Кризата не иска мълчание

Кризата не иска мълчание

Много от компаниите вече преминаха към фаза на възстановяване от последиците от коронавирусната криза, а някои дори са се заели с въвеждането на по-структурирани планове за кризисна комуникация.

Това все още е приоритет за много организации по света, но какво всъщност е кризисният план?

Най-общо казано, това е набор от насоки и протоколи, използвани при споделяне на информация за извънредна ситуация.

Според Универсалния съвет за акредитация за PR професионалисти тези извънредни ситуации могат да бъдат категоризирани по следния начин:

  • Незабавни – кризи като природни бедствия и други непредвидени ситуации, водещи до бедствие
  • Възникващи – кризи, които могат да бъдат предвидени и решени в началото на тяхното развитие
  • Устойчиви – кризи, включващи проблеми, които могат да продължат с години и да изискват дългосрочни намеси

Функционалният план за комуникация при кризи не само дава детайли как да се действа, но и кога и как да се предава информация на заинтересованите страни.

Планът трябва да позволи на организацията ви да споделя необходимите достоверни сведения в разгара на най-лошия сценарий. Ясният план за комуникация е един от крайъгълните камъни на цялостната кризисна стратегия за комуникация.

5 причини да имате кризисен план

В основата на всеки подобен план е опитът да се насочи разговорът към положителен резултат. Възможно е вашата организация да не може да контролира последиците от една непредвидена криза, но може да допринесе за историята около кризата. Така могат да се смекчат щетите за вашата организация и нейните заинтересовани страни.

Ето ги и петте най-важни причини да се посветите на разработката на кризисен план:

  • Заинтересованите страни имат нужда и право да знаят какво се случва
  • Общественото възприятие се формира бързо, затова компаниите имат кратко време за действително въздействие върху публичния разказ за кризата
  • Ясната комуникационна стратегия носи здраво организационно ръководство, което увеличава доверието на заинтересованите страни в способността на вашия екип да управлява ситуацията
  • Репутационните щети могат да се превърнат във финансови щети, които обаче има възможност да бъдат смекчени с ефективна вътрешна комуникационна стратегия
  • Като се има предвид естеството на някои кризи, съществува риск компанията да изглежда така, сякаш е некомпетентна, престъпно небрежна или умишлено прикриваща фактите, ако комуникацията не е бърза и откровена

По материал на Beekeeper

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?