Диета срещу депресия

Политика за бисквитки

Богатата на зеленчуци, ядки, плодове и риба диета може да намали риска от депресия с до една трета, показват нови изследвания. Резултатите идват от редица проучвания над десетки хиляди хора по света, пише PsyBlog. 

Така наречената "средиземноморска диета" е свързана с намаляване на възпалителните процеси в организма. Противовъзпалителните храни включват зехтин, бобови растения и много други храни, богати на растителни влакна, витамини и минерали. 

Храните, които благоприятстват увеличаването на възпаленителните процеси в организма, като захар и наситени мазнини, са свързани с по-висок риск от депресия.

"Има убедителни доказателства, които показват, че има връзка между качеството на вашата диета и нашето психично здраве", казва д-р Камил Ласал, водещ автор на изследването. "Значимостта на тази връзка надхвърля ефекта от диетата върху теглото или други аспекти на здравето, които от своя страна могат да повлияят на нашето настроение."

Резултатите идват от анализ на 41 различни проучвания. Четири от тях, проведени сред 36 556 души, проучват връзките между диетата и депресията .

Данните показват, че онези, които се придържат към средиземноморската диета, имат 33% по-малък шанс за развитие на депресия, отколкото останалите хора.

Пет от изследванията показват, че консумирането на храни с високо съдържание на наситени мазнини и захар е свързано с по-висок риск от депресия.

"Съществуват нови доказателства, които показват, че връзката между червата и мозъка играе ключова роля в психичното здраве на човек и че тази ос е модулирана от гастроинтестинални бактерии, които могат да бъдат променени от нашата диета", твърди д-р Ласал.

"Показвайки, че придържането към здравословни диетични модели е свързано с намален риск от депресивни разстройства, ние допринасяме за нарастващия набор от доказателства за важността на ежедневната ни диета за нашето психическо и мозъчно здраве. Сега има силни аргументи в полза на твърдението, че диетата е фундаментална в психиатричната медицина", обяснява д-р Тасним Акбарали изследовател и съавтор на изследването.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Дълбочината на Дунав при Козлодуй е малко над 2 метра
Изтощението не е първият признак за бърнаут
Шефът на RyanAir определя новата гранична система на ЕС за „глупост“, възможна само в Европа
Предстоящото слънчево затъмненение увеличи над два пъти цените на хотелите в Испания и Исландия
Европа е изправена пред недостиг на ракети носители до 2030 г., предупреждава шефът на космическата агенция
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни