„Златният кръг“ на всеки бранд

„Златният кръг“ на всеки бранд

Саймън Синек е британско-американски мотивационен лектор, рекламист и инструктор по стратегически комуникации в Колумбийския университет. Освен това той е автор и на 5 книги за лидерството и комуникацията, включително „Започнете със ЗАЩО“, в която споделя своята концепция за трите концентрични кръга, спомагащи брандовете най-добре да изразяват характеристиките и предимствата на предлаганите от тях продукти и услуги при взаимодействие с целевите публики.

Най-вътрешният от тях е „защо“ (Why) и е свързан с обяснението защо компанията съществува, какви ценности, мисия и цели има, както и как продуктите са обвързани с тези елементи. Трябва да знаете защо сте в бизнеса и да говорите за това. Когато един бранд има силна мотивация и тя ясно си личи в предлаганото от него, потребителят ще направи покупка. Според Синек обаче именно въпросът „защо“ се задава най-рядко.

[[{"fid":"347061","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":365,"width":473,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Компаниите трябва да знаят и да показват „как“ (How) действат, за да постигнат целите си. Най-често обсъждан от всички обаче е въпросът „какво“ (What) правят марките. Именно около него те завъртат рекламните си кампании и промотират продуктите си. Редът в рекламните материали трябва да е точно обратният – да започват със „защо“, да продължават с „как“ и да завършват с „какво“.

Като пример за компания, която комуникира своето „защо“ изключително добре, психологът посочва Apple. Видеата на бранда за смарт устройства промотират не толкова предимствата на новите им джаджи, а бранд ценностите – различното мислене, иновацията и създаването на чувство за общност. Една от последните кампании, която доказва това, е от миналата Коледа.

 

Тя креативно промотира iPad-а, фокусирайки се върху потребителя и това как устройството удовлетворява потребностите му.

Какво означава това за бизнеса ми?

Със забързването на темпото на бизнеса като цяло и многото избори, пред които е изправен, е важно да запазите успеха си. Трябва да развиете достатъчно убедителна маркетинг стратегия, насочена към това да изпъкнете спрямо конкурентите и да удовлетворите потребителските очаквания. „Златният кръг“ ви доближава една идея повече до тази цел.

Франклин Нах за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията