5 техники за израстване на екипния дух

5 техники за израстване на екипния дух

Новите типове лидерство, които се предлагат като парадигма, която прекъсва старите начини на работа в екипи, ни учат колко е важно да включваме различни измерения в управлението на всеки от членовете на високоефективни екипи. Тези измерения не винаги са били толкова важни, колкото са днес. Много пъти, защото онези, които ръководят, не са знаели как да работят върху тези умения, които хората притежават в по-голяма или по-малка степен и че имат окончателно въздействие върху междуличностните отношения в екипа. Представяме ви 5 доказани техники за увеличаване на силата на екипната работа. 

Доверие

Едно от уменията, които най-много се изискват както от компанията, така и от нейния персонал, е да се развие работна среда, в която доверието и уважението да преобладават сред всички нейни членове, независимо от ролите и длъжностите.

Да имаш възможност да работиш в пространство, където всеки чувства, че има подкрепата на другия и че може също да се обърне към своите колеги и ръководителя на екипа, да говорят и да обсъждат открито различни ситуации, които им се случват, е безценно.

За да развиете стойността на доверието, е необходимо да насърчавате активното слушане през цялото време, да мислите повече за нуждите на другите, а не за вашите собствени, и да бъдете проактивни в намирането на ценни разговори с всеки човек, като питате за нещата, които са важни за него или нея в момента. Умението да слушате 80% от времето и да говорите останалите 20% може да ви помогне да усъвършенствате уменията си за "слушане".

Комуникация

Част от добрата комуникация произтича от способността ни да се изразяваме по-ясно, по-директно и по съпричастен начин. 

Яснотата се развива, когато се научим да изразяваме нашите идеи, да оценяваме идеите на другите, да знаем как да спорим без да атакуваме и да разберем, че светът на комуникацията не се основава на предаване на концепции, а на това да се уверите, че другите разбират нашето посланието. 

Също така е уместно да създадете споделени пространства, където можете да говорите по всички въпроси и всеки член да изразява своите идеи, когато смята, че трябва. В този момент обучението и практикуването на инструменти за обратна връзка би било от съществено значение за подобряване на представянето на лидерите и техните екипи. 

Емпатия

Това качество е едно от най-важните за всеки ръководител на екип. Мениджърската позиция и резултатите, които трябва да бъдат получени, ще бъдат пряко пропорционални на способността ви да се съобразявате с нуждите на всеки член на екипа и техните собствени цели. 

Когато откриете и се заинтересувате от това, което е наистина важно за всеки член на екипа, ще постигнете повече възможности за близост, топлина и присъствие, като три неразривни оси на връзка, които по-късно ще станат отличителен белег на екипа, увеличавайки неговите потенциал за сътрудничество. 

Честните връзки

Не може да има добър екип без съпричастност, без плавна комуникация и без доверие. Всички тези черти са почти синоними във високоефективните екипи. Всеки от тях обаче носи уникална стойност на това, което човек смята за добра връзка или честна връзка.

Малко чувства са по-приятни от усещането, че имате предпазна мрежа, без изкривявания или скрити мотиви. И това включва възможността да кажем на някого какво мислим, без да се чувстваме като лицемери или неуважителни.

Можете да практикувате тази техника на лидерство, за да развиете честни връзки между членовете на екипа, където всеки от тях знае, че те се уважават и имат доверие помежду си. И това е ключът за по-нататъшно отваряне на вратите на комуникацията, фокусирана върху постигането на високи резултати.

Самоуправление

Никой не може честно да ръководи друг, знаейки че не може да управлява малки аспекти от собствения си живот. Самоуправлението означава да поемете ниво на ангажираност към постоянни върхови постижения в управлението на целите си в живота на лично и по-късно на професионално ниво.

При самоуправлението е от съществено значение да се работи по оста на отговорност, разбирана като способност да се реагира на случващото се. Това започва с дълбоко разбиране на вярванията на хората около вас, включително техните цели и силни ресурси, с които разполагат. Освен това, разпознайте слабостите и отделете време, за да ги подобрявате непрекъснато. 

Последователността и почтеността също са част от това предизвикателство. Ако искате екип, в който преобладава доверието, трябва да сте надежден човек. Ако искате екип, в който хората да общуват емпатично, това изисква да сте напорист. Ако искате да популяризирате диалога в екипа, трябва да го потърсите.

Процесът е съвсем прост: съсредоточете се всеки ден върху подобряването на 1% на вашия екип и ще усетите как духът на екипа се укрепва. Смеете ли да го приложите на практика? 

Източник: Даниел Коломбо за entrepreneur.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ