British Airways отнесе глоба от 209 млн. евро
Британският авиопревозвач British Airways беше глобен със 189 милиона британски лири (209 млн. евро, 240 млн. долара) заради пробив в защита на личните данни на компанията. През 2018 г. хакери откраднаха лична и финансовата информация на 380 хил. клиенти от уебсайта и приложението на British Airways.
Ръководителят на British Airways Алекс Круз заяви, че компанията е "изненадана и разочарована" от първоначалното решение, предаде БГНЕС.
British Airways реагираха бързо на престъпното деяние с кражба на данните на клиентите. „Не открихме доказателства за измама по сметки, свързани с кражбата. Извиняваме се на нашите клиенти за неудобството, причинено от това събитие", каза Круз.
Според Уили Уолш, изпълнителен директор на IAG, притежаваща компанията, заяви, че авиокомпанията ще обжалва наказанието, което може да струва 1,5% от световния оборот на British Airways за финансовата година.
"Възнамеряваме да предприемем всички подходящи стъпки, за да защитим позицията на авиокомпанията твърдо, включително да отправим всички необходими жалби", отбеляза той.
Компанията се е обърнала към полицията само 16 дни след началото на хакерската атака - на 5 септември 2018 г. Според докладите, престъпниците може да са откраднали данни, включващи банкови сметки на клиенти, имейл адреси и информация за плащане с карти - включително номера, срок на годност и в някои случаи техните персонални кодове за достъп.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.