Топ мениджърите на България 2021: Явор Петров, изпълнителен директор на „Айкарт“ АД

Топ мениджърите на България 2021: Явор Петров, изпълнителен директор на „Айкарт“ АД

“Мениджър на годината” е най-авторитетното бизнес състезание в страната, в което успехите на лидерите се оценяват по специална за конкурса методология. През 2020 година конкурсът надскочи обективните препятствия и разгърна още повече потенциала си. Създадохме документален филм посветен на финалистите в конкурса.  Направихме аналогия между бизнеса и спорта и потърсихме онези качества, които правят от мениджъра и спортиста силни хора, достойни за отличие.

През 2021 година надградихме идейно проекта и заснехме филм, който представя финалистите през призмата на творческия дух и креативността. Заедно с участниците нарисувахме портрет на изкуството в бизнеса. Телевизионната премиера на филма ще се състои на 28 ноември от 16.00 часа по bTV.

„Мениджър“ стартира поредица, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора, в който оперират въпроси. В следващите дни ще ви представим разговорите, които проведохме с всеки един от тях, а на 28 ноември от 16.00 часа по bTV ще имате възможността да се потопи изкуството на успеха. На финала България ще види и кой е новият Мениджър на годината.

Представяме ви Явор Петров, изпълнителен директор на „Айкарт“ АД и финалист в "Мениджър на годината 2021"

Пандемията ускори дигитализацията

- Коя е най-важна тенденция във вашия сектор в момента?

- Пандемията и последвалите я кризи ускориха процеса на дигитализация. Повишаването на търсенето на дигитални финансови услуги от страна на потребителите, все повече от които пазаруват онлайн и плащат безконтактно, доведе до зачестяване на злоупотребите с клиенти, търговци и платежни институции. Нарастват опитите за кражби на самоличност, измами, свързани с връщане на плащания, безналични трансакции, търговия през „огледални“ сайтове, фишинг и др. Финансовият сектор е сред основните мишени на престъпните организации. Кибератаките срещу финансови институции нараснаха с 38%, а до 2024 г. се очаква измамите с онлайн плащания да се увеличат със 130%. Най-важната тенденция сега е прилагането на мерки и внедряването на технологии за сигурност на данните и средствата. iCard работи и влага ресурси в тази посока от няколко години насам. Компанията вече направи сериозни инвестиции в технологии и оптимизация на процеси за увеличаване на защитата на трансакционните данни. Сред приоритетите ни са изкуственият интелект, решенията против прането на пари u надеждното удостоверяване на самоличността на клиента.

Кои са заплахите и предизвикателствата пред компании като вашата? От къде идват те?

- Технологичните гиганти като Google и Facebook непрекъснато разширяват дейността си и укрепват позициите си на пазара на финансови услуги. Според Световния доклад за плащанията през 2020 г. 30% от потребителите вече използват техните услуги за плащания. Стратегията им се определя като супер приложения – апликации за всичко, в това число за плащания. Първо стартираха на големите пазари като Индия и Бразилия, но адаптираха бизнес моделите си и за по-малките основно чрез дигитални портфейли и приложения тип чат, както и чрез партньорства с големите банки.

Какви са плановете ви за управление на тези предизвикателства?

- Дигиталният портфейл iCard е на път да се превърне в суперприложение, тъй като предлагаме цяла екосистема от дигитални услуги, събрани на едно място. Поддържаме богата партньорска мрежа, която постоянно разширяваме. Усъвършенстваме продуктите и услугите си, за да предоставим на клиентите уникално потребителско изживяване.

Каква е прогнозата ви за развитие на сектора?

- Развитие и налагане на пазара на т.нар. мултифункционални приложения. Те имат все по-важно място в живота ни, защото предлагат функционалности от А до Я – социални, финансови и битови услуги редом до забавленията. Прогнозната оценка на световния пазар на дигитални портфейли към 2027 г. е повече от 6 трлн. евро. Секторът на финансовите услуги ще се развива в посока опростяване на интерфейса, плавни и бързи процеси, персонализация и добавяне на нови услуги в приложенията.

От какво ще зависи да се поддържа и ускори растежът?

- С развитието на екосистемата и появата на нови играчи, като технологични компании, големи търговски вериги, доставчици на развлекателни услуги и др., задължително условие за нейния устойчив растеж е адаптирането на регулациите към новата реалност. Необходимо е допълнително проучване на динамиката на пазара и влагане на усилия, за да се постигнат баланс и контрол на риска.

***

Генерален спонсор на 14-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , Bulgaria Insurance , British American Tobacco Bulgaria,  Volkswagen БългарияМетрореклама

Медийни партньори са: bTV,  БТАБНРdir.bgДарик24 часаBloomberg TV BulgariaDnes.bgBulFoto

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
Добрите екипи са по-важни от добрите идеи
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон
Митниците продават на търг 87 килограма златни и сребърни бижута, кюлчета и монети, задържани на ГКПП "Капитан Андреево"
Цитат на деня