Социалната мрежа, на която се възлагаха надежди, умря

Социалната мрежа, на която се възлагаха надежди, умря

На някои социални мрежи се възлагат надежди за растеж и те наистина ги оправдават - такъв пример е Instagram, която беше купена от Facebook и има експлозивен ръст на потребители. На други обаче също се възлагаха очаквания, но те не ги оправдаха. Не всяка голяма инвестиция в растяща социална мрежа от Силициевата долина се отплаща. А може би и зависи кой я купува. Това потвърждава историята на Vine.

Мобилното приложение на споделяне на кратки видеоклипове от 6 секунди беше една от технологиите през 2014 г., които бяха използвани от мнозина по света. 

Преди 4 години - през октомври 2012 г. - Twitter купи Vine за голяма сума - твърди се, за около 30 млн. долара. И след това нещата започнаха да вървят надолу. Причина бе сериозната конкуренция на Facebook с нейната Instagram, в която също беше въведено публикуването на видео. Сега в съобщение в Medium Twitter разкрива, че прекратява използването на приложението Vine в идните седмици, посочва Adweek.com. 

"Ще имате възможност да получите достъп до видеоклиповете си и да ги съхраните", заявяват от Twitter до потребителите. "Ще поддържаме сайта онлайн, защото смятаме, че е важно все още да може да се гледат невероятните клипове, които бяха създадени. Ще бъдете известени преди да направим каквито и да е промени в приложението или уебсайта", съобщават още от компанията. 

Колко дълго още видеата на Vine ще живеят онлайн, не е известно, но не е изненада за мнозина, следящи приложението в последно време, че то претърпя провал. 

От много месеци насам Vine се бори да задържи вниманието на маркетолозите. Младото поколение Z, за която аудитория е насочено, прехвърли вниманието си освен към Instagram, и към Snapchat. Същото направи и по-голямото от него поколение Y. Наблюдатели на маркетинговата индустрия на социалните мрежи не очакваха Vine да оцелее до 2017 г. 

Instagram добави възможността за публикуване на видео през 2013 г. и с това нанесе големия удар по привлекателността на Vine. Освен това, Instagram е свързана с огромната Facebook, което също има значение. 

При все това, трябва да се отчете, че Vine беше важно и успешно приложение, което допринесе в еволюцията на споделянето видео в интернет, то привличаше над 200 млн. потребители по света месечно. 

Междувременно, ето как реагира основателят на Vine Рис Юсупов при новината, че Twitter "дръпва шалтера" на разработката му. Той написа в Twitter: Не продавайте компанията си!". 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
На днешната дата, 25 октомври. Рождениците днес
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Цитат на деня
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании