Законите на маркетинга в социалните мрежи

Законите на маркетинга в социалните мрежи

Хиляди компании и хора по света разбраха от опит, че ако се възползват от маркетинга в социалните медии, могат да увеличат значително клиентската си база или популярността си.

Макар че мрежите вече изискват пари за видимост на публикациите, те все още са универсален инструмент за достигане до широка аудитория.

Но за да успеете, е важно разбира се, да познавате основите на маркетинга в социалните мрежи. Тези основи са известни отдавна и може би точно затова са днес често са забравяни. Това са 10-те закона на маркетинга в сайтовете за споделяне и комуникация: 

1. Законът на слушането

Успех в социалните мрежи ще ви донесе повече слушане и по-малкото говорене. Прочетете онлайн съдържанието на вашата таргет група и се включете в дискусии, за да научите какво е важно за нея. Само тогава ще можете да създадете съдържание и да запалите искрата, която да добавя стойност в живота на тези хора, вместо да ги обърква още повече.

2. Законът на концентрацията

По-добре ще е да се специализирате в дадена област, отколкото да бъдете двигател на всички сделки. Силно фокусирани върху социалните мрежи и съдържателната маркетингова стратегия, предназначена да изгради силна марка, ще имате по-голям шанс за успех, отколкото ако заложите на широка стратегия, която се опитва да бъде всичко за всички.

3. Законът на качеството

Качеството играе важна роля за натрупване на количеството. По-добре е да имате 1000 онлайн връзки, които четат, споделят и говорят за вас и вашето съдържание с техните приятели, отколкото да имате 10 хил., които да изчезнат веднага след свързването им с вас за първи път.

4. Законът на търпението

Социалните мрежи и съдържателният маркетинг не постигат успех за една нощ. Въпреки че е възможно да реализирате бързи резултати, по-вероятно е да се наложи да изчакате известно време, докато постигнете желаното.

5. Законът на разпространението

Ако публикувате интересно и качествено съдържание и работите с идеята да придобиете онлайн интелигентна аудитория, то резултатите няма да закъснеят. Те ще използват и споделят вашите мисли и предложения в блогове, Facebook, Twitter акаунти. Този начин на разпространение създава нови точки за достъп за търсачки като Google, например. Търсенето на ключови думи, свързани с вас, може да се разрасне до стотици, даже хиляди потенциални начини хората да ви открият онлайн.

6. Законът на влиянието

Отделете време да потърсите онлайн влиятелните хора на вашия пазар, които имат качествена аудитория и вероятно се интересуват от вашите продукти, услуги или бизнес. Свържете се с тези хора, работете в насока да изградите добри взаимоотношения с тях. Ако ви забележат като авторитетен източник на полезна информация, те ще споделят вашето съдържание с тяхната собствена публика, което може да постави вас и вашият бизнес пред нова огромна аудитория.

7. Законът на стойността

 

Ако прекарвате цялото си време в мрежата, промотирайки вашите продукти и услуги, хората ще спрат да ви обръщат внимание. Трябва да добавите
стойност към комуникацията с потенциалните си потребители. Фокусирайте се по-малко върху реализациите и повече в създаването на смислено съдържание и откриване на връзки с онлайн влиятелни хора. За нула време тези хора ще се превърнат в мощен катализатор на маркетинг от „уста на уста” за вашия бизнес.

8. Законът на признателността

Не бихте игнорирали някой, който протяга ръка към вас лично, нали? Затова не го правете и в онлайн комуникацията. Изграждането на взаимоотношения е един от най-важните елементи за постигането на успех на маркетинга в социалните мрежи. Бъдете признателни на всеки, който ви подава ръка.

9. Законът за достъпност

Не правете така: публикувате и после замлъквате. Бъдете достъпни за аудиторията. Това означава, че трябва постоянно да споделяте с публиката и да взимате участие в дискусиите с нея. Последователите могат да бъдат доста капризни понякога така че не си мислете, че няма да ви заменят с някой друг ако си позволите да изчезнете седмици или месеци наред.

10. Законът за взаимодействието

Не бива да очаквате другите да споделят вашите мисли и да говорят за вас ако не им отвръщате със същото. Трябва да отделите някаква част от времето, което прекарвате онлайн, за да споделяте мнението и на други около вас.

Сюзън Гънелиус за сайта на сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ