Магията на активното слушане
Слухът е физическият акт на разпознаване на звука. Това, че можете да чуете нещо, обаче, не означава, че слушате внимателно отсрещната страна. Вероятно сте чували фразата „активно слушане“ и преди. При това слушане можете да повторите това, което сте разбрали със собствените си думи, като перифразирате. Идеята е да създадете взаимно разбирателство, така че да няма неясноти в тълкуването. Именно тази концепция за взаимно разбиране е от основно значение за стимулиране на действията в много комуникационни стратегии. Истинската магия на активното слушане се крие във вашата способност да разберете разговора от гледна точка на вашия комуникационен партньор и във вашето желание да инвестирате време да чуете цялата история. Ако сте готови да станете по-добър слушател, можете да направите следните неща:
Проверете егото си. Не можете да слушате истински, ако сте по-притеснени от личния си резултат, отколкото от създаването на положителен резултат за всички участници.
Спрете да мислите за отговора си. Ако формулирате отговора си в главата си, докато другият говори, значи не го слушате.
Признайте какво чувствате. Когато слушате, не винаги трябва да се съгласявате с това, което другият човек казва или чувства. Но добрите слушатели и силните комуникатори признават, че тези чувства са били чути.
Невербално покажете ангажираност. Леко накланяне на главата или на тялото напред, кимане с глава, малки изказвания, поддържане на зрителен контакт. Всички тези неща насърчават ангажираността в разговора и са показателни за отсрещната страна, че я слушате.
Признайте, когато не сте слушали внимателно. Или поне помолете човекът да повтори ясно части от разговора, които не сте разбрали. По-добре е да имате цялостната картина на разговор, отколкото да вземете решение за нещо, без да наредите всички части от пъзела.
Използвайте активното слушане. Уверете се, че сте чули какво е замислил човекът. Толкова много конфликти могат да бъдат избегнати на работното място и толкова много екипи ще работят по-гладко, ако хората просто проверят дали се разбират взаимно. Направете го и ще видите разликата в производителността и във взаимоотношенията.
Източник: Джил Шифелбейн, професионален говорител и експерт по бизнес комуникация пред entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Цитат на деня
Цитат на деня |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |На фокус следващите седем дни: Липсващи данни, петролни санкции и лихвени проценти
Финанси |Истински късмет: Рибар, търсещ червеи, се натъкна на монети от Средновековието
Любопитно |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Коледните бонуси в Словения стават задължителни
ЕС |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.