4 навика, които могат да подобрят представянето ви на работата

4 навика, които могат да подобрят представянето ви на работата

Какво е общото между предприемачите, световните лидери и професионалните спортисти? Всички те имат странни навици и ритуали, които следват всеки ден.

В света на спорта, странните навици като плюенето на земята и пляскането с ръце преди началото на мача, са сочени за неща, които действително подобряват представянето на атлетите. Има ли истина в това или става  въпрос за най-обикновени суеверия?

Оказва се, че създаването на ритуали може да има потенциално измерим ефект върху представянето на човек, както на стадиона, така и на работа. Според проучвания, 45% от хората признават, че извършват някакъв прост ритуал, преди да се захванат с трудна задача.

Тези четири навика може да не изглеждат толкова странно, като гореспоменатите ритуали, но при тях е значително по-лесно да разберем, защо те подобряват вашето представяне и отношение.

1. Отидете на работа по-рано

Нека да започнем с основите. Отиването на работа по-рано, отколкото е нужно, може да не звучи особено приятно, но този навик има потенциала да ви направи по-внимателни и бдителни. Нека го разделим на части. Ранното отиване на работа включва:

-Подготвяне на обяда в предходната вечер.

-Избор на дрехи за следващия ден, преди лягане.

Нека бъдем ясни: Това не означава да отидете нито няколко часа, нито половин час по-рано. Целта е просто да намалите обичайното напрежение, което свързвате със сутрешните премеждия от ранното ставане, през правенето на закуска, преминаването през тежкия трафик и ако имате късмет, пристигането на работа на време.  

Въпросът е в това, да си дадете няколко допълнителни минути всяка сутрин, които да се превърнат в навик. По тази начин ще намалите стреса и чувството на неудовлетвореност във вашия живот, а и най-вероятно ще имате по-приповдигнато настроение и по-добро представяне на работното място.

2. Оставяйте си бележки навсякъде

Човек никога не знае кога ще му дойде вдъхновението. Може да стане докато е под душа, на път за работа или по средата на нощта. Ако някога ви се е случвало да седите будни цяла нощ, защото сте имали страхотна идея, значи знаете за какво говоря.

В началото може да си мислите, че оставянето на бележки е лош навик, един вид признак, че паметта ви започва да ви предава, но в действителност е точно обратното. Поставянето на бележки по цялото ваше работно пространство е знак за активен, продуктивен и креативен ум

3. Визуализирайте емоциите си

Не е задължително ритуалите да имат буквален смисъл, важно е само да ви помагат по един или друг начин.

Какво точно имам предвид? Вземете за пример това упражнение за визуализация, проведено под формата на експеримент от  Harvard Business Review.

В експеримента взимат участие 85 студента, които трябва да изпеят песен пред публика на живо. Половината от участниците са помолени да нарисуват картина, в която изобразят как са се чувствали, преди изпълнението, дали са били нервни, спокойни или изплашени до смърт. След това е трябвало да разгледат рисунката за пет секунди и да я хвърлят в коша. 

Звучи безполезно? Може би, но оказва се, че не е точно така. Студентите, които изпълняват този ритуал, са дали обективно по-добри резултати, а пулсът им е бил по-спокоен. Когато визуализирате неприятните чувства, преди да излезете на сцената, вие поставяте нещата в перспектива и осъзнавате, че безпокойството е само в главата ви. 

Може да приложите тази стратегия и в работна обстановка, като практикувате подобен кратък размисъл и визуализацията, преди всяка важна задача, интервю или среща. Бъдете искрени със себе си, като си признаете какво чувствате в действителност. След това „смачкайте“ нежелани чувства и ги изхвърлете в коша. Необременени от тези напрежение и стрес, вие веднага ще забележите положителна промяна в работата си.

4. Отделете няколко минути всяка сутрин, за да подредите работното си място.

Бюрата, кабинките и отворени работни пространства в офиса представляват нашия „дом далеч от дома“. Чувствате ли се обаче като у дома си на работно място?

Направете работното си място наистина ваше. Отделете малко време всяка сутрин, когато пристигате на работа, за да проверите дали всичко е там, където очаквате и да се уверите, че най-важните инструменти са на удобно за вас място.

Вманиачаването на тема подреждане и организация понякога не е особено здравословно, но ако във вашия случай води до повишена продуктивност, без да пречи на останалите, значи няма нищо лошо да продължите.

Няма нужда навиците ви да бъдат особено сложни и нетрадиционни. Всъщност, колкото са по-прости, толкова по-добре. Целта е на тези ритуали е да насърчите и да възпитате поведение, което поставя вас и вашите служители на правилния път към успеха. Разберете кои навици имат подобен ефект при вас и започнете да ги следвате всеки ден! 

Уилям Крейг, основател и президент на WebpageFX, за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Времето: Топло и дъждовно. Жълт код за силен вятър е обявен в 25 области