Концепцията "Служителите на първо място" в 5 стъпки

Концепцията Служителите на първо място в 5 стъпки

Пoследните изследванията на мотивацията на служителите на работното място затвърждават разбирането, че компаниите се нуждаят от позитивна и човечна фирмена култура, ако искат добри резултати.

Отговорността за създаването на позитивна фирмена култура пада върху висшите ръководители и мениджърите. Те трябва да осигурят работна среда, в която служителите им се чувстват разбирани, оценявани и подкрепяни.

За да ви помогна да разберете как да култивирате една по-позитивна и щастлива атмосфера на работното място, съставих списък с най-добрите примери в бизнеса, които илюстрират перфектно концепцията „Служителите на първо място“. Ето какво правят най-добрите компании:

1. Ценят здравето и физическия комфорт на своите служители

Компаниите, които показват по-голяма загриженост за психическото и физическото здраве на своите служители, позволяват по-чести почивки и разходи и организират повече събития на открито, включително и бизнес срещи.

Базираната в Пало Алто, Калифорния компания ThoughSpot, която разработва системи за бизнес анализи, раздава на всички свои инженери ергономични клавиатури и мишки и всяка втора седмица осигурява на служителите достъп до физиотерапевт.

Макар че в последно време медиите разкъсаха от критики бюрата за правостоящи, които се оказа, че носят повече вреди, отколкото ползи, все повече компании предлагат на служителите си регулируеми бюра.

Едно проучване от 2014 г. е установило, че регулируемите бюра, които могат да бъдат повдигани, когато служителите искат да стоят прави, и сваляни, когато се изморяват, намаляват времето, което служителите прекарват седнали на едно място, с три часа на седмица. Ефектът от това е бил повишено чувство на удовлетворение, повече енергия и намалено чувство на умора.

2. Позволяват на служителите си да изразяват своето мнение

Фирмите, които наистина се интересуват от благосъстоянието на своите служители, не само че им позволяват да споделят своето мнение за бизнеса, но и предприемат действия, следвайки техните съвети. 

Когато давате на служителите си нужната сигурност и спокойствие, за да изразяват свободно своето мнение и знаете как да използвате техните идеи, за да подобрите бизнеса, вашите служители ще се чувстват ценени и приобщени към семейството на фирмата. Подобно ниво на овластяване винаги води до повишена мотивация и производителност, защото хората могат да видят истинските резултати от техния принос към компанията.

Вземете за пример застрахователната компания Acuity, за която работят повече от 1000 души. Компанията заема 9-то място в писъка на Fortune за най-добрите места за работа в САЩ, до голяма степен благодарение на свободата при вземане на решения, която дава на своите служители.

3. Лидерите им общуват по прозрачен начин

Причината, поради която повечето лидери избягват напълно прозрачната комуникация със своите служители, идва от това, че те смятат, че по този начин ще изгубят част от своя авторитет и власт.

Крис Гранпре, председател и главен изпълнителен директор на Outdoor Living Brands, дава чудесен пример за това как един ръководител може да бъде прозрачен в своята комуникация. Ето какво сподели той с мен в скорошен имейл:

„Нашият висш ръководен екип е прозрачен. Ние обсъждаме дългосрочната визия на компанията, финансовото представяне и ключовите инициативи и проекти, върху които работи ръководството. Споделяйки нашата визия, постигнатите резултати и начина, по който служителите се вписват в инициативите и проектите, помага на нашите екип да разберат защо правим това, което правим, и създава доверие и ангажираност към нашата обща култура и цели. Всичко това е резултат от прозрачността на комуникацията.“, пише Гранпре.

4. Поощряват предприемаческия дух на работното място.

Когато назначавате млади, умни и предприемачески настроени служители, които не се страхуват да поемат инициативата в свои ръце, вие предразполагате компанията си към успех.

За да задвижите процеса, лидерите на всяко ниво в компанията трябва да гледат на служителите си като на бизнес партньори, а не като на подчинени. Добрите лидери карат техните служители да имат чувството, че са собственици на малък бизнес, чието развитие зависи изцяло от техните собствени решения.

Предприемаческият дух не е някаква неясна и абстрактна концепция. Той представлява начин на поведение, който позволява на служителите активно да търсят промени и да предлагат решения, вместо само да чакат заповеди.

„За мен предприемаческият дух е представлява подход към определена ситуация, при който се чувствате овластени, мотивирани и способни да поемете нещата в собствените си ръце. Компаниите, които изграждат предприемачески дух в рамките на своята организация, насърчават своите служители не само да виждат проблемите, решенията и възможностите пред фирмата, но и да дават предложения за това какво да се прави с тях“, Сара Сътън Фел, основател и главен изпълнителен директор на сайта FlexJobs.

5. Никога не забравят колко важен е баланса между работата и личния живот

Организациите, които поставят на първо място производителността и благополучието на своите служители, отказват да толерират култура на прекомерна работа, която води до прегаряне.

Добър пример за този ефект дава основателят и главен изпълнителен директор на компанията за здравословна храна KIND snacks Даниел Любецки. В новогодишно писмо до своя екип Любецки подчертава колко важно за компанията е семействата на нейните служители да бъдат на първо място.

„Както ценим всички наши колеги в семейството на KIND, така не трябва да забравяме и нашите истински семейства – не приемайте никого за даденост, бъдете до вашите близки, споделяйте чувствата си и се наслаждавайте на всеки ден, прекаран в тяхната компания. Ние всички сме поели ангажимента да работим усилено за общото благо, но също така сме се ангажирали и да гарантираме добър баланс между работата и нашия живот.“, казва Любецки.

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ