Що е то "маркетинг фуния" и как работи?

 Що е то маркетинг фуния и как работи?

Що е то "маркетинг фуния" и как работи?

Превръщането на интернет потребителите от потенциални в реални клиенти е процес от няколко стъпки. Една от тях е т. нар. маркетинг фуния. За всеки бизнес тя изглежда по различен начин. Например:

Една компания опитва да привлече внимание към уебсайта си. Маркетинг фунията за нея започва от купуването на показност в медиите – участие в телевизионни програми. В тези появи тя задвижва потенциалните клиенти към уебсайта й. От там някои от тях попълват формуляр за поръчки. Предлагат се две възможности за последвали продажби. Накрая компанията започва да им изпраща имейли, надявайки се на продажби. Компанията направила анализ на кампанията си след края й. Оказало се, че от заплатените реклами в телевизията, радиото и печата, телевизията определено била медията, която най-много допринасяла към продажбите й – посещенията в сайта й се покачили 20 пъти след показването на тв реклама.

Или: Друга компания продава консултантски услуги. Маркетинг фунията й започва с рекламиране pay-per-cklick и интернет връзки към възможни клиенти в уебсайта й. В този уебсайт посетителите са призовани да се обадят на компанията по телефона или директно да попълнят формуляр. Накрая, ако бизнесът си осигури клиент, той изпълнява работата и започва да следва клиента дългосрочно, за да си осигури допълнителна работа.

Ето как да започнете да изграждате ваша собствена маркетинг фуния, която да бъде начална карта на вашия маркетинг план:

1. Запишете всички маркетинг стратегии, които са необходими, за да превърнете потенциален купувач в многократен.

2. Започнете мониторинг. Направете статистика на уебсайта си, ако залагате на него. От 1000 посетители какъв процент се насочват към мястото, където предлагате поръчки? Колко от тези хора извършват поръчките? Разберете колко се отказват.

3. Помислете в кои полета трябва да подобрите работата си. Ако забелязвате, че вниманието към сайта ви в интернет намалява с времето, започнете да изпробвате нови опции. Например, промяната на текста или позиционирането на илюстрации и снимки могат да покачат посетителите от 5,6% на 8%. Само тази малка промяна може радикално да подобри ефекта от уебсайта ви като инструмент за маркетинг и продажби.

4. Помислете за начини да се разширите. Какви нови методи можете да добавите към вашата маркетинг фуния? Интегрирате ли в маркетинга си всичко възможно в дигиталния свят – реклама в социалните медии, pay-per-click, радио, имейли, приложения за смартфоните, видео? Можете ли да предложите повече възможности след продажбата? Измислете добри предложения, с които да задържите завоювания клиент.

От сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ