Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Букви, които се помнят
Дял от графичния дизайн, посветен на уместната и естетична употреба на буквите - това е типографията. Свързана е с различните шрифтове, които оформят писменото слово. Има отношение към красотата и човешкото възприятие с окото. И в този смисъл, има отношение и към рекламата.
Компаниите, които използват правилния тип шрифт, успяват да създадат продължително впечатление сред клиентите. Добрата типографска реклама се помни от читателя. Но тъй като всеки читател е с различна индивидуалност и вкус, няма определен отговор на въпроса кой шрифт е най-добре да се използва в печатната и външна реклама. Има обаче някои много важни елементи, с които най-добрата типография е от полза на рекламата. Авторите в chron.com разказват за тях. Ето кои са те:
Шрифт, който се помни
Най-добрата реклама е тази, за която читателят най-лесно си спомня. Всъщност рекламата в която и да е нейна форма, не си струва усилието, ако не оставя продължително впечатление. Освен визията, значение има и текстът. Освен с посланието и смисъла си, има значение как може той да бъде запомнен и като чисто визуална поредица от букви, думи, изречение, абзаци. Думите много по-трудно се помнят от зрителната памет, отколкото буквите. Затова предпечатът се заиграва с шрифта. Използват се контрастни цветове и поставяне на словото на места, които правят картината по-раздвижена и са по-забележими. Цветът създава по-продължителен зрителен спомен, а позиционирането на думите може да подобно на картина представяне в ума.
Съобщението
Едни от най-успешните реклами са тези, които съдържат точно подходящия брой ключови думи. Честа грешка е да се слагат прекалено много, излишни думи. Да изкажеш една идея в дума, две, а не в изречение, изисква повече креативност. Добър пример бе призивът на благотворителните организации, които опитваха да събират средства в помощ на Хаити след опустошителното земетресение в страната от 2010 г. Той беше просто “Help Haiti”, което като слово съчетание беше напълно достатъчно и изчерпателно.
Стойността на шока
Да се използват думите с шокиращ или неочакван маниер е един от най-добрите начини да се направи типографията запомняща се. Думите могат да бъдат позиционирани по дадени начини, така че читателят да бъде принуден да се върне назад към страницата и отново да погледне какво пише. Това са този тип реклами, които му хващат вниманието. Понякога се използват игри на думи, игри със смисъла на названия, пиперлива реч, често свързана със секс. Това работи. Друг вариант е самите думи да бъдат изписвани с формата на животно, на човек или на тропически обект например. Това може да накара читателя да се забави и да погледне за повече време и по-внимателно рекламният надпис. Този тип надписи се помнят, защото думите се поднасят под формата на картини.
Хумор
В типографските реклами той работи. Подсигурява стабилен, траен спомен от рекламата. Смешните думи, използвани като подбор, могат да бъдат толкова помнени, колкото и картините в рекламните визии. Начинът, по който думите са изобразени, понякога може да провокира хумористичен отговор просто от начина, по който те са поставени на страницата. Например, противопоставянето на думи с картини, които им противоречат. Подобен подход, между другото, се използва в документалното кино. Много тъжна картина на стара жена, човек с умствени проблеми, мизерна къща или недохранено дете, се озвучава със забързана, енергична дори весела музика.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.