Топ мениджърите на България 2020: Джордж Маргонис, генерален мениджър на „Филип Морис България“
Финалистите в най-престижния конкурс за бизнес лидери „Мениджър на годината“ са изправени не само пред трудностите на Covid-19 кризата. Тази година те приеха и предизвикателството на екипа на списание "Мениджър" да превърне гала церемонията по връчването на наградата във филм, включващ продължителни и изморителни снимки на трудни терени, при непредсказуеми метеорологични условия.
Паралелно със снимачния процес, на страниците на списанието десетте финалисти отговориха на важни въпроси за бизнеса и лидерството, подготвени от победителя в конкурса „Мениджър на годината 2019“ Светла Несторова, главен изпълнителен директор и председател на УС на ЗЕАД „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп".
"Мениджър Нюз" стартира поредица, в която публикува разговорите с всеки един от Топ мениджърите на България за 2020 г., а на 29 ноември в ефира на bTV ще разберете кой от най-успешните български спортисти се изправи със своите два метра въпроси пред финалистите и колко далеч и високо успяха да стигнат те с него. Зрителите ще видят и церемонията по връчването на статуетката от президента Румен Радев. Тази година тя бе спечелена от Милена Драгийска, изпълнителен директор на „Lidl България“.
Представяме ви:
Джордж Маргонис, генерален мениджър на „Филип Морис България“
Ключът към успеха е колективното лидерство
- Какво научихте от Covid-19 и как то ви промени?
- Когато сме изправени пред криза от такъв мащаб, бизнесът трябва да бъде близо до обществото и да предоставя нужната подкрепа, за да улесни преминаването през този труден период. В същото време трябва да осигури непрекъснатост на бизнес дейността, проявявайки солидарност и грижа.
Във „Филип Морис България“ взехме всички необходими мерки още в началото, за да гарантираме сигурността на нашите служители и партньори. Преминахме към дистанционно и дигитално обслужване на клиентите и реорганизирахме ресурсите си.
Убеден съм, че обществата и компаниите ще излязат от кризата по-силни: по-гъвкави, по-устойчиви, с повече грижа към заобикалящата ги среда.
- Какви са сценариите за бъдещето на вашата индустрия и как ще се опитате да повлияете на нейното развитие?
- Имаме ясна визия за бъдещето на компанията и на цялата индустрия независимо от Covid-19. Нашата мисия е да се освободим от тютюневия дим в света, като предоставим на всички пълнолетни потребители по-малко рискови алтернативи в сравнение с конвенционалните цигари. В света има над 1 млрд. пушачи, които заслужават да имат достъп до по-добри бездимни алтернативи. Затова вече над 10 години инвестираме милиарди долари в научни изследвания и разработки на бездимни продукти, които са по-добра алтернатива в сравнение с продължителното пушене.
В изпълнение на визията си преобърнахме изцяло досегашния бизнес модел, инвестирайки в наука, технологии и иновации и дигитализация на операциите.
Трансформацията на толкова консервативна индустрия не е лесна задача, но вярваме, че това е правилният път – изпълнението на визията за бъдеще без дим може да допринесе за подобряване на общественото здраве.
- Какви са ценностите, на които разчитате като мениджър?
- За да имаш успех на заеманата длъжност, трябва твоите ценности да се припокриват с тези на компанията. Трябва и да се адаптираш към бизнес средата и културата на мястото, на което работиш. Моите основни ценности като мениджър са ориентация към клиента, гъвкавост, любопитство към новостите и предприемачески дух.
Обичам да работя с хора, които имат силно чувство за отговорност, могат да действат самостоятелно и умеят да поставят фокуса върху постигнатите резултати. Почтеността, духът на сътрудничество и зачитането на различията не подлежат на обсъждане. Не на последно място създаването на екип, който умее да се забавлява в работна среда, е най-голямото постижение за един мениджър.
- Как можем да променим и подобрим средата, в която живеем и работим?
- Компаниите процъфтяват в стабилни общества и смятам, че бизнесът е длъжен да подкрепя общностите в усилията им за устойчиво развитие.
За шеста поредна година „Филип Морис България“ подкрепя местните общности в тютюнопроизводителни райони чрез програмата за социална отговорност „Забавно лято, грижовна есен“, която се реализира от Фондация BCause. По време на пандемията увеличихме финансовата си подкрепа за програмата, за да помогнем на засегнатите общности в тези региони. По време на извънредното положение дарихме общо близо 1 млн. лв. за националната кампания „За доброто“ на Фондация BCause в битката срещу Covid-19. Подкрепихме и кампанията на АртАкция #НавънКъмСебеСи, която имаше за цел подпомагането на българските артисти по време на кризата и вдъхването на кураж на хората в изолация.
- Как мотивирате екипа си за постигане на отлични резултати?
- За да са мотивирани, служителите трябва да са напълно ангажирани с общи мисия и ценности. Нашата амбициозна визия да изградим бъдеще без дим може да се постигне само ако имаме доверието и подкрепата на нашите служители. Във времена на криза ключът към успеха са колективното лидерство и силният ангажимент на всички. Радвам се, че по време на пандемията служителите ни демонстрираха устойчивост и отдаденост.
- Кой е най-дефицитният ресурс във вашия бизнес и как се справяте с този дефицит?
- Трансформацията на нашата индустрия е резултат от дълга подготовка и огромни инвестиции и ние може би имахме късмета да не изпитваме дефицити. В бизнеса обаче най-важни са хората. Никоя компания не може да си позволи дефицит на таланти, мотивация и жажда за успех. Инвестираме много време, енергия и ресурси, за да открием подходящите хора, да им предоставим огромни възможности за развитие чрез обучения и нови знания, както и да отворим за тях прозорец към света с нови хоризонти.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.