Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|PR&Маркетинг прогнози: „Укрепване“ ще се превърне в ключова дума
2020 година със сигурност зачеркна всякакви очаквания и прогнози. Внезапната двойна криза – здравна и икономическа, въведе спешен режим на промяна в бизнес планирането, маркетинг и комуникационните стратегии. Кои от тези промени ще се окажат необратими, какво учат и надграждат в движение всички, ангажирани в сферата на публичните комуникации и маркетинга? „Мениджър Нюз“ проследява тези тенденции с нова поредица, в която покани водещи PR експерти и маркетинг директори да представят своя анализ и прогноза с отговор на 2 въпроса:
1. Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?
2. Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?
Поредицата ни продължава с д-р Яна Събева, комуникационен експерт и преподавател по реторика, бизнес комуникация и връзки с обществеността от Софийския университет „Св. Климент Охридски“.
Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?
– През последните месеци ставаме свидетели на заемането на водещо място на онлайн комуникацията. Много бизнеси преминаха на този режим, работейки с различни уеб базирани платформи. Това се наблюдава дори при професии, където традиционно се смяташе, че комуникацията лице в лице е есенциална, например журналистиката.
В резултат на този процес много от нас надградиха техническите си умения. Наличието на определени технически умения и техническа обезпеченост се превърнаха в задължително условие за да останем свързани, за да можем да работим, за да „останем в играта“.
Извън придобиването на чисто технически умения, в средата настъпват и други промени. Например теми като нетикет и етика във виртуалното пространство стават все по-актуални. Нормално е и езикът да претърпи своята промяна. Не бих се учудила, ако след време говорим за нов тип език, такъв, който отчита големия ръст на дигиталната комуникация и нейните изисквания.
Наскоро попаднах на данни от проучване за САЩ, което изследва промените в употребата на дигитални средства за комуникация извън семейството по време на пандемията. Според неговите резултати само за две седмици в рамките на месец април 2020 г. с над 40% се е увеличило използването на текстови съобщения. Увеличило се е също така използването на имейли, видео и стандартни телефонни разговори. Промяната в каналите на комуникация неминуемо ще окаже влияние върху всеки един неин аспект.
Интересно е да се проследи кои от промените, на които ставаме свидетели в момента ще се окажат временни и ще изчезнат след приключването на пандемията и кои трайно ще се установят в нашето комуникативно поведение. Ще продължим ли да разчитаме на дигиталните канали по начина, който го правим в момента и ако да – до каква степен? Възможно ли е да се върнем към комуникацията такава, каквато я познавахме допреди година? Към момента на този въпрос е трудно да се даде смислена прогноза, защото все още такава липсва за развитието и отражението на самата пандемия. Отговорът, който едва ли ще е еднозначен, ще зависи също така и от мерките, които са взети в конкретната страна и начина, по който хората са реагирали на тях.
Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?
– Потребностите и възможностите на потребителите ще се променят, било заради икономическата криза и нейните последици, било заради наличието на нови потребности. Икономическата криза ще накара много хора да се съсредоточат върху задоволяване на базови нужди, да търсят по-евтини стоки и такива с добавена стойност. Пазаруването и притежаването на стоки и изборът на услуги ще придобият съвсем различен от досегашния вид.
От своя страна много бизнеси ще се изправят пред дълъг и труден път, докато възстановят нивата си отпреди пандемията. Всичко това ще изправи компаниите пред нуждата от гъвкавост и адаптивност. За да оцелеят, компаниите ще трябва, освен да продават продукти и услуги, все повече да се позиционират и като фактор, който променя средата както никога досега. Подходи, базирани на прозрачна и навременна комуникация, честност, почтеност и загриженост към потребителите, са тези, които ще осигурят възможности за укрепване. Защото „укрепване“ ще се превърне в ключова дума догодина. При това не само за даден бизнес, но за средата като цяло.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.