Топ мениджърите на България 2020: Димитър Гълъбов, изпълнителен директор на „Съдърланд България“
Финалистите в най-престижния конкурс за бизнес лидери „Мениджър на годината“ са изправени не само пред трудностите на Covid-19 кризата. Тази година те приеха и предизвикателството на екипа на списание "Мениджър" да превърне гала церемонията по връчването на наградата във филм, включващ продължителни и изморителни снимки на трудни терени, при непредсказуеми метеорологични условия.
Паралелно със снимачния процес, на страниците на списанието десетте финалисти отговориха на важни въпроси за бизнеса и лидерството, подготвени от победителя в конкурса „Мениджър на годината 2019“ Светла Несторова, главен изпълнителен директор и председател на УС на ЗЕАД „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп".
"Мениджър Нюз" стартира поредица, в която публикува разговорите с всеки един от Топ мениджърите на България за 2020 г., а на 29 ноември в ефира на bTV ще разберете кой от най-успешните български спортисти се изправи със своите два метра въпроси пред финалистите и колко далеч и високо успяха да стигнат те с него. Зрителите ще видят и церемонията по връчването на статуетката от президента Румен Радев. Тази година тя бе спечелена от Милена Драгийска, изпълнителен директор на „Lidl България“.
Представяме ви днес Димитър Гълъбов, изпълнителен директор на „Съдърланд България“
Важно е да правим бизнес, който отговаря и на нуждите на обществото
- Какво научихте от Covid-19 и как ви промени?
- Научих, че непредвидените ситуации помагат да постигнеш бързо цели, които не си успявал да реализираш с множество усилия. Винаги съм вярвал в успеха на дистанционния режим на работа. Новата ситуация ни принуди да вземем решения, свързани с него, които вече шести месец водят до отлични резултати.
Тази криза откри хоризонти, които търсехме с години – достъп до нови таланти с оглед на възможността да наемаме хора от всеки край на България в режим на дистанционна работа, гъвкав режим на работна заетост с временен характер, поемане на бизнес от други краища на света, които не са достатъчно подсигурени за новата реалност. Урокът, който по-скоро затвърдих, е, че когато хората в компанията са обединени от една цел, изповядват общи ценности и имат свобода на действие, могат да направят чудеса и да се справят и с най-предизвикателната ситуация, превръщайки я в нова възможност.
- Какви са сценариите за бъдещето на вашия сектор и как ще се опитате да му повлияете?
- Нашият сектор ще продължава да се променя динамично. Компаниите са в непрекъсната надпревара за задържане на клиентите си и добавяне на услуги за тях, както и за привличане на нови клиенти, които обикновено вече партнират с конкурент.
Вярвам, че ще останат компаниите, които успяват най-бързо да въведат технологични решения и да предоставят изключително преживяване на клиентите и служителите си – точно по това работим и ние. Най-общо ще поставим дигитализацията в основата на нашето предложение към клиента – фокус върху съвременните технологии, облачните услуги и изкуствения интелект. Работим и по създаване на изцяло нова стратегия за ангажираност на служителите.
- На какви ценности се опирате като мениджър?
- Правя това, което казвам, че ще направя, давайки пример за подражание на останалите мениджъри в компанията. Поставям предизвикателни цели на себе си и на служителите, като така подхранвам стремежа към високи постижения. Вярвам в откритата комуникация на всички нива и в активната дискусия – добрите идеи могат да дойдат отвсякъде, затова е важно всеки да има възможността да ги споделя свободно. Тази прозрачност създава култура на иновации и мотивация за високи постижения.
- Как можем да предизвикаме промяна към добро в средата, в която живеем и работим?
- Важно е да правим бизнес, който е съобразен не само с целите на нашата компания и клиенти, но и е релевантен на спецификите на средата и нуждите на обществото. Пример е нашата програма за завършващи гимназисти, които наемаме през лятото и им даваме възможност да получават доходи, да придобият трудови навици, да се докоснат до последните технологии. Успешна практика е и сезонната работа, която осигуряваме през зимните месеци в градовете по морето, която се допълва с тази на туристическия сектор, осигурявайки целогодишна заетост на стотици млади хора.
- Какво за вас са отлични резултати и как мотивирате екипа си за тях?
- Отлични са отборните резултати, които не само са довели до постигане на целите, но и отговарят на ценностите на компанията и са допринесли за израстването на всеки член от екипа. Отличните резултати отварят възможности за нови, още по-високи постижения за целия екип и всеки негов член.
- Кой е най-дефицитният ресурс за вас и как се справяте с дефицита?
- Няма да изненадам никого, ако кажа, че лично за мен това е времето, а на ниво компания – точните хора за конкретните позиции. Приоритет за нас е набирането, задържането и развитието на хората. Запазвайки модела на дистанционна работа, имаме невероятно предимство като работодател. Ще имаме възможност да работим с кадри от градове, различни от тези, в които управляваме бизнеса си. Поддържаме партньорствата с училища, университети и образователни институции в по-големите градове, от които успешно наемаме кадри от години. Още един канал са езиковите академии на „Съдърланд“ с немски и английски език – хора, които не са наши служители, могат да се запишат на езиков курс и да получат предложение за работа при успешното му преминаване. За инженерните си проекти изградихме собствена техническа академия, в която подготвяме бъдещи кадри. На настоящите си служители даваме възможност да се развиват според своя собствена кариерна програма и да добиват допълнителни компетенции съобразно глобалната обучителна рамка на компанията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.