Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Време ли е да сложите край на маркетинговата стратегия?
Да гледаш как планираната маркетингова стратегия се утвърждава е едно от най-вълнуващите преживявания в професионалния живот. Кой не обича да празнува успеха?! Реализирането на планираните цели за продажби или налагане на нов продукт винаги са повод за радост.
Но, разбира се, празнуването на успеха е сравнително лесно, в сравнение с диагностицирането на неуспехите.
В основата на повечето проблеми, пораждащи неуспехите, лежи прост въпрос, който ние всички си задаваме - какво би станало, ако просто дадем на тази инициатива повече време, за да успее? Или пък я променим малко?
Ако постоянно се стремим към успех на всяка цена, в крайна сметка ще изразходим важни ресурси, които бихме могли да използваме другаде, припомня Лес Маккоун в Inc.com. С други думи, трябва да разберете кога да кажете "Стоп!" и да прекратите даден проект, вместо да чакате той да започне гръмко да се проваля пред очите ви.
Ето четири препоръки в тази насока.
Създавайте предварителни показатели за успех. Трябва да имате ясно разбиране за показателите на успеха на стратегията ви. Това са знаците, които по пътя ви показват, че успявате и се движите напред. Те трябва да са предварително ясни, за да се ориентирате. Когато посадите цвете или зеленчук, въпреки че не виждате крайния резултат веднага, вие сте свидетели как той се развива и расте. Същото е с всяка важна стратегия. Преди това трябва да изясните какви са показателите, които да следите. Може би го знаете, но е важно да се повтори, защото в това се корени провалът на много стратегии.
Спасете здравите корени. Със сигурност не може да очаквате, че по време на цялата си кариера ще се занимавате само с успешни проекти. Някои от тях ще се провалят, но въпросът тук е да успеете "да спасите здравите корени". Дори и когато една стратегия не носи желаните резултати, тя със сигурност има своите добри идеи.
Когато нещата достигнат точка на застой... В такива случаи човек обикновено се успокоява с временните фактори и заобикалящата го ситуация. Ако обаче не отбелязвате никакъв напредък дълго време, явно нещата куцат. Ако още по време на изпълнението стратегията изпадне в застой в една от ключовите си фази, не е нужно да чакате това положение да се подобри и да се надявате на по-добрите бъдещи времена. Това положение не е полезно и за екипа ви, който се демотивира от това, че вижда, че не постига никакви резултати за дълъг период от време.
Посъветвайте се с трето лице, което няма пряк интерес от резултата. Да бъдете обвързани с резултатите е най-голямата грешка относно яснотата на случващото се със стратегията. Когато имате пряк интерес от успеха, вашата преценка неизбежно е замъглена. За да разберете ясно кога е дошло времето да дръпнете шалтера на стратегията, или кога си струва да заложите на упоритост в надежда за постигане на успех, най-голяма полза ще имате, като поговорите с външен човек, който не е обвързан с изпълнението й.
Тези решения винаги са най-трудни за един маркетингов мениджър. Закриването на един проект, прекратяването на една стратегия, е обвързано не само с бизнес показатели, но и с емоционални такива. Вие сте човекът, който трябва да реши кога да дръпне щепсела на нещо, в което е инвестирал време, ресурси, умения. Ако е необходимо, направете го! Това е част от пътя.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.