ТРАЙНА/// Може ли да загубите служители заради плана на фирмата за връщане в офиса

ТРАЙНА/// Може ли да загубите служители заради плана на фирмата за връщане в офиса

ТРАЙНА/// Може ли да загубите служители заради плана на фирмата за връщане в офиса

В хода на пандемията само едно нещо е сигурно: нищо не е сигурно. Благодарение на нарастващите вълни от заразяване, изместването на графиците за ваксини и безпрецедентните проблеми на веригата за доставки, повечето офиси вече няколко пъти са пренаписвали своите планове за връщане към офиса. Това обаче не означава, че служителите имат безкрайно търпение за постоянно променящи се планове.

Както наскоро изтъкна водещата VC фирма Andreessen Horowitz, политиките за отдалечена работа не са само за работа от разстояние. Те също така са фин знак за това, което лично ръководството на компанията предпочита. И често разкриват повече за културата на компанията, отколкото възнамеряват.

Прекалено предписващите или лошо комуникирани планове показват на служителите ви, че хората на върха са недоверчиви и несъпричастни. Изпращайки подобни сигнали в настоящата среда на заетост, много от най-добрите ви служители може да решат да опитат късмета си другаде.

В скорошния си бюлетин Culture Study журналистката Ан Хелън Питърсън предлага на шефовете да сканират последните си най-добри политики за връщане към работа за шепа червени флагове, които вероятно ще изпратят ужасни съобщения до вашия екип. Ето някои от тях. 

Комуникация в последната минута

Като шеф може да е сравнително лесно да решите да промените датата, на която изисквате служителите да се върнат в офиса. Така че защо да не продължите да направите това в отговор на бързо променящите се условия? Защото, отбелязва Питърсън, това, че е лесно за вас, не означава, че не е ад за някои членове на вашия екип.

Позовавайки се на приятел, чиято компания внезапно променила датата за връщане през януари за такава през ноември, тя пише: "помислете как този мандат се отразява на хората, които са били в процес на уреждане на помощ за деца или възрастни хора за януари". В една невероятно трудна ситуация като настоящата е изключително трудно да се организират нови решения за грижи за децата в средата на учебната година, отбелязва тя.

Липсата на обмислена и дългосрочна комуникация относно плановете за връщане към офиса не е просто огромно логистично главоболие за тези, които имат отговорности. Това също е знак, че една организация не разбира или не е съпричастна към борбите на родителите и другите хора със сложен живот. Това ли е съобщението, което наистина искате да изпратите?

Задължителен петък в офиса 

Има основателни причини, поради които шефовете може да се притесняват да оставят избора кои дни да работят от вкъщи изцяло на служителите, включително проучвания, показващи основно, че всеки иска да вземе тридневни уикенди. Позволете това да се случи и офисите могат да бъдат непродуктивно изоставени някои дни и неприятно пренаселени в други. Но Питърсън настоява, че строгите ограничения за работа от вкъщи в петък все още са сериозен червен флаг за културата на компанията.

Тези общи забрани са знак за компания, която принципно не вярва на работниците си, че ще завършат работата си, пише тя. "Когато налагате присъствие в офиса до 17 часа в петък, вие съобщавате, че "добрата работа" не е качеството на работата или дори количеството на работата, а произволно разбиране за това кога компанията казва, че работата трябва да бъде завършена", добавя Питърсън. 

Добрите работници разбират посланието и или се научават да поставят театър на производителността в полза на висшето ръководство, или изгарят, напрягайки мозъците си, за да произвеждат повече, или просто им писва от липсата на доверие и се отказват.

Игнориране на обратната връзка

Какво е по-лошо от това да не поискате обратна връзка от служителите си относно кои политики биха работили най-добре за тях? Отговорът е да ги питате и след това напълно да игнорирате това, което те ви казват.

"Това е като да помолите някого да избере откъде да вземете храна за вкъщи, да го изслушате внимателно, да кимате внимателно и след това да изберете какво искате така или иначе. Това показва, че ръководният екип на компанията или не разбира, или не зачита това, че другите хора работят по различен начин от тях, което е особено вредно като се има предвид, че повечето висши ръководители са по-възрастни и/или нямат основни отговорности. Това не е само знак за лош план за връщане към офиса, но и за доста лош стил на лидерство", пише Питърсън. 

Това са само някои от червените знамена, които Ан Хелън Питърсън споменава в дългия си бюлетин. Но най-важното за вас като шефове е, че вашият план за връщане към офиса носи повече отговорност, отколкото само да видите колко души присъстват физически на работните си места. Това също е огледало на вашето лидерство. 

Източник: Джесика Стилман за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ