E.M.P.A.T.H.Y.

 E.M.P.A.T.H.Y.

Емпатията е способността да се разбере как се чувства друг човек. Според ново изследване от Харвард „Ефектът на съпричастността“, това е черта, която може да бъде научена и развита. Изградете съпричастност и ще бъдете по-ефективен предприемач и лидер.

Авторката Хелън Риес е психиатър от Харвард, разработила обучение за съпричастност въз основа на своите изследвания в невробиологията. Въпреки че нейните проучвания са направени върху здравни специалисти, характеристиките на съпричастността, които тя идентифицира, могат да бъдат използвани за по-силни връзки между вас и вашите служители, клиенти или връстници във всяка област. Ето седемте умения, от които се нуждаете, за да развиете E.M.P.A.T.H.Y.

E - Eye contact /Контакт с очите/

В западните общества казваме, че „очите са прозорецът към душата“. Много култури имат версия на една и съща фраза. „Осъществяването на контакт с очите е сред първите човешки преживявания“, пише Хелън Риес. Тя препоръчва да провеждате срещи лице в лице колкото е възможно повече. Това ще ви помогне да изберете невербални нюанси, които гласът на човек не предава. Освен това, когато се срещате с хора за първи път, поддържайте контакт с очите, докато не забележите цвета на очите на човек.  

M - Muscles for facial expression /Мускули за изражение на лицето/

Мозъците ни са свързани с автоматично имитиране на изражения на лицето. Когато някой ви се усмихне, почти винаги отвръщате с усмивка. Това е автоматичен отговор. Но вие също можете да направите разликата между фалшивата и истинската усмивка на щастие. Мускулите на лицето рядко лъжат. Обърнете им внимание!

П - Posture /Стойка на тялото/

Седнете високо. Това предполага „щастие или увереност“. Като лекар Риес изразява уважение и авторитет, като седи с пациенти, обръща тялото си към тях, навежда се напред или стои на нивото на очите.

А – Affect /Емоция/

Афектът е научният термин за емоцията. Обърнете внимание на емоционалното състояние на човек – дали той е тъжен, раздразнен, объркан или е във възторг. Има малък шанс да общувате ефективно, ако не умеете да разбирате емоциите на хората около вас.

T - Tone of voice /Тон на гласа/

Научих нова дума в книгата на Риес: „prosody“, която лингвистите използват, за да се позовават на вашия вокален темп, ритъм и височина. Според Риес просодията „влива слой емоция към изговореното слово, което обогатява значението на всяка дума“. И съветва - разговаряйте със своите приятели в трудни моменти.

Н - Hearing the whole person /Изслушване/

"Емпатичното слушане означава да обръщате внимание на друг човек, да идентифицирате неговите емоции и да отговаряте със състрадание и без преценка", пише Риес. Например, не говорете, когато сте в „червената зона“. Когато емоциите нараснат в спор, направете крачка назад. Не прекъсвайте! Опитайте се да не се влияете от емоцията на другия човек, ако той е ядосан.

Y - Your response /Вашият отговор/

Емоциите са заразителни. Може да не осъзнаете, че емоционалното ви състояние рефлектира върху другите. Чрез споделени невронни мрежи чувствата ви към другите могат да предават много важна информация за това как те преживяват това, което казвате и правите. Ако сте ядосани или не сте сигурни в себе си или се страхувате, тези емоции ще повлияят на качеството на вашата комуникация. Обърнете внимание на това как се чувствате, защото това е сигнал за това как ще се чувстват хората около вас. Съчувствието може да бъде билетът ви за по-добра комуникация с околните, и не на последно място - за успех.

Източник: Кармин Гало, Business Insider

Редактор: Нели Тодорова

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ