Шерил Сандбърг споделя урок по подбор на кадри от Мег Уитман

Шерил Сандбърг споделя урок по подбор на кадри от Мег Уитман

Когато основателят на Facebook Марк Зукърбърг назначава Шерил Сандбърг за главен оперативен директор през 2008 г., той е търсил топ таланти от Google.

Преди да го срещне, Сандбърг, която днес е една от най-влиятелните жени в световния бизнес, е работила по изграждането на системата за реклама на Google - AdWords и AdSense платформата - две водещи неща в империята на интернет гиганта. По-рано е била и ръководител на служителите към американски държавен секретар на хазната - впечатляваща позиция, но такава, която няма нищо общо с технологичния бизнес. 

Тоест, Сандбърг е била в положението на хиляди хора по света, които имат опит в различни полета и този опит звучи доста впечатляващо, но не могат да си намерят работни места, където да продължат на базата на този опит и се насочват да се развиват в друга индустрия.

Когато напуска света на политиката и администрацията през 2000 г., Сандбърг решава да се премести в Силициевата долина и да си намери работа там. Тогава тя се запознава с Мег Уитман, която днес е главен изпълнителен директор на HP и е била CEO на eBay по онова време. Уитман й дава един важен кариерен урок, който й помага да успее впоследствие в Google и Facebook. Сандбърг разказа за него на съоснователя на LinkedIn и инвеститор Рийд Хофман в интервю за неговия подкаст "Masters of Scale", посочва Business Insider. 

След серия от интервюта, в които интервюиращите я работодатели са й казвали, че тя няма необходимия опит, Сандбърг решава да приеме различен подход. Тя си спомя, че е казала на Уитман "аз нямам подходящия опит. Ще призная това. Но все пак с удоволствие бих дошла да работя с вас". Уитман й отговря: "Никой няма никакъв подходящ опит, защото никой не е правил това преди. Аз искам да назначавам хора със страхотни умения. Надявам се, че ти имаш такива". 

"Наистина взех този съвет по подбор на кадри присърце", казва Сандбърг. След това тя оглавява екипа на Google, където й е възложена задача да изгради отбор, който да развие платформа за онлайн реклама с огромен мащаб. Тогава решава, че няма да се ограничава в подбора на кандидатите само до тези с опит в дигиталната реклама или в продажбите, а вместо това ще се фокусира върху личните умения на хората. 

"И аз започнах да назначавам най-добрите и най-блестящите", казва Сандбърг на Хофман. "Хората, които щяха да донесат на работа страстта и отдадеността си да работят усърдно". 

..............

Основната философия на назначаване на кадри на Мег Уитман е споделена от самата нея през 2006 г. пред завършващи Станфордския университет студенти. Пред младите хора Уитман казва, че в eBay водещата й стратегия е била да пълни ключови позиции с хора, които имат освен професионални квалификации и добавени силни лични умения, а после компанията да се развива и расте на базата на тези личности. Как е откривала уменията? Уитман разказва, че когато е интервюирала някого, го е питала да опише моментите в кариерата си досега, когато се е учил. Тя винаги е "копаела по-надълбоко", докато открие силните черти и слабостите на съответния човек. След това преглеждала и препоръките от минали работни места и колеги. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ