7 качества, които трябва да търсите в кандидатите за работа
Назначаването е може би най-ключовата дейност, от която зависи успеха на всеки бизнес.
Процесът по набиране на персонал не е никак лесен. Намирането на правилните кандидати и убеждаването на най-добрите таланти да се присъединят към екипа са два отделни подвига.
Някои компании опитват да улеснят този процес като се осланят на външни фактори като възраст и пол, следвайки разбирането, че стереотипите опростяват правенето на избор. Този подход е сериозна грешка, която ще ви накара да изпуснете възможността да назначите редица компетентни служители и да ограничите разнообразието от гледни точки в компанията.
Вместо това, когато търсите перфектния кандидат, фокусирайте вниманието си върху няколко качества, които са характерни за всички добри служители. Ето какви са те:
1. Правилните служители могат да се адаптират
Светът на бизнеса се променя с главоломна скорост. Все повече компании интегрират в работата си съвременни инструменти и стратегии за производство, дизайн и маркетинг, които да им дадат по-голямо конкурентно предимство.
При тези условия на работа най-добрите служители са онези, които могат най-бързо да се приспособят към новата среда и действителност на бизнеса.
Единственото нещо, което е по-важно от настоящи познания и умения на кандидатите за работа, е способността им да научават нови неща и да усвоят нови умения. Няма никакво значение колко добър е бил даден човек в писането на имейли преди 10 години. Начинът, по който потребителите четат електронните съобщения днес, се е променил значително. В резултат на това старите подходи към тази дейност са по-малко ефективни.
Когато кандидатът за работа показва признаци, че може да се развива с течение на времето, вие знаете, че пред вас стои човек, който ще постига добри резултати не само през следващите няколко месеца, но и в по-дългосрочен план.
2. Пасват на фирмената култура
Проучване на Deloitte от 2015 г. разкрива, че 87% от компаниите посочват културните сходства и ангажираността като най-големите предизвикателства при назначаването на нови служители. Ако се замислите, това е напълно логично. Изграждането на добра фирмена култура, в която сътрудничеството и се цени високо, е сложен процес, който отнема време.
Създаването на такава култура започва още с процеса по назначаването на нови служители. Това дали те пасват на вече изградената фирмена култура е ключов фактор, който по своята значимост не отстъпва на знанията, уменията и квалификацията на кандидата. Независимо от предходния му опит, ако кандидатът не може да се впише в екипа, то той не е подходящият човек за вас.
В същият ред на мисли, назначаването на хора, които се вписват във фирмената култура и екипната динамика, ще донесе както краткосрочни, така и дългосрочни ползи.
3. Приемственост към новите технологии
Продължава на страница 2.
В съответствие със способността им да се адаптират към промените, служителите трябва да осъзнават добре ролята, която технологиите играят в тяхната работа и в растежа на компанията.
Ако не са в състояние или просто не желаят да признаят този фактор и да овладеят технологиите, които играят толкова голяма роля за бъдещето на тяхната фирма-работодател, те сами си поставят ограничения в това, което могат да постигнат в бизнеса.
От друга страна, назначаването на хора, които гледат на новите технологии с ентусиазъм и интерес, ще стимулира иновацията в компанията.
4. Честност
Изискването за честността може да звучи старомодно, но в действителност то продължава да е ключов фактор и в съвременния бизнес. Простата причина за това се крие във факта, че честните служители избягват да навлизат в неприятни ситуации. Когато някои лъже за определени резултати или други части от работата си, той може да нанесе сериозни щети на вашата компания и нейната репутация.
Освен това, честността засилва отношенията както между отделните колеги, така и между тях и техните клиенти. Служителите, които са готови да признаят своите недостатъци и да споделят искреното си мнение с останалите, вече са направили първата крачка към успеха.
5. Приемат критика
Хората, които могат да приемат критиките по позитивен и конструктивен начин, създават по-малко драма в офиса и работят по-добре със своите колеги. Никой не е перфектен. Всеки служител има аспекти в своята работа, които могат да бъдат подобрени. Именно по тази причина, хората, които са отворени към конструктивната критика и работят усърдно за собственото си самоусъвършенстване ще бъдат най-високо ценените членове на екипа.
6. Страст
Друго прочуване на Deloitte установи, че 87,7% от работниците не могат да разкрият пълния си потенциал на работното място, защото нямат нужната страст и интерес към работата си.
Хората, който намират мотивация да правят това, което правят, вътре в себе си, са по-успешни от онези, които са мотивирани от външни фактори като работни часове и заплащане. Страстните хора подхождат към своята работа с енергичност и ентусиазъм, които им помагат да продължат напред дори в най-трудните времена.
7. Ориентирани са към действието
Най-добрите служители са склонни да ценят действието повече от думите. Те са готови да изпробват различни неща и постоянно да бъдат в движение, вместо да си обещават промени в бъдеще и да мечтаят по цял ден. Мотото им е: „По-добре да предприемеш действие днес и да справиш със задачата, макар и не перфектно, отколкото да чакаш до утре, за да безгрешен“.
Когато назначите такива служители във вашия екип, вие не просто ще увеличите екипните възможности, но и ще мотивирате всички останали да дадат най-доброто от себе си, за да помогнат за растежа на компанията.
...............
Джон Бойтнот, журналист и дигитален консултант, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.