Топ мениджърите на България 2021: Явор Петров, изпълнителен директор на „Айкарт“ АД

Топ мениджърите на България 2021: Явор Петров, изпълнителен директор на „Айкарт“ АД

“Мениджър на годината” е най-авторитетното бизнес състезание в страната, в което успехите на лидерите се оценяват по специална за конкурса методология. През 2020 година конкурсът надскочи обективните препятствия и разгърна още повече потенциала си. Създадохме документален филм посветен на финалистите в конкурса.  Направихме аналогия между бизнеса и спорта и потърсихме онези качества, които правят от мениджъра и спортиста силни хора, достойни за отличие.

През 2021 година надградихме идейно проекта и заснехме филм, който представя финалистите през призмата на творческия дух и креативността. Заедно с участниците нарисувахме портрет на изкуството в бизнеса. Телевизионната премиера на филма ще се състои на 28 ноември от 16.00 часа по bTV.

„Мениджър“ стартира поредица, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора, в който оперират въпроси. В следващите дни ще ви представим разговорите, които проведохме с всеки един от тях, а на 28 ноември от 16.00 часа по bTV ще имате възможността да се потопи изкуството на успеха. На финала България ще види и кой е новият Мениджър на годината.

Представяме ви Явор Петров, изпълнителен директор на „Айкарт“ АД и финалист в "Мениджър на годината 2021"

Пандемията ускори дигитализацията

- Коя е най-важна тенденция във вашия сектор в момента?

- Пандемията и последвалите я кризи ускориха процеса на дигитализация. Повишаването на търсенето на дигитални финансови услуги от страна на потребителите, все повече от които пазаруват онлайн и плащат безконтактно, доведе до зачестяване на злоупотребите с клиенти, търговци и платежни институции. Нарастват опитите за кражби на самоличност, измами, свързани с връщане на плащания, безналични трансакции, търговия през „огледални“ сайтове, фишинг и др. Финансовият сектор е сред основните мишени на престъпните организации. Кибератаките срещу финансови институции нараснаха с 38%, а до 2024 г. се очаква измамите с онлайн плащания да се увеличат със 130%. Най-важната тенденция сега е прилагането на мерки и внедряването на технологии за сигурност на данните и средствата. iCard работи и влага ресурси в тази посока от няколко години насам. Компанията вече направи сериозни инвестиции в технологии и оптимизация на процеси за увеличаване на защитата на трансакционните данни. Сред приоритетите ни са изкуственият интелект, решенията против прането на пари u надеждното удостоверяване на самоличността на клиента.

Кои са заплахите и предизвикателствата пред компании като вашата? От къде идват те?

- Технологичните гиганти като Google и Facebook непрекъснато разширяват дейността си и укрепват позициите си на пазара на финансови услуги. Според Световния доклад за плащанията през 2020 г. 30% от потребителите вече използват техните услуги за плащания. Стратегията им се определя като супер приложения – апликации за всичко, в това число за плащания. Първо стартираха на големите пазари като Индия и Бразилия, но адаптираха бизнес моделите си и за по-малките основно чрез дигитални портфейли и приложения тип чат, както и чрез партньорства с големите банки.

Какви са плановете ви за управление на тези предизвикателства?

- Дигиталният портфейл iCard е на път да се превърне в суперприложение, тъй като предлагаме цяла екосистема от дигитални услуги, събрани на едно място. Поддържаме богата партньорска мрежа, която постоянно разширяваме. Усъвършенстваме продуктите и услугите си, за да предоставим на клиентите уникално потребителско изживяване.

Каква е прогнозата ви за развитие на сектора?

- Развитие и налагане на пазара на т.нар. мултифункционални приложения. Те имат все по-важно място в живота ни, защото предлагат функционалности от А до Я – социални, финансови и битови услуги редом до забавленията. Прогнозната оценка на световния пазар на дигитални портфейли към 2027 г. е повече от 6 трлн. евро. Секторът на финансовите услуги ще се развива в посока опростяване на интерфейса, плавни и бързи процеси, персонализация и добавяне на нови услуги в приложенията.

От какво ще зависи да се поддържа и ускори растежът?

- С развитието на екосистемата и появата на нови играчи, като технологични компании, големи търговски вериги, доставчици на развлекателни услуги и др., задължително условие за нейния устойчив растеж е адаптирането на регулациите към новата реалност. Необходимо е допълнително проучване на динамиката на пазара и влагане на усилия, за да се постигнат баланс и контрол на риска.

***

Генерален спонсор на 14-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , Bulgaria Insurance , British American Tobacco Bulgaria,  Volkswagen БългарияМетрореклама

Медийни партньори са: bTV,  БТАБНРdir.bgДарик24 часаBloomberg TV BulgariaDnes.bgBulFoto

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ