Не работи много, работи умно!

Не работи много, работи умно!

Всички имаме 24 часа на ден и все пак някои хора успяват да свършат повече работа, отколкото други.

Какво е в основата на тази разлика? Усилен труд? Отдаденост? Нещо друго?

Чували сме израза „не работи много, работи умно“, но много успешни предприемачи са осъзнали ,че продуктивността зависи както от вложените усилия, така и от тяхната ефективност.

Да работиш умно е също толкова важно, колко и да работиш здраво, но в много случаи на нас ни остава само втората част от това уравнение, защото не знаем как да работим умно.

Това са 6 различни начин да свършите повече работа през деня, за по-малко време.

1. Аутсорсвайте

Най-трудното нещо за непродуктивните предприемачи е да разберат кои ежедневни задачи могат да бъдат възложени на външни изпълнители и по какъв начин да реализират този процес.

Ако сте обмисляли възможността за аутсорсинг на част от работата си, но не вярвате, че има някой, който е достатъчно компетентен, за да се заеме с нея, с изключение на вас, изпробвайте виртуалните асистенти, преди да направите прибързано заключение.

Намирането на качествен виртуален асистент не е толкова трудно, ако можете ясно и точно да обясните своите нужди и желаните резултати.

2. Делегирайте

Научете се да използвате вашите екип и партньори, ако имате такива. Не се страхувайте делегирате работа и отговорности на членове от екипа.

Не е нужно да бъдете супергерой и да правите всичко сам. Дайте приоритет на това, което е важно за вас и делегирайте останалото на някой друг. Номерът е в делегирането на точните задачи на правилните хора. За целта, изискванията около дадена задача трябва да бъдат във възможностите на човека, на когото тя е делегирана.

За начало, може да започнете от по-малки задачи, за да не увеличите прекалено рязко натоварването върху вашия екип. След като изградите достатъчно довери в неговите членове, може да започнете да делегирате по-предизвикателни задачи.

3. Бъдете по-концентрирани, правете по-малко

Ключът към постигането на повече резултати е във вършенето на по-малко работа. Не вярвате?

Помислете си за последния път, когато сте поемали няколко проекта наведнъж. Колко време ви трябваше, за да завършите всичките?

Сравнете този момент със ситуацията, когато цялото ви внимание е било фокусирано върху един единствен проект.

В кой случай се справихте по-добре?

Казвайте „не“ по-често, отколкото „да“. Бъдете внимателни и целенасочени, когато избирате вашите проекти. Основното правило е да бъдете съсредоточен над едно нещо, във всеки отделен момент. Поставете си една цел или нещо значимо, което трябва да завършите в рамките на всеки един ден и се фокусирайте изцяло над него.

4. Добавете почивки в ежедневния си график

Инерцията е много важна за високата производителност. Въпреки това, предприемачите, които разчитат на инерцията, за да свършат повече работа, са по-податливи на прегаряне и претоварване.

Често ми се случва да се наемам с няколко задачи наведнъж, но в крайна сметка постигам по-малко за същото време.

Вмъкването на почивки в моята рутина се оказа изключително полезно. С тяхна помощ успях да запазя набраната скорост, без да прегоря или да загубя фокуса си.

5. Автоматизирайте

Каква част от вашата работа и ежедневна рутина може да бъде автоматизирана?

Може би получавате имейли, които могат да бъдат свързани с автоматичен отговор. Може би има инструменти, които да автоматизира вашия маркетинг в социалните медии.

Използвайте технологията и интернет инструментите, за да автоматизирате аспекти от вашия живот и бизнес.

6. Опростете и оптимизирайте своята работа

Обърнете внимание на повтарящите се процеси във вашия бизнес и анализирайте къде и как може да подобрите ефективността.

Например, може всеки ден да се срещате с десетки клиенти, за да отговаряте на техните въпроси. Един от най-разпространените начини за оптимизиране на обслужването на клиенти е подготвянето на отговори, които да използвате за най-често срещаните въпроси.

Други варианти включват намаляване на броя срещи с персонала, проверка на имейлите един или два пъти в деня в и съкращаване на вашия списък със задачи.

Открийте всичко, което е излишно и ненужно и започнете да го премахвате.

По материал от Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ