Магията на активното слушане

Слухът е физическият акт на разпознаване на звука. Това, че можете да чуете нещо, обаче, не означава, че слушате внимателно отсрещната страна. Вероятно сте чували фразата „активно слушане“ и преди. При това слушане можете да повторите това, което сте разбрали със собствените си думи, като перифразирате. Идеята е да създадете взаимно разбирателство, така че да няма неясноти в тълкуването. Именно тази концепция за взаимно разбиране е от основно значение за стимулиране на действията в много комуникационни стратегии. Истинската магия на активното слушане се крие във вашата способност да разберете разговора от гледна точка на вашия комуникационен партньор и във вашето желание да инвестирате време да чуете цялата история. Ако сте готови да станете по-добър слушател, можете да направите следните неща:
Проверете егото си. Не можете да слушате истински, ако сте по-притеснени от личния си резултат, отколкото от създаването на положителен резултат за всички участници.
Спрете да мислите за отговора си. Ако формулирате отговора си в главата си, докато другият говори, значи не го слушате.
Признайте какво чувствате. Когато слушате, не винаги трябва да се съгласявате с това, което другият човек казва или чувства. Но добрите слушатели и силните комуникатори признават, че тези чувства са били чути.
Невербално покажете ангажираност. Леко накланяне на главата или на тялото напред, кимане с глава, малки изказвания, поддържане на зрителен контакт. Всички тези неща насърчават ангажираността в разговора и са показателни за отсрещната страна, че я слушате.
Признайте, когато не сте слушали внимателно. Или поне помолете човекът да повтори ясно части от разговора, които не сте разбрали. По-добре е да имате цялостната картина на разговор, отколкото да вземете решение за нещо, без да наредите всички части от пъзела.
Използвайте активното слушане. Уверете се, че сте чули какво е замислил човекът. Толкова много конфликти могат да бъдат избегнати на работното място и толкова много екипи ще работят по-гладко, ако хората просто проверят дали се разбират взаимно. Направете го и ще видите разликата в производителността и във взаимоотношенията.
Източник: Джил Шифелбейн, професионален говорител и експерт по бизнес комуникация пред entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Урсула фон дер Лайен: Европа трябва да поеме основната тежест за своята сигурност
ЕС |Пет държави от ЕС блокираха предложението за ограничения на визите за руснаци
Бизнес |Китайският фондов пазар отново привлича чужденци. Каква е причината?
Финанси |Безработицата у нас през август е 5,2%
Свят |Технополис започва да приема предварителни поръчки за новите модели iPhone 17
Технологии | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 15 до 21 септември
Хороскоп |5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Техники за успех |Израел започна сухопътно настъпление в град Газа
Свят |Япония е на първо място по дял на възрастните хора в страните с население над 40 милиона
Свят |Тръмп подписа указ за разполагане на Националната гвардия в Мемфис
Свят |На днешната дата, 16 септември. Рождениците днес
На днешната дата |Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Свят |Времето: Сутринта мъгливо, следобед - слънчево
България |ADVERTORIAL

Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

Партньорът на Microsoft за 2024 г. Noventiq Bulgaria със събитие за AI агенти и киберсигурност на 25 септември в София

Коментари
Няма въведени кометари.