или Франция това няма да ви свърши работа, особено, ако сте копирайтър. Владеенето на местния език и познаването на националните особености ви дават крачка преднина.
Бъдете подготвени за провал
Днес много хора са без работа. Отивайки на чуждо място, рискувате и да не успеете, колкото и добри да сте в това, което правите. Затова, ако не си намерите място до месец-два, имайте готовност да се върнете в родината си, поне докато малко време отмине, съветва Лем.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.