Вирус, за който хората нямат имунитет

Вирус, за който хората нямат имунитет

По време на криза служителите ви трябва да работят при по-високи нива на стрес, по-дълго работно време и да бъдат по-фокусирани върху работата си от обикновено. Тази комбинация често кара хората да се чувстват постоянно изтощени и раздразнени. Иначе казано, те стават жертви на прегаряне(бърнаут). Това е особено често срещано явление при по-продължителните кризи, при които професионалните проблемите на хората не остават в офиса им, а се пренасят и в личния им живот.

Управлението на екип, които преминава през период на бърнаут, е огромно предизвикателство за дори най-опитните лидери. Грижата за служителите обаче винаги трябва да бъде приоритет. Има много начини да направите тази неприятна ситуация малко по-лека. Ето как:

Задавайте повече въпроси и давайте по-малко нареждания

Питайте редовно членовете на вашия екип дали се справят с натоварването и стреса, на които са подложени, и дали разполагат с нужните ресурси, за да си вършат работата по възможно най-добрия начин. Задавайте въпроси, които ще ви помогнат да разберете, дали служителите ви са претоварени и какво може да направите, за да олекотите работата им.

Поставете акцент върху позитивните новини

Когато напрежението достигне рекордни нива, човек лесно може да изгуби представа за позитивните неща, които се случват около него, и да се фокусира изцяло върху лошите новини. Като коуч аз поставям специално внимание на това, че по време на криза лидерите трябва да насочват вниманието на служителите си към нещата, които вървят добре и към успехите на компания. Разбира се, това не означава да криете от тях лошите новини, а просто да отделяте повече време на позитивните.

Управлявайте очакванията

В трудните време е важно всички да имат реалистични очаквания за резултати, които могат да бъдат постигнати. Важно е да се уверите, че нещата, които искате от вашия екип, са в рамките на възможно. Поддържайте постоянна обратна връзка със служителите, за да сте наясно с напредъка, който са постигнали, и с препятствията, пред които са изправени. Колкото повече съпричастност и позитивизъм демонстрирате, толкова по-продуктивен ще бъде екипът ви.

Намалете критиките и увеличете хвалбите

Не е лесно човек да изразява благодарност за каквото и да е било, когато нещата не вървят добре. Щом обаче екипът ви помага допълнителни усилия и влага повече време в работата си, вие носите отговорността да оцените труда и успехите на вашите служители.

В тези трудни времена не трябва да забравяте, че дори най-отдадените и ангажирани членове на вашия екип могат да станат жертви на бърнаут. Това е вирус, за които хората нямат имунитет.

..................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ