Социалната мрежа, на която се възлагаха надежди, умря

Социалната мрежа, на която се възлагаха надежди, умря

На някои социални мрежи се възлагат надежди за растеж и те наистина ги оправдават - такъв пример е Instagram, която беше купена от Facebook и има експлозивен ръст на потребители. На други обаче също се възлагаха очаквания, но те не ги оправдаха. Не всяка голяма инвестиция в растяща социална мрежа от Силициевата долина се отплаща. А може би и зависи кой я купува. Това потвърждава историята на Vine.

Мобилното приложение на споделяне на кратки видеоклипове от 6 секунди беше една от технологиите през 2014 г., които бяха използвани от мнозина по света. 

Преди 4 години - през октомври 2012 г. - Twitter купи Vine за голяма сума - твърди се, за около 30 млн. долара. И след това нещата започнаха да вървят надолу. Причина бе сериозната конкуренция на Facebook с нейната Instagram, в която също беше въведено публикуването на видео. Сега в съобщение в Medium Twitter разкрива, че прекратява използването на приложението Vine в идните седмици, посочва Adweek.com. 

"Ще имате възможност да получите достъп до видеоклиповете си и да ги съхраните", заявяват от Twitter до потребителите. "Ще поддържаме сайта онлайн, защото смятаме, че е важно все още да може да се гледат невероятните клипове, които бяха създадени. Ще бъдете известени преди да направим каквито и да е промени в приложението или уебсайта", съобщават още от компанията. 

Колко дълго още видеата на Vine ще живеят онлайн, не е известно, но не е изненада за мнозина, следящи приложението в последно време, че то претърпя провал. 

От много месеци насам Vine се бори да задържи вниманието на маркетолозите. Младото поколение Z, за която аудитория е насочено, прехвърли вниманието си освен към Instagram, и към Snapchat. Същото направи и по-голямото от него поколение Y. Наблюдатели на маркетинговата индустрия на социалните мрежи не очакваха Vine да оцелее до 2017 г. 

Instagram добави възможността за публикуване на видео през 2013 г. и с това нанесе големия удар по привлекателността на Vine. Освен това, Instagram е свързана с огромната Facebook, което също има значение. 

При все това, трябва да се отчете, че Vine беше важно и успешно приложение, което допринесе в еволюцията на споделянето видео в интернет, то привличаше над 200 млн. потребители по света месечно. 

Междувременно, ето как реагира основателят на Vine Рис Юсупов при новината, че Twitter "дръпва шалтера" на разработката му. Той написа в Twitter: Не продавайте компанията си!". 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ