Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Кой казва "Не" на фалшивите последователи и ботовете
В епохата на маркетинга със социално влияние чрез т.нар. инфлуенсъри в мрежите, една от най-големите компании рекламодатели - Unilever, обмисля внимателно стратегията си на представяне на брандовете си по този начин.
Причината е във фалшивото количество, което понякога някои от профилите в мрежи като Instagram представят.
В тях брой последователи и харесвания често се дължи на бот програми, които правят според заплащането купени кликвания, харесвания и последователи.
Главният маркетингов директор на Unilever Кийт Уийд коментира темата по време на тазгодишното издание на рекламния фестивал в Кан, Франция, Cannes Lions. Той даде голяма заявка, че в бъдеще компанията ще положи усилия да не работи с инфлуенсъри, които имат фалшиви последователи или използват ботове, за да разрастват като числа профилите си, съобщи изданието Adweek.com.
Работата с инфлуенсъри, чиито последователи са истински, също може да бъде особена. Ефективността внимателно трябва да се следи.
Нийл Уолър - главен изпълнителен директор на маркетинговата компания за инфлуенсъри Whalar, коментира, че се надява всъщност повече марки да последват Unilever в подхода да помага на ограничаването на неетичните практики в индустрията.
"Ако един автор докладва размер на публика, който не е истински или пък списание се престори, че има повече читатели отколкото наистина, това е наистина погрешно", казва той. Причината по думите му е широко разпространеното използване на ботове за набавяне на голям брой последователи и харесвания - измерител, който често не отговаря на истината за влиянието.
По думите на Уолър това не само създава неистински последователи в профилите на инфлуенсърите, с което ги дискредитира, но е и вредно за брандовете. "Често виждаме ситуации, в които даден бранд работи с инфлуенсъри, които са по-малко подходящиза него, но им се плаща повече, защото те имат повече последователи", отбелязва той.
Грешка на маркетинговата индустрия в дигиталния свят е, че е поставяла броя на последователите над всичко, смята още Уолър.
Един от инфлуенсърите днес - Tif Nichols Fannin, отбеляза в Кан, че за съжаление има много малко пропукване на фалшивите последователи и инфлуенсърите с неверни числа все още получават ангажименти от брандовете, вероятно защото числата все още са поставяни над всички други показатели от много компании.
Продължава на страница 2.
"Брандовете продължават да работят с инфлуенсъри, които използват тези тактики, така че е вероятно да са "възнаграждани" с фалшива активност", казва Фанън.
Един инфлуенсър може да има много на брой последователи на пръв поглед, но ако това число е от ботове, с фалшиви профили, зад които не стоят истински хора, тогава брандът няма да получи нищо, е водещото обобщение на маркетолозите.
Понякога инструментите за набавяне с фалшиви последователи действат едва доловимо, предупреждават още те.
На големите компании се налага да инвестират време в долавяне на работата на ботовете с фалшивите последователи. Често има нужда да отделят време за внимателно проучване, преди да вложат суми в маркетинга чрез инфлуенсъри. Тези суми в Щатите понякога достигат стотици хиляди долари.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.