Свързаха променливостта на кръвното налягане с ускорената загуба на зрение при глаукома

Политика за бисквитки

Проучване, проведено от Калифорнийския университет в Сан Диего, показва, че дългосрочната променливост на кръвното налягане е свързана с ускорено влошаване на периферното зрение вследствие на прогресирането на глаукома.

Глаукомата е зрителна невропатия, характеризираща се с прогресивна смърт на ганглийните клетки на ретината и аксонална загуба, свързани с различни рискови фактори. Вътреочното налягане (ВОН) е доказан и модифицируем рисков фактор.

В настоящото проучване нарушената авторегулация на съдовете (тъканния кръвоток) се предлага като друг ключов фактор за прогресията на глаукомата. Изследователите се надяват да разберат дали тези съдови промени корелират с прогресията на заболяването.

В ретроспективното кохортно проучване„Дългосрочна променливост на кръвното налягане и прогресия на зрителното поле при глаукома“, публикувано в JAMA Ophthalmology, екипът анализира надлъжни данни от 1674 очи на 985 пациенти със съмнителна или потвърдена глаукома.

Участниците са подбрани от проучването Diagnostic Innovations in Glaucoma Study и African Descent and Glaucoma Evaluation Study и са преминали изследване на кръвното налягане и зрителното поле от ноември 2000 г. до декември 2022 г.

За всеки участник са изчислени средните стойности и стандартното отклонение на систолното и диастолното артериално налягане. Тези параметри са включени в многовариантни модели със смесен ефект, за да се изследва връзката им със степента на загуба на средното отклонение на зрителното поле, като се вземат предвид взаимодействията със средното ВОН.

Резултатите показват, че по-голямата променливост на кръвното налягане е свързана (значително) с по-бърза загуба на периферното зрение, докато по-високото средно кръвно налягане показва тенденция (незначителна) към връзка с по-бърза загуба на зрителното поле.

По-голямата променливост на кръвното налягане, съчетана с по-високо средно кръвно налягане или вътреочно налягане, е свързана с ускорени промени в средното годишно отклонение както на средното, така и на диастолното артериално налягане.

Тези констатации потвърждават връзката както между по-високото средно кръвно налягане, така и между дългосрочната променливост на кръвното налягане и влошаването на периферното зрение. Следващото предизвикателство ще бъде да се определи дали съдовите промени са причинно-следствена връзка или следствие от заболяването.

Източник: Obekti.bg

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Звездите за бизнеса от 10 до 16 август: Баланс между амбициите и реалните възможности
25 безполезни, но много любопитни факти
Кипърският природен газ може да потече към Европа още през март 2028 г.
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Работна група към социалното министерство обсъжда нови видове трудови договори
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
В Нидерландия купуват все повече електромобили заради данъчното облагане
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка