Тенденцията за 2018 г. се нарича промяна

Тенденцията за 2018 г. се нарича промяна

Какви са най-успешните маркетингови кампании в България за последната година? Какво ще се промени в маркетинга през 2018 г.? 

На тези въпроси предлага отговори поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни, с победителите в тазгодишния конкурс BAAwards, организиран от Българската асоциация на рекламодателите (БАР).

Конкурсът за поредна година отличи най-успешните и работещи маркетингови инициативи у нас. През 2017 г. той се проведе под мотото "Raising the БАР" - вдигане на летвата.

Продължаваме да представяме кратки интервюта с победителите - част от най-добрите маркетолози в България. Участник днес е Илона Станева. 

...............

- Г-жо Станева, Fibank спечели отборна награда на БАР през 2017 г. в категорията нововъведение в услуга и повторно пускане на пазара, за кампанията за безконтактно разплащане чрез смартфони с Радослав Янков. Каква беше предварително заложената цел на тази кампания? Как я осъществихте? До какви нови изводи достигнахте за младия потребител на банкови услуги в България?

- Fibank се е позиционирала в съзнанието на своите клиенти и партньори като банка, предлагаща иновативни решения. Новите технологии въздействаха върху потребителското поведение и доведоха до логични промени в начините на банкиране и разплащане. Ежедневието на бързи обороти изисква услугите, които потребителите използват, да носят основните характеристики: бързина, сигурност и удобство. Това беше и мотивът ни да надградим нашия продукт и да предложим иновативна форма за разплащане.

Така Fibank, в партньорство с MasterCard, създаде за първи път в България и на Балканите иновативна платформа за електронни плащания, която позволява на клиентите на банката да използват своите смартфони, поддържащи NFC технология, за бързи и сигурни плащания на безконтактни ПОС терминали.

Рекламната кампания имаше за цел да популяризира услугата и да образова аудиторията за новия метод на плащане и предимствата, които носи.

За нас Радо Янков беше естественият носител на посланието – начинът му на живот е близък до този на потребителите, към които е насочена услугата. Радо е непрекъснато в движение, живее екстремно и с лекота пресъздаде ежедневието си и във видеото. Интересното е, че това беше рекламният дебют на Радо Янков и той се справи блестящо, а снимачният процес, колкото и да беше тежък и продължителен, беше истинско удоволствие. Видеото беше заснето на 6 локации, като снимките продължиха повече от 15 часа. Беше ранна пролет, валеше през целия ден, а ние имахме по сценарий достатъчно много външни снимки, в които трябваше да пресъздадем и слънчева пролетно-лятна атмосфера. Тук е моментът да благодаря за професионализма не само на Радо, но и на колегите от рекламна агенция КИВИ и продуцентите „Чучков Брадърс“, които направиха видео продукта възможен.

(Продължава на страница 2.)

Преди въвеждащата кампания проведохме редица качествени и количествени изследвания на услугата и рекламната концепция. По време на груповите дискусии един от участниците каза, че харесва продукта, защото цитирам „Обичам да ми е лесно“. Смятам, че това е много характерно за новия потребител на банкови услуги – да има лесен достъп до услуги, да няма излишни формалности и всичко да се случва дистанционно. Но за да може младият потребител да има точен критерий и да взима правилните решения, той трябва да бъде добре информиран. Затова и през 2016 г. Fibank фокусира вниманието си върху подрастващато поколение, стартирайки продуктов проект „Ранна детска финансова грамотност“.

- Защо Fibank залага на това българските спортисти да бъдат нейни рекламни лица?

- Подкрепата на българският спорт е не само част от корпоративната ни социална отговорност, това е визия и мисия. Спортът учи на дисциплина, труд и себеотдаване – това са ценности, които заслужават да бъдат промотирани и най-логично е носителите на посланието да бъдат самите лица, чиито успехи ни обединяват като нация. От друга страна, за нас е важно рекламите ни да са искрени, да са близо до начина на живот на потенциалните ни потребители, за да може таргет аудиторията ни да припознае ситуацията и продукта. Очевидно усилията ни дават резултат, тъй като резултатите от различните количествени проучвания, провеждани във времето, показват че Fibank е позиционирана в потребителското съзнание като „Банката, подкрепяща българския спорт“ и „Банката със запомнящи се реклами“.

- Какво според вас ще се промени в маркетинга на банковите услуги в България през 2018 г.? Какво ще бъде ново или актуално, кои начини на мислене в компаниите ще бъдат вече остарели?

Пазарът на банкови услуги е изключително конкурентен и динамичен. Банковият маркетинг не е изолирано явление - той следва правилата и тенденциите на маркетинга като цяло от една страна, а от друга страна бързо развиващите се технологични решения и променящото се потребителско поведение няма как да не продължат да трансформират продуктовото портфолио и начините на неговото представяне.

Банковият сектор вече се изправи пред основнотото си предизвикателство – консервативният имидж на общуване. За мен тенденцията за 2018 г. се нарича промяна, гъвкавост и персонални решения.

В маркетинга, както и в модата, е валидно правилото „Всичко ново е добре позабравено старо“, а правило в комбинация с модерни технолочни решения води до нов, нестандартен комуникационен подход.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ