Спечели ги от самото начало!
Били ли сте някога „новото дете“ в училище? За един тийнейджър няма по-голям кошмар от това да не познава никого в своя клас.
Започването на нова работа често може да ви накара да се почувствате по същия начин. Вашите колеги имат установени взаимоотношения и приятелски кръгове, докато вие трябва да започнете от нулата. Не след дълго се връщате към времето, когато сте били на 15 години и сте правили всичко по силите си, за да се впишете в новата обстановка.
За да бъдете приети в нова култура, група или екип, трябва да положите огромни усилия. Умножете всичко това по 100, ако сте новият шеф на екипа. Навлизането в нова територия може да бъде изключително стресиращо, тъй като вие не знаете дали вашият предшественик е бил уважаван или мразен. Не знаете дали фирмената култура е позитивна или токсична. Не знаете дали на служителите им е дошло до гуша от проблеми и неразбирателство с ръководството.
Поставени в подобна ситуация повечето лидери ще опитат да поемат всичко в своите ръце и да опитат да разрешат проблемите. Моят съвет обаче е да забавите темпото и да подходите към ситуацията по малко по различен начин.
Това са 3 стратегии, които ще ви помогнат бързо да спечелите уважението и доверието на вашия екип.
1. Търсете мнението на вашите служители
Най-добрият начин да започнете някаква нова задача е като се вслушате в мнението и гледната точка на вашите служители. Това, че сте техен шеф, не означава, че трябва да наложите собственото си виждане още от първия работен ден. Ако искате да бъдете приети, то вие трябва да се приспособите към новия ви екип, а не обратното.
Не си мислете, че проблемите и трудностите, пред които е изправена компанията, ще накарат служителите да приемат драстични промени в подхода към работата. Ако започнете да правите промени, без първо да се консултирате с вашите служители, ще започнете една битка, която не можете да спечелите.
През първия месец от новата ви работа канете всички ваши служители да споделят идеите си за подобряване на компанията. Това е стратегически начин не само да изградите връзки с тях, но и да им покажете, че се интересувате от тяхното мнение. Позволете им да участват в това, което се случва, за да работите като екип, а не като шеф и подчинени.
2. Не давайте обещания, които не можете да спазите
Всички обичат началото. Това е фазата, в която се поставят целите, споделят се големи идеи и се планира следващия ход. Вълнението от новата задача завладява цялото работно място, докато вие и вашите колеги си представяте всичко това, което е възможно да бъде постигнато.
За съжаление, все някога тази фаза свършва. Всеки може да има голяма идея, но не всеки предприема нужните действия, за да я превърне в реалност. Типът лидер, който ще бъдете, зависи от това до каква степен думите ви отговарят на вашите действия.
Ако искате да спечелите симпатиите на вашите служители, запретнете ръкави и се захванете за работа. Най-лошото, което може да направите, е да чуете идеите на вашите служители и да оставите всичко в залата за срещи.
Недоволството, чувството на неудовлетвореност и неуважение са странични ефекти от неспазването на дадените обещания. Избягвайте тези клопки, като постоянно държите служителите си в течение с развитието на задачите и с всички нови промени. Бъдете максимално прозрачни и честни, защото в противен случай ще намерите повече врагове, отколкото съюзници.
3. Не се престаравайте в опитите си да се впишете
Има някои мениджъри, които обичат да се преструват, че тяхната професионална позиция няма значение. Те си позволяват да излизат твърде често със своите колеги след работа, да разпространяват клюки в офиса и да се хвалят с преживяното през уикенда. Не бъдете този човек.
Да бъдеш добър лидер и „готин шеф“ са две много различни неща. Първият печели уважение, а вторият определена „репутация“. Може да искате да накарате вашите колеги да мислите, че сте същите като тях, но истината е, че не сте.
Поставянето на граници е от решаващо значение за вашата кариера. Има много начини да се впишете в екипа, но да бъдеш „един от момчетата или едно от момичетата“ не е сред вариантите. Най-вероятно ще изглеждате отчаяни и ще бъдете приети за досадни, вместо да бъдете уважавани и харесвани.
Манди Гилбърт, основател и главен директор на Creative Niche, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.