9 начина да надградите вашите комуникационни умения

9 начина да надградите вашите комуникационни умения

Неефективната комуникация може да засегне производителността, фирмената култура, индивидуалното и колективното лидерство и да бъде причина за по-усилена работа. Дейвид Гросман цитира в "Цената на лошата комуникация" проучване сред 400 компании с по 100 000 служители, като всяка от тях посочва средна загуба на компания от 62,4 милиона долара годишно поради неадекватна комуникация със и между служителите.

При работата ми с клиенти и компании през годините, видях милиони долари и загубени възможности, промоции, които не се дават, и отношенията се влошават поради неадекватна и неефективна комуникация. В моя професионален живот лошите ми комуникативни умения доведоха до загуба на хиляди долари и пропуснати промоции, възможности и сделки. В личния ми живот това е довело до загуба на романтични отношения, приятелства, любов и страст, казва той. 

Ето девет начина, по които можете да подобрите комуникативните си умения, за да станете по-ефективни в представянето си и в бизнеса, и в живота.

Бъдете активен слушател

Според покойния американски автор и бизнесмен Стивън Р. Кови повечето хора не слушат с намерението да разберат, те слушат с намерението да отговорят. Колко често забавяте и наистина отделяте време да слушате активно? Стремете се да разберете, вместо да бъдете разбрани. Може да се наложи да разберете или да предадете информация на другия човек, но преди да го направите, можете ли да отделите допълнително време, за да изслушате действително другия човек и да чуете какво казва той с неговите думи и невербални действия? Практикувайте да станете активен слушател със следващия човек, когото срещнете.

Задавайте ефективни въпроси

Колко пъти сте се страхували да задавате въпроси? Може би се страхувате да задавате грешни въпроси, да изглеждате глупаво или да мислите твърде много за това как другият човек или екип ще ви изпита или интерпретира. Това са напълно нормални мисли и чувства, които се появяват, но когато не се задават въпроси, няма начин да се стигне до същността на ситуацията и много хора ще приписват собствения си смисъл на дадена ситуация, оставайки заседнали в неизвестното. Следващия път задайте въпрос, ако искате да видите реални резултати.

Опознайте аудиторията си

Важно е да проучите и да разберете към кого ще се обърнете. Всяка аудитория е различна. Ангажирайте се с вашата аудитория, задавайте въпроси и разберете какво би могло да бъде ценно за хората в нея. Какво би било най-добре те да знаят и научат? Запитайте се как най-добре можете да им бъдете от полза в момента.

Слушайте невербалната комуникация

Голяма част от нашата комуникация е невербална и има много проучвания, които доказват това. Може да слушате думите, които се изговарят, но слушате ли и осъзнавате ли невербалните сигнали, които се дават от отсрещната страна? Изследователите установиха, че тонът на гласа, жестовете на лицето и тялото предоставят критична информация. Кръстосването на ръцете, гледането настрани или позиционирането на тялото и краката далеч от другия човек показват признаци, че не сте ангажирани, отворени или възприемчиви.

Какви невербални комуникационни черти улавяте от другите и може би дори в себе си? Проучванията, проведени от Лабораторията за изследване на лица, установиха, че както жените, така и мъжете са привлечени повече от образи на хора, които са осъществили контакт с очите и са се усмихвали, отколкото тези, които не са го направили, затова се опитайте да се усмихнете и да осъществите контакт с очите по-често.

Общувайте ефективно

На фона на бързите темпове на обществото или случаи на силна тревожност, свръх комуникацията трябва да се използва ефективно. Нека бъде просто, синхронизирайте рано и често и оставете място на другите да задават въпроси за по-добро разбиране.

Започнете и завършете силно

Хората помнят как започвате комуникацията и как я завършвате. Независимо дали става въпрос за индивидуален разговор или презентация пред огромна аудитория, обърнете внимание на начина, по който започвате и завършвате, затова им дайте нещо, което да запомнят. Можете да започнете или завършите с въпрос, мощна статистика, цитат или подходяща история.

Времето е всичко

Всички велики и ефективни комуникатори са в състояние да използват своята интуиция, чувства и емоционална интелигентност, за да усетят аудиторията си. Задаването на различен въпрос, използването на пример или история, повтарянето на точка и знанието кога е време да продължите напредък са всички важни фактори, допринасящи за времето на комуникация.

Успокойте се, когато попаднете в неудобни ситуации

Не всяка ситуация или разговор ще бъде лесен или удобен. Това, че ви е неудобно, ви държи на пръсти и ви позволява да се опирате на лидерските си умения и да се движите през трудни разговори. Практикувайте да се поставяте в неудобни ситуации, за да разгърнете капацитета си.

Забавлявайте се

Не бъдете скучни. Изследванията и проучванията, проведени с различни групи ученици, показват, че смехът и хуморът могат да подобрят учебното изживяване, да подобрят настроението, да намалят тревогите и да направят преживяванията по-приятни. Бъдете наясно от какво може да се нуждае вашата аудитория в момента. Понякога малко смях и хумор могат да изминат дълъг път.

Ефективната комуникация е едно от най-ценните умения, които можете да развиете и усъвършенствате като лидер в живота и бизнеса. Знанието как да комуникирате ефективно ще промени вашия бизнес, живот и целия свят. Нужна е само една малка промяна, за да се създаде траен положителен ефект.

Източник: Кели Лин Адамс, консултант, изпълнителен сертифициран треньор, стратег за растеж и експерт по оптимизация с висока производителност, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ