Топ съвети за писане на PR хитове в интернет

Писането на PR текстове, които трябва да са намерени и прочетени в интернет, има своите специфики. Това припомнят авторите на UTalkMarketing.com.
Тази дейност според тях дори смело може да се нарече "отделна дисциплина", която да се разглежда като различна от писането за останалите видове медийна публика, „облъчвана” през други канали.
Да се пише за онлайн медии е по-трудно, отколкото за други източници, заради различните технически изисквания към текстовете в отделните търсачки и масовата критичност в социалните мрежи.
Ето няколко топ съвета, които ще направят вашите PR текстове в интернет по-ефективни:
1. Напишете каквото искате да кажете още в първия параграф. Извадете най-важното в 25 думи. Помнете: първите 5 секунди от четенето на текста в интернет са от критична важност. След тях читателите или остават докрая, или забравят написаното веднага.
2. Поднесете текста като новина. Така я давате наготово на много от журналистите в уеб-медиите и си осигурявате по-голям шанс те да я копират и публикуват. Ако я изпратите на медиите във вид на дълъг текстови файл с много хвалби и разказ за събитието на втората страница, много по-малко новинари ще си направят труда да я прочетат.
3. Открийте подходящия ъгъл. Дори да правите PR на пчеларски магазин, пак можете да намерите интересното, вълнуващото и различното във вашия продукт. Всички любопитни особености се наричат „примамка за препратки” (link bait) и могат да доведат до лавина от копиране и препращане на линка към текста ви от сайт на сайт, в програмите за комуникация като Skype, в мобилните приложения за чат като Viber и в социалните мрежи.
4. Съкратете дистанцията между ключовите думи и фрази в текста ви, като пишете с прости изречения. Това означава да избягвате използването на „и”, „а”, „ако”, „като”, „защото” и др.
5. Пишете правилно. Думите с правописни грешки доста по-трудно могат да излязат като резултат от търсенето в Google.
6. Избягвайте да поставяте в прессъобщенията си HTML или други уеб-маркери. Повечето от тях се преразпределят от RSS емисии и други методи. Затова форматирането може да се обърка и да повредите функционирането на собствения си линк.
7. Когато публикувате текст в корпоративен сайт, обобщавайте. Така много сайтове впоследствие ще могат да публикуват обобщението ви и да го сложат като начало на препратка към целия текст, публикуван от вас в сайта.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Alibaba регистрира рекордна потребителска активност в първия ден от китайските празници
Компании |Украйна призова ЕС да отвори първата преговорна глава за членство
ЕС |Русия национализира империята за сладкарски изделия на Денис Щенгелов
Компании |Вашингтон не хареса нюанса на червеното в знамето на САЩ, избрано от британските власти преди посещението на Тръмп на Острова
Свят |Тайван обмисля стратегическо партньорство със САЩ в областта на високите технологии
Свят |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |Ледниците в Швейцарските Алпи са намалели рязко за последните 12 месеца
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.