Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Влогърът Слави за новите правила на YouTube
От януари следващата година YouTube влогърите и брандовете, с които си партнират, се изправят пред ново предизвикателство – обозначението на съдържанието им като допустимо или непредназначено за деца. Условието е въведено в Закон за защита на поверителността на децата онлайн, накратко COPPA, а неспазването му може да донесе глоби до 42 530 долара на качен клип или приблизително 75 хил. български лева.
Както вече ви информирахме, платформата за видео споделяне затяга правилата, след като през септември Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) ѝ наложи глоба от 170 млн. долара за незаконно събиране на данни от лица под 13-годишна възраст, без съгласието на техните родители.
Как ще се отразят новите регулации върху работата по създаване на видео съдържание, особено при индивидуалните играчи като влогърите? Един от най-популярните български влогъри – Слави от The Clashers – коментира темата специално за „Мениджър Нюз“. Той притежава два YouTube канала – The Clashers и The Clashers Gaming. Общият брой последователи, които има, надхвърля 800 000.
–Слави, лесно ли установихте каналът Ви подходящ ли е за деца, или не? Като какъв ще обозначите него и видеата си от 1 януари, когато промяната в Закона за защита на поверителността на децата онлайн влиза в сила?
–За главния ми канал (бел. ред. The Clashers) установих лесно, че не е насочен към деца, тъй като не отговаря на нито един от мъгливите критерии на YouTube. При гейминг канала (бел. ред. The Clashers Gaming) имах известни затруднения и трябваше да се консултирам по-обстойно със ситуацията. Оказа се, че и той не е насочен към деца, макар и да го гледат предимно такива.
–Как реагират брандовете, с които си партнирате, на новата правна норма? Ще има ли изменения в работата Ви с тях?
–За мен лично последствия няма да има, тъй като ние имаме директни отношения. По-скоро засегнати са каналите, които излъчват директен контент за деца.
–Ще „прогони“ ли YouTube бизнеса и влогърите? Може ли нещо да накара платформата да отмени решението си?
–Определено нещата стават все по-сложни. През 2017 г. имахме масовите демонетизации и ограничаване на видеа, през 2018-а – член 13, който слава богу е в по-лека форма, сега и КОППА. Мисля, че ще се справим, но определено това оказва негативно въздействие върху криейтърите и те масово губят мотивация с всички тези правила.
–Американците са първи по потребление на YouTube в глобален план. Приемате ли обаче законовите уредби в САЩ да се прилагат към държавите по целия свят?
–Ето това е най-странното нещо. Защо в целия свят трябва да се прилага закон, който действа само на територията на Щатите? Аз лично не мога да го разбера, но явно не откриват друг начин да ограничат видеата. Имайте предвид, че самият YouTube не иска това, тъй като компанията ще загуби милиони. Целият бизнес модел на видеата за деца ще се преустрои и буквално няма да генерира приходи нито за криейтърите, нито за платформата. Не е ясно и защо не са предприели други мерки по ограничаването на самата апликация като цяло, и насърчаването на YouTube Kids, който беше създаден точно за тази цел.
По материала работи Габриела Беличовска
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.