Първите 7 ...в изкуството да общуваме
Може да сте онзи тип служител, който се старае да прави всичко сам и да не разчита особено много на своите колеги, но независимо от това какъв е стилът ви на работа, няма начин да избегнете напълно общуването в офиса, било то на четири очи или пред компютърния екран.
„През 2019 ние туитваме, постваме, пишем съобщения, изпращаме имейли, обаждаме се по телефона и се срещаме лице в лице. Какъвто и метод за комуникация да използвате, трябва да сте запознати със съответните нормите на общуване и да си изградите адекватен подход към взаимодействието с вашите колеги и служители“, казва Джил Джасинто, кариерен експерт от Ню Йорк.
Освен, че ще ви помогне за общуването в офиса, усъвършенстването на комуникационните умения може да повлияе на цялата ви кариера и вашия успех в ежедневната ви работа.
„Начинът, по който общувате с останалите, е от определящо значение за вашата продуктивност, резултатност и репутация, както и за доверието, което те имат на вас и вие имате на тях“, казва кариерния коуч Хейли Кроуфърд.
Това са седем основни комуникационни умения, които всеки служител и шеф трябва да притежава и усъвършенства.
1. Уважително отношение
„Показването на уважение към времето и плановете на другите е изключително важно, особено ако става въпрос за разговор по някаква чувствителна тема.“, казва Кроуфърд.
Макар че повечето от нас не гледат на уважителното отношение към останалите като на комуникационно умение, в крайна сметка нещата се свеждат до начина, по който общуваме и изслушваме останалите.
2. Активно слушане
„Активното слушане е съществена част от работата на всеки“, казва Джасинто. Ако сте лош слушател - човек, който постоянно прекъсва другите и никога не гледа хората в очите хората, с които общува, вие сте обречени на провал в работата.
„Когато не обръщате нужното внимание на думите и действията на другите, рискувате да изпуснете важни детайли за задачите и проектите, върху които работите, или да не разберете как да използвате някакъв нов инструмент или технология, с която току-що сте били обучени да боравите“, допълва тя.
3. Демонстриране на позитивизъм чрез езика на тялото
Може да не го осъзнавате, но „езикът на тялото често казва повече от думите“. По тази причина Кроуфърд съветва да бъдете по-внимателни с енергията, която излъчвате с вашите действия и движения.
„Задавайте си на ум възможно най-често въпроси от рода на „Ръцете ми кръстосани ли са?“ и „Избягвам ли да гледам в очите моите колеги“. Ако правите някои от тези неща, коригирайте поведението си на момента“, казва Кроуфърд.
4. Задавайте въпроси, колкото повече – толкова по-добре
Току-що сте започнали първата си работа, едва няколко месеца, след като сте завършили висшето си образование, и се страхувате да задавате въпроси на вашия шеф и колеги, защото мислите, че така ще се представите като неподготвен и некомпетентен. Способността да задавате правилните въпроси в точния момент обаче е ключово комуникационно умение, от което в голяма степен зависи дали кариерата ви ще бъде успешна - или не.
„Задаването на въпроси помага за изясняването на нещата, независимо дали става въпрос някакъв проект или за конфликт с колега. Това важи и за ръководителите, които вместо да дават преки напътствия трябва да се научат да задават въпроси, с които да помагат на служителите си сами да достигнат до правилното заключение‘, казва Кроуфърд.
5. Овладейте онлайн общуването
В днешно време по-голямата част от комуникацията на работното място преминава през електронната поща или друга онлайн платформа.
„Винаги има един колега, който е прекалено подробен в своите имейли, които в много случаи приличат повече на кратки романи, отколкото на работни съобщения. Не бъдете този човек. Научете се да структурирате съобщенията си на ясно различими части и бъдете възможно най-кратки.“, казва Джасинто, като добавя, че преди да натиснете „изпрати“, трябва да си зададете въпроса: „Получателят има ли нужда от цялата тази информация?“ или пък „Дали не е по-добре да му се обадя по телефона?”
6. Подхождайте към комуникацията без предубеждения и предразсъдъци
Непредубедеността е изключително важна за общуването, както в професионалната среда, така и в ежедневието..
„Когато става въпрос за служител, които току-що е започнал работа, или за такъв, които няма опит на позицията, на която е бил назначен, запазването на непредубеден ум е от ключово значение за опознаването на колегите и разбирането на фирмената култура на организацията.“, казва Кроуфърд.
„Как става това? Като сте отворени към научаването на нови неща и възприемането на различни подходи и стратегии при изпълнението на задачи, по които сте свикнали да работите по друг начин“, добавя тя.
7. Давайте и приемайте обратна връзка
Това комуникационно умение е особено важно за хората на управленски позиции, чиято основана задача е да помагат за развитието на служителите и бизнеса.
„Това не винаги означава да поправяте чуждите грешки и да критикувате решенията на другите, може да става въпрос за отдаване на признание на слжуител, който е свършил добра работа“ казва Кроуфърд.
„Как обаче стоят нещата, когато трябва да кажете на някой, че е направил грешка? Най-добрият подход в този случай е да започнете с комплимент или някаква хвалба за друг аспект от работата на този служител(със сигурност има нещо, за което той заслужава да бъде похвален). Това улеснява приемането на критиките и по-негативната обратна връзка“, добавя тя.
...........................
Джилиан Крамър за glassdoor.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.