В България или в чужбина за празниците - търсете златното сечение!
Не са редки случаите, в които възникват проблеми при полет със самолет, който е най-предпочитаният транспорт за придвижване при пътуванията по Коледа и Нова година. Но какви права имаме тогава като клиенти на дадена авиокомпания и можем ли да искаме обезщетение?
При закъснение на полет над 3 часа пасажерите имат право на обезщетение в зависимост от разстоянието между точката на излитане и тази на кацане, каза пред bTV председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
Например, до 1500 км продължителност на полета обезщетението може да е до 250 евро. При полет от 1500 до 3500 км разстояние в рамките на Европейския съюз, пътниците могат да получат обезщетение до 400 евро. До 600 евро пък може да достигне паричната компенсация за закъснение при пътуване над 3500 км извън ЕС.
Ако самолетът не излети до 5 часа, потребителите пък имат право да се откажат от пътуването, а авиокомпанията да им възстанови в 7-дневен срок средствата за платените билети. „Ако решат да изберат премаршутиране с варианти, предложени от превозвача, имат право на настаняване в хотел, пълната информация през кои точки ще бъде пътуването, колко време ще отнеме и т.н.”, добави Маргаритов.
„При повреден куфар имаме право на рекламация за това, че авиокомпанията не се отнесла с необходимата грижа към багажа, който е бил предоставен за транспортиране. Веднага след пристигането, когато видим, че багажът ни е пострадал, в отдел „Рекламации” се попълва протокол. Добре е да предоставим документи, които показват стойността на куфара, когато е бил закупен или линк към сайт с цени, за да има база за изчисление на обезщетението”, обясни още председателят на КЗП.
Съгласно изнесената от бранша информация над 540 000 българи ще посрещнат предстоящите празници в различни хотели. Според изчисленията средните цени за настаняването по празниците в чужбина ще са два пъти по-високи от тези в България, но това не гарантира, че предложеното качество ще бъде два пъти по-високо.
"Така, че си заслужава човек да помисли дали в България няма да получи едно златно сечение между цена и качество”, коментира Маргаритов, давайки за пример дестинации и местата в Северния и Северозападния регион на България, където има курорти с минерални извори и места за културен туризъм.
Председателят на КЗП напомня, че в случай на възникнал казус, който не е намерил решение в комуникация с авиокомпанията или мястото за настаняване зад граница, потребителите могат да потърсят съдействие от функциониращия към КЗП Европейски потребителски център. При проблеми с български търговци, хората да се обръщат към Комисията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.