Двамата първи в управлението на хора

Двамата първи в управлението на хора

Дни след обявяването на призьорите в шестте категории на официалната церемония за връчване на тазгодишните награди на Българска асоциация за управление на хора, ви представяме двамата победители в основните категории: Рада Йосифова, Райфайзен банк, която спечели приза за HR мениджър на годината и Филип Рувре, Модис България, който грабна отличието за Най-ангажиран към управлението на хора организационен лидер на годината.

 

Рада Йосифова – най-добрият HR мениджър за 2019

[[{"fid":"348240","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":2133,"width":3200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

 Рада Йосифова e Началник на отдел „Човешки ресурси“ в Райфайзенбанк (България) ЕАД.

- Защо кандидатствахте за Годишните награди на БАУХ 2019, с какво Ви „предизвика“ инициативата?

- Годишните награди на БАУХ са едно от най-интересните събития в областта на човешките ресурси от години насам и предизвикват голямо вълнение в тези среди. През 2019 г. година имахме много инициативи, които бяха в голяма степен иновативни и различни, затова решихме, че ще бъде интересно на колегите от гилдията да чуят за тях.

- Какъв професионален стремеж удовлетворява инициативата, защо е важна тя за гилдията в лицето на БАУХ?

- Стремежът към усъвършенстване и постигане на „майсторство“ (харесвам думата, използвана от БАУХ в описанието на една от категориите), за мен е един от най-естествените човешки стремежи. Наградите на БАУХ са точно такъв вид признание, което удовлетворява този стремеж. Наградите на практика са още един форум за споделяне на опит и идеи. Аз лично изчетох с голям интерес кандидатурите на другите номинирани и искам да науча повече за някои от описаните проекти.

- Какво бихте споделили с Вашите по-млади колеги, чийто професионален път започва сега?

- Бих искала да им кажа на първо място, че са избрали една чудесна професия, която аз обичам много и която може да ти даде страхотно чувство за реализация. Професията през годините, в които аз съм част от нея, се промени много – започна като чисто административна функция, премина през функция, базирана върху стандартизирани процеси, а днес вече е центрирана върху отделния човек и неговите уникални качества и достойнства. За мен ключът към успеха в професията Човешки ресурси е комбинация от няколко фактора: на първо място професионални знания – често се смята, че сякаш всеки, който обича да работи с хора, може да бъде специалист по човешки ресурси. Не е вярно, това е професия със своите теоретични и практически аспекти, които трябва да се познават добре. На второ място – трябва много добре да се познава бизнеса или дейността на организацията, за да може функцията да е добре интегрирана в бизнес стратегията. На трето място – ние работим с хора и всеки един човек е уникален, със собствена история и стремежи, затова няма процедура или практика, която да е успешна в 100% от случаите. Трябва да разчитате на своя здрав разум, да сте абсолютно честни със себе си и с другия човек, а това ще ви помогне да имате обективна преценка и да предложите правилното решение.

- Споделете повече за своята работа, защо спечелихте, според Вас?

- През 2019 г. имахме редица успешни проекти, които смятам, че отличиха моята кандидатура. Стратегията ни за налагането на Райфайзенбанк като предпочитан работодател, която се развива в две посоки – работодателска марка (към кандидати за работа) и служителско преживяване (към служителите) включва редица нови инициативи като например: промяната на стила на обличане и въвеждане на неформален стил за всички служители, когато нямат срещи с клиенти, е нещо нетипично за банкова институция и много се харесва и от служителите, и от кандидатите за работа; много успешната ни програмата за обучение „Клиентско преживяване с игровизация“, която обхвана повече от 500 служители в клоновата мрежа на банката; Програмата „RYLA – Raiffeisen Young Leaders Academy“ – обучения за децата на служителите в тийнейджърска възраст; допълнителни дни отпуск, включително и три дни платен отпуск за доброволчество. Направихме и много интересна Employer Branding кампания, която препраща към новия ни дрес код чрез свежа визуализация на чифт жълти кецове и също се харесва много. Имаме и много високи ръстове в проучването на ангажираността на служителите и проучването на удовлетвореността от вътрешните услуги, които са обективни измерители и показват, че служителите в банката се чувстват добре със своя работодател.

- Какво Ви донесе това признание?

- Все още съм много развълнувана от наградата и няма да скрия, че се чувствам много щастлива. Ако трябва да съм напълно честна, не я очаквах, тъй като конкуренцията тази година беше много сериозна. Възприемам наградата като признание обаче не само за мен, а най-вече за целия екип на отдел „Човешки ресурси“, защото тези постижения не могат да бъдат плод на работата само на един човек. Екипът в момента е в много добра форма, имам щастието да работя с високо мотивирани, много компетентни и изключително отдадени хора, което е невероятно предимство. Смятам, че наградата е голямо признание и за Райфайзенбанк (България) като работодател, който държи на устойчивото развитие и се придържа към най-високи стандарти в управлението на хора. Мисията ни е да превръщаме постоянните иновации в изключително клиентско преживяване, а това може да се получи само с мотивирани служители. През тази година ни предстои сериозна дигитална и адаптивна трансформация, която ще засегне и човешките ресурси – най-вече в областта на даването на повече свобода на служителите и поемането на повече отговорности от тяхна страна. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Филип Рувре - най-ангажиран към управлението на хора организационен лидер за 2019

[[{"fid":"348244","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":3966,"width":5212,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Филип Рувре оглавява ИТ Аутсорсинг бизнеса на Модис, отговаря за Delivery, Pre-sales & Solution design и е Генерален Мениджър за локациите на бизнеса на компанията в Източна Европа.

- Защо решихте да се включите в Годишните HR награди на БАУХ 2019?

- Всъщност, инициативата за кандидатстване бе поета от екипа ни в България. Колегите ми бяха разбрали за наградите на БАУХ и прецениха, че кандидатурата ми в категорията „Най-ангажиран към управлението на хора организационен лидер на годината“ би била успешна. Тяхното признание и желанието да ме номинират за мен означават много повече дори от спечелването на самата награда. Изглежда, моите вярвания и подходи за управление на хора наистина мотивират колегите в екипа ни и им помагат да изпитват удоволствие от работата си.

- Защо смятате, че инициативата на БАУХ е полезна за бизнесите и HR гилдията у нас?

- Участието в Годишните награди на БАУХ и попадането сред финалистите със сигурност допринасят за разпознаваемостта на компанията ни, не само в HR съсловието, но и в бизнес средите. Журито в конкурса се състои от уважавани и опитни професионалисти в сферата и тяхното решение е взето след дълго и цялостно проучване на нашите HR практики и политики. Спечелването на толкова престижна награда е още едно доказателство, че екипът ни се справя чудесно с управлението на човешките ресурси в компанията. Това е и сигнал към нашите партньори и клиенти, че полагаме грижи за своите служители и ги считаме за ключов фактор за успеха на нашия собствен бизнес.

- Какво бихте посъветвали по-младите си колеги, които са на старта на своята кариера – защо управлението на хора се счита за най-важният процес в една организация? Как се променят бизнесите и кои качества се ценят най-високо?

- Занапред бизнесите ще имат достъп до все по-вече технологии и иновации, но най-важният ресурс – хората – винаги ще бъде ограничен. Ето защо вярвам, че доброто управление на човешките ресурси ще остане най-голямото предизвикателство пред всяка една организация. През последните години наблюдаваме много интензивна трансформация на бизнес процеси – знак, че бизнесът ще има нужда от по-различни умения и способности вбъдеще. Съветът ми към младите е да бъдат отворени към промяна и да имат желание да учат и да се развиват. Сред качествата, които ще им помогнат да изградят успешна кариера, са гъвкавост, както и кураж, за да поемат отговорност и да не се страхуват от грешки. Тези качества са сред най-ценените от компаниите в днешно време.  

- Разкажете повече за работата си. С какво според Вас заслужихте наградата?

- В момента отговарям за управлението на бизнеса ни в няколко локации в Централна и Източна Европа. Ролята ми изисква интензивна работа с местни екипи в различните държави, както и с нашия глобален тим, базиран в България. Невъзможно е да се справя с толкова много процеси и задачи, без да имам зад гърба си хора, на които мога да разчитам и на които да се доверя. Ето защо съм горд, че работим с такива професионалисти в екипа ни в България, които имат пълната ми подкрепа да взимат независими решения, да инициират нови дейности и да предлагат подобрения на сегашната ни работа. Винаги ги насърчавам да изграждат екипи от хора, които са дори по-умни и по-добри от самите тях. Воден от същия принцип, изградих и екипа ни в България. Вярвам, че подходът и гледната ми точка по отношение управлението на хора и лидерството до голяма степен допринесоха за спечелването на тази награда. 

- Какво Ви донесе това признание в личен и професионален план, на Вас и на Вашите колеги?

- За мен е огромна чест да бъда сред бизнесите и професионалистите, наградени за своите най-добри практики при управлението на човешки ресурси. Признанието ми дава още по-голяма увереност, че аз и екипите, с които работя, полагаме усилия в правилната посока, промотирайки единството, равенството и фокуса върху хората в организациите. В личен план награда ми донесе голямо удовлетворение, защото осъзнавам, че мениджърските и лидерските ми подходи наистина спомагат за мотивацията и удовлетворението на колегите ми на работното място. 

Материалите са подготвени със съдействието на БАУХ

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ