Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Време е за ребрандиране!
Дори и най-обичаните марки преминават през кризи. В тези моменти от развитието им е добра идея да предприемат ребрандиране, създавайки изцяло нова концепция или чрез модернизиране на настоящата такава. Когато не го направят в точния момент обаче, рискуват сериозно да навредят на имиджа си. Е, как да знаем кога е време компанията ни да направи такава сериозна крачка?
Не го правете, освен ако наистина е нужно
Ребрандирането не е стратегия, която трябва да заложим, просто защото „звучи като добра идея“. Брандът е в основата на успеха ви, затова промяната му буквално ще окаже ефект върху всичко останало в компанията. Ако постоянно се променяте, ще изгубите идентичността си, а оттам и лоялността на потребителите.
Тези 5 индикатора ще ви подскажат кога е време за ребранд:
Станали сте старомодни
Ако потребителите ви възприемат като остарели и старомодни, време е да разчупите представата им за вас. Един от начините да го постигнете е чрез дизайна. Променете формата на логото си, шрифта и цветовете, които използвате. Преразгледайте отново и позициите си – зад какво заставате и продължава ли то да отговаря на предпочитанията на потребителите ви.
Таргетирате нова демографска група
Ефективен е този бранд, който е създаден за една таргет аудитория – това го прави релевантен и надежден. Ако решите, че е време да таргетирате нова демографска група, брандът също ще трябва да еволюира, за да отговаря на нея. Една компания, чиято цел е задоволяване на потребностите на жени на средна възраст, не би въздействала по същия начин на момчета тийнейджъри.
Застрашава ви нов конкурент
Ребрандирането има и защитна функция за бизнеса, когато на хоризонта се появи нов конкурент. Например ако нова компания се цели да продава на вашия пазар, потребителите може да се объркат от кой да купуват. За да избегнете това, можете да се отличите, налагайки нови, по-привлекателни стандарти на марката си.
Мисията и/или ценностите ви са се променили
Мисията и ценностите ви трябва да диктуват развитието на бранда. Следователно, ако те се променят, брандът трябва да ги последва. Например ако компанията ви реши да започне да предоставя по-екологични решения и да минимизира лошото въздействие върху околната среда, можете да създадете корпоративно лого, което да отговаря на това, или да добавите нов елемент към настоящото. Когато предприемате подобен ход обаче, се уверете, че ще информирате подобаващо потребителите за това.
А какво да правим след като установим, че е време за ребрандиране?
Дефинирайте целите си. Като при всяка стратегия, и тук първо трябва да определите целите си. Опитвате ли се да възстановите имиджа на компанията си от нулата, или само да го модернизирате? Искате ли да се харесате на нова аудитория, или се насочвате само към настоящите си клиенти?
Работете с професионалисти. Има някои области в маркетинга и рекламата, в които не можете да си позволите да правите грешки. Ребрандирането е една от тях, затова открийте възможно най-добрите специалисти.
Активно информирайте за промяната. Недейте да оставяте клиентите в неведение. Подгответе ги за промяната, като подготвите редица официални изявления, събития, промоции, отстъпки и т.н. за новия си бранд. Накарайте ги да се вълнуват за новостите толкова, колкото вас.
Някои марки са последователни през цялото си съществуване, други – минават през периоди на бърза еволюция, а трети се обновяват само според нуждите си на всеки няколко години. Няма правилен или грешен отговор по въпроса с ребрандинга – единствено трябва да се съобразите в това какво е и какво не е подходящо за вас и за вашата аудитория.
По материал на Entrepreneur.com
Редактор: Габриела Беличовска
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.