Добрите думи, които всеки шеф трябва да използва

Добрите думи, които всеки шеф трябва да използва

Искате ли да бъдете по-добър шеф? Ще ви споделя една тайна, която трябва да стане общоизвестна за всички нива на мениджмънт в една компания. Вместо постоянно да натяквате на вашите служители за нещата, които правят по грешен начин, опитайте да ги похвалите за нещата, с които се справят добре.

Мотивирайте служителите си, като им кажете, че сте щастливи, че те са избрали да работят за вас и за компанията. Възползвайте се от техния потенциал, като ги насърчите да използват талантите си и да развиват своите умения.

Тази постоянна положителна обратна връзка, съчетана с конструктивни критики, ще ви превърне в лидер, който хората биха последвали.

Това са няколко фрази, които ще ви помогнат да спечелите лоялността и доверието на вашите служители.

1. „Щастлив съм, че си част от моя екип“

Виждал съм от първа ръка положителното въздействие, което тези думи на насърчение могат да имат върху вашия екип. Честно казано, не е нужно да се връщам далеч във времето или дори да напускам дома си, защото най-добрата „работа в екип“ винаги е била с моята съпруга, с която съм женен от почти 30 години.

Наскоро преглеждахме данъците, които трябваше да изплатим, и тя бе подготвила списък със всички разходи и със сумата, която ще остане в нашата банкова сметка, след като покрием всички разноски. Беше свършила страхотна работа и аз нямаше как да не и го кажа.

Всички се нуждаем от подобно насърчение, защото всеки човек, с когото работите, е огледало, което може да блести ярко, когато се грижите за него, или да отразява негативното изображение, което вие зъдавате.

2. „Имаш голям потенциал…“

Като лидер, една от най-важните ви роли е да помогнете на служителите си да се възползват от пълния си потенциал. Освен че сте ръководител, вие сте и наблюдател. Страхотното при тази фраза е, че тя създава по-позитивна атмосфера на работното място, която насърчава растежа и развитието. Както се досещате, нейната алтернатива е негативна и токсична работна среда, а никой не иска да работи в такава.

3. „Нека да разберем в какво си най-добър..."

Хората искат да вършат работа, която да ги представя в най-добрата им светлина. Когато един служител е натоварен с  нежелани, объркващи и недостъпни задачи, той става нещастен и непродуктивен. За да избегнете подобни ситуации, трябва да станете партньор на вашите служители и да им помогнете да идентифицират онова нещо, което правят по-добре от всеки друг.

4. „Компанията е по-добра благодарение на теб“

Ако служителите ви постоянно имат чувството, че могат да бъдат заменени, те няма да ви имат особено доверие като шеф и ще потърсят работно място, където да се чувстват по-сигурно и спокойно. Всички искаме да бъдем ценени на работното си място и да знаем, че труда и усилията, които влагаме, са наистина значими за компания.

5. „Страхотен/а си!“

Последната фраза, която трябва да добавите към речника си като лидер, може да се изрази както лично, така и по имейл. Казвайки тези две прости думи, вие показвате на вашия служител, че сте благодарни за неговия труд, че оценявате работата му и че искате той остане при вас.

 

Джон Брандън, колумнист за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ