Полезно за стартиращите бизнес
Най-рисковият период в развитието на фирмата е първата година от създаването й. Статистически е доказано - в първите две-три години от стартирането си, много голям дял от бизнес начинанията изчезват.
В Щатите например, където предприемачеството е силно разпространено, 5 години след започване на дейността си половината фирми са фалирали. Често новооткритите фирми за продажби на дребно с неуспех просъществуват до критичния период от 1 година, след което изчезват, когато изтече 12-месечният им договор.
Как да се повишат шансовете фирмата да оцелее след старта си и да премине през тежката първа година? Ето 5 стъпки, които могат да помогнат:
1. Говорете с клиентите. Изследването на пазара в първите етапи на бизнеса може да ви помогне да избегнете много грешки. Така ще съставите по-правилната оферта, на точното място и необходимия пазар.
2. Изберете внимателно локацията си. Независимо дали е страхотел URL адрес или място на ъгъл, с голям трафик около него, уверете се, че бизнесът се намира там, където има възникнала нужда да бъде.
3. Съкращавайте разходите, дръжте ги ниски. Търсете всеки възможен начин да спестявате. Това ще ви помогне да продължите да работите по-дълго, да се надяваме, докато приходите започнат да покриват разходите ви и инвестицията. Обръщайте се към стажанти, търговски услуги, отказвайте предложения, изберете свои хора, които да се занимават с чистенето. Правете колкото може повече неща сами, толкова дълго, колкото е необходимо.
4. Планирайте проблеми. Единственото, толкова сигурно, колкото смъртта и данъците са възможните проблеми, които ще се изпречат на пътя на бизнеса ви в началото на неговото развитие. Отделете време и помислете за всичко, което може да се обърка. След това направете груб план как ще оцелеете във всеки от застрашаващите сценарии.
5. Анализирайте процесите. Въпреки че със сигурност е трудно да намерите време в „лудите“, забързани дни в началото, спрете и погледнете числата, за да видите накъде реално се е отправил бизнеса ви. Там ли искате да отидете? Ако не, променете курса. Най-успешните стартове са преминали през множество повторения, преди да открие фирмата своето място.
По материали на Harvard Business Review
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.