Екокатастрофа в Източнокитайско море след потъването на иранския танкер

Екокатастрофа в Източнокитайско море след потъването на иранския танкер

Екокатастрофа в Източнокитайско море след потъването на иранския танкер

Китай изпрати кораби да почистят огромния петролен разлив, след като ирански танкер „Санчи" потъна в Източнокитайско море, съобщи Би Би Си.

Предполага се, че петролният разлив, който е с обща площ от над 120 кв. километра, съдържа основно тежко гориво, което е било използвано за задвижването на кораба.  

Танкерът „Санчи" е превозвал 136 хил. тона ултралек суров петрол от Иран, които има свойството да създава подводни нефтени петна, невидими от повърхността.

Както горивото, така и ултралекият суров петрол могат да нанесат опустошителни щети върху живота в морето.

До катастрофата се стигна след като танкерът се сблъска с товарен кораб на около 260 км  източно от Шанхай на 6 януари. Плавателният съд горя повече от една седмица, преди днес да потъне в близост до източния бряг на Китай.

Според иранските власти няма надежда за откриването на оцелели от 32-членния екипаж.

От Китайската централна телевизия заявиха,  че спасителната операция е била прекратена и са започнати операции по почистването на разлива, след като огънят около разлива е бил потушен.

Кореспондентът на Би Би Си в Китай Робин Брант твърди, че петролният разлив е увеличил повече от два пъти размерите си от неделя до днес.

„Основният фокус сега е върху въздействието, което разлива ще окаже на околната среда. Под повърхността може да има голям подводен облак от кондензат, което е ултралека версия на суровия петрол“, заяви Брант.

Този ултралек петрол, който се използва за създаването на ракетно гориво, е много по-различен от обикновения суров петрол, който често се среща в нефтените разливи. Той е силно токсичен, има ниска плътност и е значително по-запалим от останалите разновидности на суровия петрол.

Причината за сблъсъка между танкера и товарния кораб все още се изяснява.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ