Време ли е да сложите край на маркетинговата стратегия?

Време ли е да сложите край на маркетинговата стратегия?

Да гледаш как планираната маркетингова стратегия се утвърждава е едно от най-вълнуващите преживявания в професионалния живот. Кой не обича да празнува успеха?! Реализирането на планираните цели за продажби или налагане на нов продукт винаги са повод за радост.

Но, разбира се, празнуването на успеха е сравнително лесно, в сравнение с диагностицирането на неуспехите.

В основата на повечето проблеми, пораждащи неуспехите, лежи прост въпрос, който ние всички си задаваме - какво би станало, ако просто дадем на тази инициатива повече време, за да успее? Или пък я променим малко?

Ако постоянно се стремим към успех на всяка цена, в крайна сметка ще изразходим важни ресурси, които бихме могли да използваме другаде, припомня Лес Маккоун в Inc.com. С други думи, трябва да разберете кога да кажете "Стоп!" и да прекратите даден проект, вместо да чакате той да започне гръмко да се проваля пред очите ви.

Ето четири препоръки в тази насока.

Създавайте предварителни показатели за успех. Трябва да имате ясно разбиране за показателите на успеха на стратегията ви. Това са знаците, които по пътя ви показват, че успявате и се движите напред. Те трябва да са предварително ясни, за да се ориентирате. Когато посадите цвете или зеленчук, въпреки че ​не виждате крайния резултат веднага, вие сте свидетели как той се развива и расте. Същото е с всяка важна стратегия. Преди това трябва да изясните какви са показателите, които да следите. Може би го знаете, но е важно да се повтори, защото в това се корени провалът на много стратегии. 

Спасете здравите корени. Със сигурност не може да очаквате, че по време на цялата си кариера ще се занимавате само с успешни проекти. Някои от тях ще се провалят, но въпросът тук е да успеете "да спасите здравите корени". Дори и когато една стратегия не носи желаните резултати, тя със сигурност има своите добри идеи.

Когато нещата достигнат точка на застой... В такива случаи човек обикновено се успокоява с временните фактори и заобикалящата го ситуация. Ако обаче не отбелязвате никакъв напредък дълго време, явно нещата куцат. Ако още по време на изпълнението стратегията изпадне в застой в една от ключовите си фази, не е нужно да чакате това положение да се подобри и да се надявате на по-добрите бъдещи времена. Това положение не е полезно и за екипа ви, който се демотивира от това, че вижда, че не постига никакви резултати за дълъг период от време.

Посъветвайте се с трето лице, което няма пряк интерес от резултата. Да бъдете обвързани с резултатите е най-голямата грешка относно яснотата на случващото се със стратегията. Когато имате пряк интерес от успеха, вашата преценка неизбежно е замъглена. За да разберете ясно кога е дошло времето да дръпнете шалтера на стратегията, или кога си струва да заложите на упоритост в надежда за постигане на успех, най-голяма полза ще имате, като поговорите с външен човек, който не е обвързан с изпълнението й.

Тези решения винаги са най-трудни за един маркетингов мениджър. Закриването на един проект, прекратяването на една стратегия, е обвързано не само с бизнес показатели, но и с емоционални такива. Вие сте човекът, който трябва да реши кога да дръпне щепсела на нещо, в което е инвестирал време, ресурси, умения. Ако е необходимо, направете го! Това е част от пътя. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ