Няколко ключови техники за задържане на клиентите

Няколко ключови техники за задържане на клиентите

Бизнесът харчи милиони долари всяка година за маркетингови схеми, за да привлече нови клиенти. Това е важно за репутацията на всеки бизнес,  но и може да помогне за поддържане на стабилни потоци от приходи. Има много начини да инвестирате правилните усилия в задържането на клиентите си. Това ще засили имиджа на вашата марка и ще засили продажбите ви. Ето седем техники, които да изпробвате. 

Проактивно обслужване на клиенти

Каква част от обслужването на вашите клиенти се състои в гасенето на пожари? Твърде много компании разчитат предимно на екипа си за обслужване на клиенти за отстраняване на проблеми, когато един и същ екип би могъл на първо място да помогне на клиентите да избегнат проблеми. Проактивният подход към обслужването на клиенти изгражда доверието във вашата марка, увеличавайки задържането на клиентите.

Достигането до клиентите е най-добрият начин да бъдете проактивни, а не реактивни. Препоръчайте продукти, които биха могли да им помогнат. Попитайте ги за техните точки на болка. Съберете обратна връзка за предишни транзакции и направете подобрения въз основа на техните нужди. Можете също така да се включите в социално слушане, да проверите какво казват клиентите за вашата марка онлайн и да отговорите.

Програми за лоялност

За да задържите клиентите в дългосрочен план, трябва да им дадете стимул. Разбира се, първокласен продукт или изключително удобство може да бъде стимул сам по себе си, но тъй като пазарите стават все по-претъпкани, става все по-трудно да се разграничи вашата оферта от тази на конкуренцията. Ето защо програмата за лоялност на марката е чудесен начин да привлечете клиентите и да ги накарате да останат.

Програмата за лоялност може да бъде всичко - от обикновена перфокарта до ексклузивно членство с невиждани преди това бонуси. Вашата програма трябва да предложи нещо, което клиентите ценят и което си заслужава да се върнат във вашата компания, вместо да изпробват други.

Включване

Склонни сме да мислим за „включване“ в човешки ресурси, но е също толкова важно да обучаваме нови клиенти за нашия продукт или услуга. Това им помага да разберат как да извлекат максимума от него, което ще увеличи неговата стойност и дълголетието му. Потребителите могат да се разочароват, когато нов продукт не отговаря на техните нужди. Ефективното включване помага да се предотврати това разочарование.

Виртуалното обслужване на клиенти става все по-популярно, но искате да го обедините със съдържание, което обучава клиента в точното време. Направете образователни видеоклипове и публикации в блогове, достъпни за потенциалните клиенти преди покупката. Продължете да предлагате съдържание и след продажбата, което ще помогне на клиентите да отговорят на въпросите ви по целия път.

Ретаргетинг

Когато настоящият клиент не може да бъде привлечен за следваща покупка, може би се нуждае от малко тласък. Несъмнено сте наясно колко хора пазаруват през прозореца на вашия уебсайт и след това напускат, без да купуват. Можете да превърнете тези посещения в повторни продажби, като стартирате кампания за ретаргетинг.

Докато работите върху превръщането на нови и стари посетители в клиенти, ще откриете нещата, които са им попречили да купуват. Това ви позволява да правите необходимите корекции, така че клиентите да се връщат всеки път.

Изграждане на общността

Много компании изграждат общности около своите марки и продукти, което позволява на клиентите да се свързват и да споделят въпроси и опит. Например, компания, която продава бебешки продукти, може да създаде страница във Facebook за родители, за да споделят своите изпитания и триумфи помежду си.

Bevy, платформа за събития в общността, установи, че 69% от организациите планират да увеличат инвестициите на общността през следващата година, а 86% смятат, че общността е ключова за тяхната мисия. Тук общността върши по-голямата част от работата по задържане. Не само продуктът кара клиентите да се връщат. Това са също и приятелствата, които те създават със съмишленици, които споделят сходни нужди.

Абонаментен модел

Ако искате бизнес модел със запазване, помислете за модел на абонамент за следващо пускане на ваш продукт. Клиентите се регистрират за абонамента и плащат месечно за продукти, доставени до прага им или във входящата поща. Клиентите, които имат постоянна нужда от вашите продукти, ще харесат удобството на тази автоматизирана система.

Моделът на абонамента се разраства бързо, тъй като е ефективен начин не само за привличане на нови клиенти, но и за тяхното задържане за дълго време. Съчетайте този подход с другите си тактики за задържане и със сигурност ще намерите печеливша комбинация.

Предложения като безплатен пробен период

Важно е да изградите доверие с клиентите, преди да ги потърсите за покупки. Потребителите, които още се колебаят, реагират добре на безплатните опции, които отговарят на тяхната несигурност. Например, предлагането на безплатен пробен период им позволява да се чувстват по-комфортно с продукт или услуга, преди да се ангажират с покупка.

Други опции включват безплатна доставка, разширени гаранции и денонощно обслужване на клиенти. Предлагането на тези бонуси безплатно показва на клиентите, че се грижите за техните нужди и ги насърчава да се връщат отново и отново.

Задържането на клиенти трябва да се приема толкова сериозно, колкото и привличането на клиенти. Опитайте една или всички тези техники и вижте как те влияят на вашия бизнес. Скоро ще разработите правилната формула за привличане и задържане на вашите клиенти. 

Източник: Джон Хол, съосновател и президент на Calendar, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ