4 токсични навика, които унищожават вашата производителност

4 токсични навика, които унищожават вашата производителност

4 токсични навика, които унищожават вашата производителност

Ако искате да сте по-продуктивни в личния и професионалния си живот, ще трябва да се разделите с някои от настоящите си навици.

В основата на тези промени стои самосъзнанието и по-точно познаването на нещата, които имат токсично въздействие върху вашия живот и развитие.

Това са четири навика, които вредят на производителността. 

1. Постоянното гледане на телефона

Средно прекарваме по повече от 4 часа на ден, втренчени в екрана на нашите мобилни телефони. Това наистина звучи лудо, нали? Реалността е, че всеки път когато пишете съобщение или четете нещо в интернет, вие рестартирате фокуса си, възпрепятствайки оптималната оптималната производителност, която може да постигнете.

Първата стъпка, която може да предприемете, за да ограничите времето, което прекарвате с телефон в ръка, е да изключите известията, които отвличат вниманието ви от важните неща, върху които трябва да се съсредоточите. Ако изкушението е прекалено силно, за да  се справите с подобна промяна, задайте времеви период (например един час), в който да не гледате телефона си. С времето ще свикнете с ограничението и ще може да надградите върху него.

2. Винаги отговаряте с „да“.

 

Да казваш често „да“ има своите предимства, особено когато става въпрос за нова възможност, която може да ви позволи да покажете вашите способности, но това крие своите рискове.

 

Когато вниманието ви е разделено между няколко задачи, представянето ви във всяка една от тях ще пострада. Дори и да сте имали правилните намерения, този подход може да бъде пречка за бъдещи възможности, които все още не са се открили пред вас.  

Когато ви се предложи работа по нов проект, спрете и помислете за минута, преди да отговорите с „да“. Преценете краткосрочното и дългосрочното въздействие и започнете да се чувствате комфортно с изричането на думата „не“.

3. Свиквате с безпорядъка.

Лично за мен това е най-големият проблем в професионалната ми кариера. Разбира се, хаосът на работното място може да е признак за гениалност, но в повечето случаи е символ на дезорганизираност, която може да нанесе сериозни щети върху вашата производителност и да ви постави в позиция на постоянно „наваксване“.

За да се справите с този проблем, първо трябва да се отървете от бъркотията, не само във физическия свят, но и тази във вашето съзнание. Внасянето на ред в разхвърляното бюро трябва да бъде едно пречистващо преживяване, което действително да промени начина, по който гледате на работата. След това, помислете за вашите приоритети и съставете списък, в който да ги подредите по значимост и спешност.

4. Живеете без график.

Понеделник, часът е 9:00 сутринта, а вие вече сте се запътили към бездната, която е вашата пощенска кутия. За ваша изненада, пет минути по-късно сте повикан на спешна среща, която продължава два часа и се превръща в причината да пропуснете имейл, чувствителен към фактора време. Попадали ли сте някога в подобна ситуация?

Отделянето на допълнително време за създаването на график, който ще ви позволи да управлявате нещата под ваш контрол, ще ви донесе дългосрочни дивиденти(особено за здравия ви разум).

Прекарайте 30 минути всяка делнична вечер(или в неделя), за планирате идния ден. Проверете имейла си, планирайте списъка със задачи и разпределете времето си. Разделете деня си на 30/60 минутни времеви интервали, за да сте сигурни, че не изоставате от графика.  Допълнителната видимост ще ви помогне да ограничите изненадите и да бъдете по-добре подготвени при неочаквани събития.

Не забравяйте, че какъвто и да е токсичният навик, от който страдате, най-важното е да осъзнавате, че имате нужда от промяна. Това е първата стъпка към по-продуктивния път. Време е да тръгнете по него.

Том Попомаронис,  основател и главен изпълнителен директор на OpiaTalk, за  inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ