Кризата не иска мълчание

Кризата не иска мълчание

Кризата не иска мълчание

Много от компаниите вече преминаха към фаза на възстановяване от последиците от коронавирусната криза, а някои дори са се заели с въвеждането на по-структурирани планове за кризисна комуникация.

Това все още е приоритет за много организации по света, но какво всъщност е кризисният план?

Най-общо казано, това е набор от насоки и протоколи, използвани при споделяне на информация за извънредна ситуация.

Според Универсалния съвет за акредитация за PR професионалисти тези извънредни ситуации могат да бъдат категоризирани по следния начин:

  • Незабавни – кризи като природни бедствия и други непредвидени ситуации, водещи до бедствие
  • Възникващи – кризи, които могат да бъдат предвидени и решени в началото на тяхното развитие
  • Устойчиви – кризи, включващи проблеми, които могат да продължат с години и да изискват дългосрочни намеси

Функционалният план за комуникация при кризи не само дава детайли как да се действа, но и кога и как да се предава информация на заинтересованите страни.

Планът трябва да позволи на организацията ви да споделя необходимите достоверни сведения в разгара на най-лошия сценарий. Ясният план за комуникация е един от крайъгълните камъни на цялостната кризисна стратегия за комуникация.

5 причини да имате кризисен план

В основата на всеки подобен план е опитът да се насочи разговорът към положителен резултат. Възможно е вашата организация да не може да контролира последиците от една непредвидена криза, но може да допринесе за историята около кризата. Така могат да се смекчат щетите за вашата организация и нейните заинтересовани страни.

Ето ги и петте най-важни причини да се посветите на разработката на кризисен план:

  • Заинтересованите страни имат нужда и право да знаят какво се случва
  • Общественото възприятие се формира бързо, затова компаниите имат кратко време за действително въздействие върху публичния разказ за кризата
  • Ясната комуникационна стратегия носи здраво организационно ръководство, което увеличава доверието на заинтересованите страни в способността на вашия екип да управлява ситуацията
  • Репутационните щети могат да се превърнат във финансови щети, които обаче има възможност да бъдат смекчени с ефективна вътрешна комуникационна стратегия
  • Като се има предвид естеството на някои кризи, съществува риск компанията да изглежда така, сякаш е некомпетентна, престъпно небрежна или умишлено прикриваща фактите, ако комуникацията не е бърза и откровена

По материал на Beekeeper

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ