Управление

Лица

|

Има ли в компанията ви токсична култура?

Има ли в компанията ви токсична култура?

Имате ли чувството, че ходите по яйчени черупки, когато сте в офиса? Мнението ви не се цени, страхувате се да правите грешки и сте принудени да се впишете във фирмена култура, която се базира на агресия, заплахи и обиди.

Ако всеки ден се прибирате в къщи напълно изтощени и единствената тема за разговор на масата е поредният ужасен работен ден, то може би е време да признаете поне пред себе си, че работите на токсично място. 

Ако все още не сте убедени, има 6 сигурни начина да разберете дали прекарвате дните си в нездравословна работна среда.

1. Вашият шеф е маниак на тема контрол

Този тип мениджър обича да държи всеки малък детайл под контрол. Ситуацията бързо става непоносима и задушаваща, защото той иска да взема крайното решение за всяко ваше действие. Той никога не се доверява на своя екип и не делегира задачи. При авторитарния стил на ръководене няма място за групови дискусии и изказване на мнение. Тази работна среда унищожава всяка креативност и интерес към новото, които може да са съществували преди това.

Неговото мото е просто: “Получавате заповеди и ги изпълнявате“

2. Хората играят класическата игра на обвинения

Най-вероятно сте чували израза: „Когато сочиш някого с пръст, три пръста сочат към теб”. Един от неизменните фактори, присъщи на токсичната работна среда, са колегите, които отказват да поемат отговорност за собствените си действия и опитват да прехвърлят вината върху другите.

Ако работите в подобна компания и сте се озовали по средата на“ игра на обвинения“, има няколко неща, които може да направите: да посочите конкретното поведение пред по-висшестоящ служител, да не превръщате конфликта в личен, да останете обективни, да посочите фактите и да документирате всичко, което се случва,

3. Не можете да се доверите на никого

В една нестабилна и напрегната култура на недоверие, в която хората се разделят на враждуващи лагери, докато мениджърите настройват служителите един срещу друг, не можете да споделяте важна информация и да работите в тясно сътрудничество с когото и да е било. Работата в подобна компания се превръща във всекидневна борба за оцеляване.

Почти невъзможно е да се доверите на колегите си, защото те всъщност могат да бъдат ваши врагове, а споделянето с мениджъра е корпоративно самоубийство. Ако вярвате, че междуличностните отношения на работното място трябва да бъдат базирани на взаимно доверие и почтеност, обновете автобиографията си и потърсете алтернативи, защото най-вероятно няма да намерите съмишленици в тази комапния.

4. Клюките убиват екипния дух

Всички познаваме този тип служители. Обикновено те са недоволни работници, които не са съгласни с новата посока на развитие на компанията или просто не са получили повишението, което си мислят, че заслужават. Те не се колебаят да разпространяват всевъзможни слухове и да постоянно да критикуват ръководството за „глупави решения“.

Наблюдавате ги отблизо, защото те бързо разпространяват своето токсично отношение и привличат на своя страна част от колегите си. Най-често, техни жертви стават новите служители, които все още не са се ориентирали в работната среда и са податливи на подобни манипулации.

5. Подмазването и фаворизирането са неразделна част от работата

Имате ли колеги, които постоянно се подмазват на шефа? Те полагат неимоверни сили, за да манипулират ръководството и да си спечелят преференциално отношение. Незаслужени бонуси, допълнително свободно време и специално обучение, които никой друг не получава. Пазете се от колеги, които прекарват повече време със своите мениджъри от обичайното.

6. Хората са третирани като роботи

От гледна точка на висшето ръководство, служителите на компанията са пчели работнички, на които се гледа като на разходи, а не като на активи. Мениджърите не се интересуват от тяхното щастие и благополучие. За тях значение имат само производителността и печалбата. В подобна работна среда лидерите не показват никаква съпричастност към служителите си и не се държат с тях като с човешки същества. В резултат на това работата ви става изключително стресираща и напрегната, а това започва да се отразява на психическото и физическото ви здраве. 

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ