Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|PR&Маркетинг прогнози: И в новата реалност работят общовалидните закони
2020 година със сигурност зачеркна всякакви очаквания и прогнози. Внезапната двойна криза – здравна и икономическа, въведе спешен режим на промяна в бизнес планирането, маркетинг и комуникационните стратегии. Кои от тези промени ще се окажат необратими, какво учат и надграждат в движение всички, ангажирани в сферата на публичните комуникации и маркетинга? „Мениджър Нюз“ проследява тези тенденции с нова поредица, в която покани водещи PR експерти и маркетинг директори да представят своя анализ и прогноза с отговор на 2 въпроса:
1. Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?
2. Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?
Днес в поредицата участва Катя Димитрова, водещ експерт по масови и корпоративни комуникации и собственик на независимата комуникационна група Интерпартнерс Груп.
Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?
Промяната в езика на комуникация, провокирана от пандемията, премина през няколко етапа:
Адаптация – на етап „завихряне“ през март тонът на комуникация на почти всички брандове и компании се адаптира към новата реалност. Това се случи бързо, дори светкавично – което е комплимент за цялата комуникационна индустрия и за бизнеса. Бих казала, че адаптацията у нас се случи дори по-бързо и по-адекватно, отколкото на по-развити пазари. Акцентите се изместиха от т.нар. call to action и креативни послания към подкрепа, емпатия, хуманност и човешки ценности.
Комуникацията на повечето брандове стана еднотипна, но пък публиките имаха нужда да усетят именно подкрепа и посланията се възприеха и имаха своя отпечатък.
Дори брандове, които не продаваха поради логистична невъзможност, успяха да запазят „отношения“ с потребителите си на база послания, изпълнени с емпатия.
Трансформация – привидното „затишие“ в пандемията през лятото даде възможност на марките вече по-спокойно да трансформират посланията си и да върнат в тях креативността. Те отново бяха съобразени с новите реалности, но възобновиха надпреварата за креативност, емоция и спечелване на вниманието на потребителя с хумор, намигване и позитивизъм – след стартовата, по-скоро по- минорна емоционалност. Тонът на разговор отново стана по-смел, закачливо-разговорен и сякаш „забрави“ отпечатъка на пандемията.
Иновативност – пандемията регистрира втори пик или, за да бъдем точни – истинския си пик след септември 2020 г. – и тогава в ход с пълна сила на сцената излезе иновативността на брандовете. Осъзнати и много по-ориентирани след първата вълна на карантина, тук компании и марки промениха не само тона, а и каналите на комуникация – „артикулите“ на кризата (включително маски, шлемове, ръкавици и дезинфектанти), както и инструментите, които влизат в домовете ни (онлайн поръчки, доставки на храна и разбира се онлайн пространството с пълна сила), станаха носители на оригинални послания, с основна цел да внесат надежда, да дадат перспектива и визия, че по-доброто предстои.
На дневен ред се активира онлайн общуването – с нова сила и при осезаема нужда от него. От „писна ни от онлайн срещи“ преминахме на вълна, в която второто затягане на противоепидемичните мерки засили у всички нас липсата на живо общуване и жаждата за такова. Така наречените „лайфове“ (life – събитие на живо онлайн) стават все по-интересни и интерактивни. Инструментите за виртуални срещи, събития и конгреси се усъвършенстват. Компании, брандове и публики се подготвят да живеят по нов, хибриден начин , който може да продължи по-дълго от очакваното.
Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?
Работещи ще бъдат, както винаги – правилно таргетираните послания. Дали тонът ще „носи“ повече оригиналност и иновативност, дали ще е емпатичен и подкрепящ или стандартен, без нужда от промяна – всичко зависи от стила на подателя и от нуждите и профила на целевата ни аудитория. Комуникациите се развиват в нов контекст, в нова реалност – и в момента, в който тя вече не е изненада за никого, там отново са валидни правилата, които движат ефективната комуникация открай време – тя да резонира с нуждите на нашите публики.
Иновативността и творчеството са винаги добре дошли, защото в крайна сметка гласът на брандовете трябва да се чуе измежду множество други.
Както казваме в нашия екип – трябва да се открои харизмата на бранда пред онези, които иска да очарова!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.