Те диктуват правилата
Повече от година след началото на кризата с коронавируса всички ние вече сме си изградили нови навици и сме се приспособили към специфична рутина. Макар че ваксините носят надежда за връщане към „нормалното“, много служители не искат да дават на заден и предпочитат да продължат да работят по схемата, зададена в условията на пандемия. Работодателите са изправени пред уникално предизвикателство в създаването на работното място на бъдещето, казва Мери Билбрей, главен директор „Човешки ресурси“ на консултантската компания JLL.
„По време на пандемията компаниите бяха по-фокусирани върху благосъстоянието на своите служители и създадоха редица програми и ресурси за тяхната подкрепа. Трябваше да преосмислим начина, по които да държим служителите ангажирани, когато не се намираме на едно място. Сега, когато екипите се връщат в офисите, трябва да бъдем гъвкави по отношение на начина, по които гледаме на физическото пространство. Имаме нужда от уникална офис реда, която е по-благоприятна за хибридната работна сила.“, казва Билбрей.
За да могат мениджърите да се справят по-добре в новата работна среда, те трябва да обърнат внимание на новите типове служители, които се появиха по време на пандемията. Билбрей определя четири отделни групи работници, които могат да диктуват как пространството и технологиите трябва да формират работното място на бъдещето.
Традиционния офис работник
В тази група попадат хората, които нямат търпение да се върнат в офиса. Те вероятно не са работили от вкъщи преди пандемията и се надяват, че няма да им се налага да го правят отново.
„Те не се интересуват толкова от гъвкавостта на работното време и ротационните графици, колкото другите служители. Предизвикателни за компаниите ще бъдат случаите, в които тези традиционни офис работници управляват други служители и екипи. Този тип мениджър ще трябва да положи допълнителни усилия, за да приеме и да се приспособи към факта, че членовете на неговия екип може да са от другите категории и да не искат да прекарват всичкото си време в офиса“, отбелязва Билбрей.
Служителят, който обича разнообразието
В тази категория са онези работници, които са искали по-гъвкаво работно време още преди пандемията. Те ценят възможностите за пряко сътрудничество и комуникация, но и ценят времето извън офиса, тъй като то засилва чувствата им за ангажираност и удовлетвореност.
„Този тип работник ще иска да прекарва два или три дни в офиса и да има гъвкаво работно време, както вкъщи така и на работното си място. Предизвикателството за лидерите в този случаи е да разберат как да управляват някой, който понякога работи от офиса, а друг път от разстояние, така че това да не се отразява на другите членове на екипа. Това изисква добра организация и планиране на дните, в които е този служител ще си сътрудничи със своите колеги“, обяснява Билбрей.
Любителят на баланса
Това са служителите, които отделят специално внимание на своето здраве и не правят компромиси с баланса между работата и личния живот. Преди пандемията тези работници са търсили работни места, които са по-близо до техните домове или такива, които са предлагали възможност за работа от разстояние. За разлика от феновете на разнообразието, които може да прекарват повече време в офиса, тези служители предпочитат да работят повече от вкъщи.
„Този тип работник иска да ходи до офиса веднъж или два пъти в седмицата. Той се нуждае от компания, която предлага добър баланс. Такива работници се срещат често в технологичния сектор“, отбелязва Билбрей.
Свободния дух
Това е групата на служителите, които искат да работят изцяло от дома си. За тях времето, прекарано със семейството, е основен приоритет. „Те може да отидат до офиса за специална среща или важно събрание, но предпочитат да работят от вкъщи всеки ден. Те не се задоволяват с работа, която им налага строг график. Предизвикателството пред мениджърите в този случаи е да гарантират, че тези служители се чувстват свързани с компанията и с колегите си“, казва Билбрей.
Как да подходите към различните типове служители
От гледна точка на човешките ресурси, важно е служителите да се чувстват ангажирани и свързани, като офисът играе ключова роля за стимулиране на сътрудничеството и иновациите, подчертава Билбрей.
Първата стъпка към приспособяването на работата към различните типове служители преминава в намирането на правилното оборудване. Феновете на разнообразието, любителите на баланса и свободните духове се нуждаят от технология, която да им позволи да си сътрудничат с колеги, които са в офиса или също като тях работят от разстояние. Достъпа до мобилни устройства и платформи за комуникация е от ключово значение за хибридната работа.
Лидерите също трябва да са наясно с предпочитанията на отделните членове на екипа си и да могат да им предоставят това, от което се нуждаят. „Осигурете на лидерите инструменти за обучение, за да се научат да разпознават типовете служители“, казва Билбрей.
„Ако не предлагате гъвкавост, рискувате да изгубите служители, които ще се преместят в компании, предоставящи им такава. Служителите искат да работят за компании, които споделят техните ценности и разбирания. Те искат работодател, който се интересува от тяхното благополучие.“, добавя тя.
..............
Стефани Воза за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.