В този човек има нещо различно!
 
                      Перфектният служител е онзи, който влага в работата повече, отколкото се очаква от него. Той е човек с уникален набор от редки и ценни качества, който го правят незаменим за неговата компанията.
Най-добрите служители често се появяват на места, където най-малко очаквате да ги видите, и ако не внимавате, лесно може да ги подминете, казва Конъли Хейуърд - коуч, поведенчески психолог и експерт по емоционална интелигентност.
Хейуърд споделя своят личен опит със страхотен служител, който е успял да назначи в последния момент.
„Основателят на нашата компания беше против назначаването на този човек, защото според неговата автобиография той не разполагаше с нужните умения и опит, за да се справи с работата. Заедно с председателя на компанията обаче усетихме, че в този човек има нещо различно. В крайна сметка ние го назначихме на работа и не след дълго той се доказа като един от най-ценните служители в нашата компания“, казва Хейуърд.
И така, какви са качествата, които отличават най-добрите служители от останалите и какво може да направите, за да се превърнете в един от тях?
1. Давайте от себе си повече, отколкото се очаква от вас
Най-добрите служители са любопитни по природа. Освен това, те са много гъвкави и рядко се задоволяват само със задачите, които трябва да изпълняват по договор. Вместо това, те не пропускат възможност да се включат в проекти, в които виждат, че могат да бъдат полезни, дори ако те не влизат в техните задължения. Ако искате да се превърнете в перфектен служител, бъдете любознателни, работете по разширяването на вашият набор от умения и познания и се запознайте в детайли с други области на бизнеса.
2. Повишете емоционалната си интелигентност
Перфектният служител има високо ниво на емоционална интелигентност. Емоционално интелигентните хора имат способността да осъзнават и контролират емоциите си и да разпознават въздействието, което имат върху мислите и действията на хората. Те правят това като наблюдават както себе си, така и другите, и отразяват промените в поведението и реакциите на хората към техните чувства.
Може да повишите емоционалната си интелигентност като започнете да отделяте повече внимание на вашите емоции и се научите да разпознавате моментите, в които изпитвате различни чувства, като например гняв, ревност или разочарование. Бройте до десет, преди да реагирате или да предприемете действие, докато сте подвластни на вашите емоции. Старайте се да слушате повече, отколкото говорите, за да разбирате по-добре гледната точка на другите. 3. Бъдете отличен екипен играч
Перфектните служители вдигат високо летвата със своето представяне и насърчават другите да правят същото. Това, което ги прави толкова незаменими не е само фактът, че те са отлични служители във всяко едно отношение, но и това, че те помагат на своите колеги да разкрият пълния си потенциал.
„Едно от специалните качества на перфектния служител е това, че той разбира много добре факта, че неговото индивидуално представяне не е толкова важно, колкото това на екипа като цяло“, казва Хауард.
Макар че повечето успешни компании са пълни с талантливи служители, които се интересуват само от собствената си работа и резултати, перфектният служител е различен.
„Те вярват в поговорката "приливът повдига всички лодки", или иначе казано, колкото по-добре се представят те, толкова по-добро може да бъде и представянето на другите“‘, добавя Хейуърд.
Това не означава, че те не обръщат никакво внимание на личните си постижения и индивидуалните възможности, които се откриват пред тях, а просто че мислят повече за цялостното представянето на екипа.
4. Работете здраво, но не се превръщайте в работохолик
Перфектният служител има добра работна етика, но не е работохолик.
„Работохолиците поставят по-голямо внимание на количеството, отколкото на качеството, и в крайна сметка прегарят от огромното натоварване, на което сами се подлагат. Перфектният служител знае кога да отдели време за почивка и възстановяване“, казва Хауард
5. Не спирайте да се учите и развивате
Перфектните служители са готови да работят по задачи и проекти, които другите избягват, за да научат нещо ново и да развият уменията си. Те поемат отговорност както за своите успехи, така и за провалите си, и не се страхуват от критиките и негативната обратна, които това може да им донесе. Перфектните служители познават силните и слабите си страни и не се срамуват да търсят помощ от другите. Те приветстват чуждите съвети и гледат на грешките като на естествена част от процеса на професионално израстване.
Лиса Евънс за FastCompany.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Печалбата на банките у нас нараства с близо 4 на сто на годишна база
Финанси |Орбан ще се срещне с Тръмп на 7 ноември под натиска на петролните санкции срещу Москва
Свят |Спад на годишната инфлация в еврозоната до 2,1 на сто през октомври
Икономика |Digital age: Техно пробиви и открития
Технологии |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
Общество |Коледните бонуси в Словения стават задължителни
ЕС |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |Българите плащат двойно по-ниски сметки за ток от средното за ЕС
Енергетика |В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Любопитно |Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
Икономика |Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Енергетика |Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
Любопитно |ADVERTORIAL
 
						Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
 
						Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
 
						Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
 
                          
   	                      
   	                     
                          
   	                      
   	                     
                 
                			   
              	 
                           
                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
	                       
                               
                               
                               
                               
                           
                               
                              
Коментари
Няма въведени кометари.