Най-големите грешки, които може да допуснете на работното място
Независимо от това колко сте талантливи и какво сте постигнали, вашето поведение и отношение към околните може за секунди да промени начина, по който хората гледат на вас и да остави незаличимо лошо впечатление.
Всички сме чували или пък виждали от първа ръка хора, които правят доста странни и понякога дори налудничави неща. Ако трябва да бъдем искрени, не е необходимо да разбиете прозореца със стол или да си тръгнете по средата на фирмената презентация, за да нанесете непоправими щети върху вашата кариера.
В много случаи дори привидно незначителните грешки могат да доведат след себе си изключително тежки последици и да навредят на иначе добри и трудолюбиви хора.
Не е задължително дори да става въпрос за един определен момент, когато човек осъзнава, че е направил колосален гаф. Малките неща могат да се натрупат с времето и да подкопаят вашата репутация също толкова много, колкото и един мащабен провал.
Това са някои от най-големите грешки, които могат навредят на вашата кариера.
1. Обещавате повече, отколкото може да изпълните
Може да звучи примамливо да обещаете на колегите и на клиентите си, че ще изпълните всяко тяхно желание, особено ако сте честни и трудолюбиви и наистина вярвате, че може да го направите. Проблемът се крие в това, че няма никакъв смисъл сами да се поставяте в подобна стресираща и напрегната ситуация, която може да ви изиграе лошата шега и да ви представи в лоша светлина.
Ако обещаете да направите нещо за изключително кратко време, но изпуснете на косъм крайния срок, ще си помислите, че все пак сте се справили добре, защото сте били бързи. Истината обаче е, че когато дадете обещание на някого, той очаква нещата да се развият по точно определен начин.
В крайна сметка неуспехът да изпълните обещанието си в срок ви поставя в негативна светлина, въпреки че сте можели да изпълните същата работата за същото време и да изглеждате като победител, ако просто си бяхте задали реалистични цели от самото начало.
Това е една от ситуациите, в които възприятието е по-важно от действителността.
2. Подмазвате се на шефа
Някои хора, казват че сервилниченето е нормална част от професионалното развитие на всеки човек. Истината е, че то няма нищо общо с истинската връзка между шеф и подчинен, изградена на базата на взаимното уважение. Подмазването е подмолен и пренебрежителен подход.
Подмазвачите опитват да спечелят преднина пред останалите като почешат егото на шефа, вместо да покажат умения и познания. Това, разбира се, не се приема добре от техните колеги, които опитват да се изскачат по професионалната стълбица чрез своя талант и заслуги за развитието на компанията.
Няма нищо лошо в това да искате да укрепите отношенията си с вашия шеф, но за целта няма нужда да подкопавате репутацията на колегите си. Истинската връзка между шеф и служител трябва да се основава на автентичността.
3. Ядете миризлива храна в офиса
Стига да не работите на кораб, вашите колеги няма да останат много доволни, ако работното им място засмърди на остаряла риба, след като внесете миризливия си обяд в офиса.
Основното правило, когато става въпрос за храненето на работното място, e, че всичко, чиято миризма може да се простира отвъд кухнята, трябва да остане за домашна консумация. Може да ви се струва незначително, но миризмата на храната може да бъде изключително разсейваща.
Когато правите нещо, което създава силен дискомфорт за останалите, въпреки че лесно може да го избегнете, определено не печелите симпатии.
4. Предателство
Забиването на нож в гърба на вашите колеги, без значение дали умишлено или не, е огромен източник на напрежение и кавги на работното място. Една от най-честите форми на предателство на работното място е взимането на решение зад гърба на ваш колега, чиято работа ще бъде повлияна от вашия избор.
Хората обикновено правят това, за да избегнат конфликти, но в крайна сметка този подход създава още по-взривоопасна ситуация, когато човекът разбере, че доверието му е било предадено.
5. Негативизъм
Понякога, когато не се чувствате добре, вашето настроение може да засегне хората около вас, дори и да не сте искали. Вие сте били наети на работа, за да улесните шефа си и хората от вашия екип, а не да направите нещата още по-сложни, отколкото са били до момента. Хората, които разпространяват негативизъм в офиса и постоянно се оплакват на своите колеги, създават токсична атмосфера, която влияе зле на всички в работата.
6. Клюкарстване
Хората се представят в най-лошата си светлина, когато разпространяват клюки за своите колеги. Постоянните разговори за проблемите и неуспехите на другите хора могат сериозно да накърнят техните чувства, когато мълвата стигне до тях, и да ви накарат да изглеждате злобен и завистлив.
7. Самохвалство
Когато някой постигне изключителен успех и започне неспирано да повтаря на останалите колко добре се е справил и как скоро ще надскочи постижението си, може да сте сигурни, че това му се случва за първи път.
От друга страна, запазването на спокойствие и нормално държание показва, че да бъдете победител е нещо напълно нормално за вас, а това ви кара да изглеждате много по-заплашително за вашите конкуренти.
8. Споделяте, че мразите работата си
Последното нещо, което човек иска да чуе по време на работа, е как някой друг не може да я понася. Ако постоянно се оплаквате от вашата работа, ще получите етикета на негативния колега, който пречи на работата на екипа. Шефовете бързо улавят песимистите, които влияят зле на останалите служители и знаят, че на пазара на труда има ентусиазирани кандидати, които просто чакат своя шанс.
Травис Брадбъри, автор на бестселъра „Emotional Intelligence 2.0“ и съосновател на TalentSmart, за Likedin.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.