4 навика, които могат да подобрят представянето ви на работата

4 навика, които могат да подобрят представянето ви на работата

Какво е общото между предприемачите, световните лидери и професионалните спортисти? Всички те имат странни навици и ритуали, които следват всеки ден.

В света на спорта, странните навици като плюенето на земята и пляскането с ръце преди началото на мача, са сочени за неща, които действително подобряват представянето на атлетите. Има ли истина в това или става  въпрос за най-обикновени суеверия?

Оказва се, че създаването на ритуали може да има потенциално измерим ефект върху представянето на човек, както на стадиона, така и на работа. Според проучвания, 45% от хората признават, че извършват някакъв прост ритуал, преди да се захванат с трудна задача.

Тези четири навика може да не изглеждат толкова странно, като гореспоменатите ритуали, но при тях е значително по-лесно да разберем, защо те подобряват вашето представяне и отношение.

1. Отидете на работа по-рано

Нека да започнем с основите. Отиването на работа по-рано, отколкото е нужно, може да не звучи особено приятно, но този навик има потенциала да ви направи по-внимателни и бдителни. Нека го разделим на части. Ранното отиване на работа включва:

-Подготвяне на обяда в предходната вечер.

-Избор на дрехи за следващия ден, преди лягане.

Нека бъдем ясни: Това не означава да отидете нито няколко часа, нито половин час по-рано. Целта е просто да намалите обичайното напрежение, което свързвате със сутрешните премеждия от ранното ставане, през правенето на закуска, преминаването през тежкия трафик и ако имате късмет, пристигането на работа на време.  

Въпросът е в това, да си дадете няколко допълнителни минути всяка сутрин, които да се превърнат в навик. По тази начин ще намалите стреса и чувството на неудовлетвореност във вашия живот, а и най-вероятно ще имате по-приповдигнато настроение и по-добро представяне на работното място.

2. Оставяйте си бележки навсякъде

Човек никога не знае кога ще му дойде вдъхновението. Може да стане докато е под душа, на път за работа или по средата на нощта. Ако някога ви се е случвало да седите будни цяла нощ, защото сте имали страхотна идея, значи знаете за какво говоря.

В началото може да си мислите, че оставянето на бележки е лош навик, един вид признак, че паметта ви започва да ви предава, но в действителност е точно обратното. Поставянето на бележки по цялото ваше работно пространство е знак за активен, продуктивен и креативен ум

3. Визуализирайте емоциите си

Не е задължително ритуалите да имат буквален смисъл, важно е само да ви помагат по един или друг начин.

Какво точно имам предвид? Вземете за пример това упражнение за визуализация, проведено под формата на експеримент от  Harvard Business Review.

В експеримента взимат участие 85 студента, които трябва да изпеят песен пред публика на живо. Половината от участниците са помолени да нарисуват картина, в която изобразят как са се чувствали, преди изпълнението, дали са били нервни, спокойни или изплашени до смърт. След това е трябвало да разгледат рисунката за пет секунди и да я хвърлят в коша. 

Звучи безполезно? Може би, но оказва се, че не е точно така. Студентите, които изпълняват този ритуал, са дали обективно по-добри резултати, а пулсът им е бил по-спокоен. Когато визуализирате неприятните чувства, преди да излезете на сцената, вие поставяте нещата в перспектива и осъзнавате, че безпокойството е само в главата ви. 

Може да приложите тази стратегия и в работна обстановка, като практикувате подобен кратък размисъл и визуализацията, преди всяка важна задача, интервю или среща. Бъдете искрени със себе си, като си признаете какво чувствате в действителност. След това „смачкайте“ нежелани чувства и ги изхвърлете в коша. Необременени от тези напрежение и стрес, вие веднага ще забележите положителна промяна в работата си.

4. Отделете няколко минути всяка сутрин, за да подредите работното си място.

Бюрата, кабинките и отворени работни пространства в офиса представляват нашия „дом далеч от дома“. Чувствате ли се обаче като у дома си на работно място?

Направете работното си място наистина ваше. Отделете малко време всяка сутрин, когато пристигате на работа, за да проверите дали всичко е там, където очаквате и да се уверите, че най-важните инструменти са на удобно за вас място.

Вманиачаването на тема подреждане и организация понякога не е особено здравословно, но ако във вашия случай води до повишена продуктивност, без да пречи на останалите, значи няма нищо лошо да продължите.

Няма нужда навиците ви да бъдат особено сложни и нетрадиционни. Всъщност, колкото са по-прости, толкова по-добре. Целта е на тези ритуали е да насърчите и да възпитате поведение, което поставя вас и вашите служители на правилния път към успеха. Разберете кои навици имат подобен ефект при вас и започнете да ги следвате всеки ден! 

Уилям Крейг, основател и президент на WebpageFX, за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ