Когато марката стане мишена на атаки в интернет...

Популярността на сайтовете за свободно споделяне на мнения по теми в интернет нараства все повече. Хората все по-смело и открито публикуват негативното си отношение за работодатели, компании, продукти и услуги. Правят го както в блоговете, форумите, страниците с коментари и сайтовете за впечатления (например от заведения за хранене или туристически оферти), така и в социалните мрежи.
Доверието между потребителите в сайтовете е огромно. Много по-голямо, отколкото между марката и крайния клиент. Това обяснява в електронното издание на сп. Entrepreneur Кариса Миклусак, съосновател на канадската компания за маркетинг в социалните мрежи SoMedios.
Миклусак предлага няколко съвета за умна реакция, когато марката се превърне неочаквано в мишена на хейтърски атаки в интернет.
На първо място, подчертава тя, добре е компанията да защити доброто си име и да отговори на нападките с дружелюбно обръщение към клиентите и потребителите, в което обяснява защо се случва или се постъпва така. Може да става дума за изказване на мнения, без хората да са достатъчно информирани. Някой дори, без да иска, може да се е заблудил.
Идеята е организацията да покаже че е прозрачна и същевременно активна, да демонстрира, че забелязва мненията на хората в мрежите за свободно споделяне и бизнесът й се влияе от тях.
Обикновено, групите с негативни мнения, които се бунтуват, имат лидери. Това са хората, които критикуват най-остро и провокират негативната нагласа на останалите. Опитайте да ги идентифицирате и след това се свържете с тях. Пишете им в интернет, ако можете, и даже говорете с тях публично. Обърнете се лично и ги попитайте какво и защо не им харесва. Постарайте се да промените мнението им в зависимост от случая. Реакцията им вероятно се дължи на това, че персонално са пострадали или са били ощетени от ваша оферта, продукт или услуга. Или на това, че техен близък е бил ощетен (материално или нематериално).
Бъдете наистина мили с тези хора. Комуникирайте със спокойствие и с кратки текстове. Когато се свържете с тях, бъдете готови да посрещнете предварителна нагласа за агресивна реакция. Освен това, ако отговорят, те ще пишат много.
Ако негативните коментари в интернет останат, окуражете останалите да пишат добри неща, като им напомните или предложите успешен и популярен ваш продукт.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Оптометристите ще протестират срещу ограничението да предписват очила
Общество |МОН предлага намаляване на часовете по чужд език в осми клас
България |Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
ЕС |С лев надолу е стойността на потребителската кошница тази седмица
България |Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Любопитно |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 18 до 24 август
Хороскоп |Ремонт на пътя променя движението между София и Перник през Владая
Общество |Определиха часа на срещата между Тръмп и Зеленски
Свят |Може ли промяната на океанските течения да замрази Европа?
Наука и Здраве |Додик: Получих обещание от САЩ, че отношението към Босна и Република Сръбска ще се промени
Свят |Как незрящите ще се ориентират при приемането на еврото?
България |Времето: Предимно слънчево, на места ще превали
България |Израелската икономика се e свила с 3,5% заради войната с Иран
Икономика |

Коментари
Няма въведени кометари.