На кого ще липсвате, ако брандът ви утре изчезне?

На кого ще липсвате, ако брандът ви утре изчезне?

На кого ще липсвате, ако брандът ви утре изчезне?

Лесно е да се претоварим, опитвайки да следим всички възможни най-нови тенденции, медийни пространства, платформи, канали и теми в целия маркетингов пейзаж.

При навлизането на всяко ново мобилно приложение, при промяната на алгоритмите на търсачките и социалните мрежи и при другите важни явления в дигиталния свят, обаче все пак има едно нещо, което е много важно да следим за маркетинговите си кампании. Според автора на бестселъри и лидер на мисълта Сет Годин, ключът в успеха през 2019 г. ще бъде в отговора на един конкретен въпрос. Това разказва американското издание Inc.com. 

Годин смята, че маркетинговите усилия и измерването на ефективността от тези усилия не е задължително да са чак толкова сложни дейности.

Наскоро в подкаст програмата Self Made Man, промотирайки новата си книга "This is Marketing", Годин бе запитан как според него предприемачите от малкия бизнес трябва да измерват резултатите от своите маркетингови активности. И той каза:

"Трябва да си дадете отговор на този въпрос: Ако брандът ви изчезне утре, на кого ще му липсва истински?... Да кажем, ако този подкаст не се излъчи по график на насрочения предварително ден, колко хора ще реагират и ще запитат какво става?"

Това според Годин разграничава истински влиятелните марки от останалите, които лесно се забравят. Авторът твърди, че ако при честния отговор се окаже, че една марка няма да липсва на никого щом изчезне утре, то това означава, че тя е заменима на пазара и има нужда да се смени нейният подход за маркетинг и брандинг. 

Всички други неща, сред които и измерването, са от второстепенно значение. 

Как да приложите тази информация към бизнеса си през 2019 г.? 

1. Фокусирайте се върху изграждането и поддържането на ваша общност, а не само върху клиентите като отделни единици. 

При безпрецедентното ниво на достъпност до бизнеса днес, е все по-трудно да се създаде продукт или услуга, съдържащи функция или полза, които един конкурент не би могъл да предостави на потребителите.

Начинът, по който да преодолеете това препятствие, е прост. Изградете нещо, което нито пари, нито продукти могат да ви донесат: искрена връзка с клиентите или общността.

За да започнете да създавате общност, обграждаща вашата марка, помислете да извършите едно (или всички) от следните действия през тази година:

  • Станете домакин на местни събития, за да съберете клиентите си заедно на едно място.
  • Започнете да продавате висококачествени, маркови стоки, които най-лоялните ви клиенти да могат да купуват и да носят.
  • Уверете се, че вашата компания е насочена към цели, а не само ориентирана към печалбите.
  • Създавайте страхотно съдържание, което аудиторията ви да може да гледа редовно и ежедневно.
  • Създайте Facebook група или Slack канал, където да можете да обсъждате с клиентите си теми, свързани с вашата индустрия.
  • Както и да решите да създадете общност, най-важното, което трябва да запомните, е винаги да се опитвате да улесните взаимодействията клиент-клиент. Вие като компания може да направите много... Вашата общност трябва да разчита на маркетинга от уста на уста, за да нарасне до задоволителни размери.

2. Стеснете аудиторията си. 

Продължава на следващата страница. 

В същото подкаст интервю Сет Годин се противопоставя на настоящите настроения на много маркетолози (които се фокусират върху достигането до "масите"), като казва: "Това, което всъщност работи в маркетинга, е да се създава един притегателен център и да се остава там. Не да се откриват нови хора за вашия продукт, а да се намират нови продукти за вашите хора". 

Днес марките могат да се възползват от лукса на съвременната среда, в която милиарди личности са свързани онлайн. Ето как заради онлайн средата възниква способността дори най-нишовият бизнес да процъфти. Дните на твърде общите реклами по телевизията приключиха. Компаниите имат привилегията да говорят директно на публика, която гради ядрото на бизнеса им, възползвайте се!

За начало определете коя е вашата целева аудитория, развийте потребителски профили на купувачите си въз основа на тази аудитория, след това се насочете специално към тези хора. Решете техните проблеми и отговорете на техните въпроси. По този начин ще изградите тяхното доверие и в крайна сметка ще си спечелите трудно заработените пари, които сте дали за маркетинг, като ще създадете и печалба.

3. Не бъдете навсякъде онлайн. 

Спрете да слушате всички и всеки в общия ви радар. Истината е, че не е задължително да бъдете много активни навсякъде в социалните мрежи, за да разработите успешен бранд или за да създадете добра онлайн общност. 

Вместо това само трябва да бъдете там, където е целевата ви аудитория. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ