Нямаше да се справим без теб!

Нямаше да се справим без теб!

Като лидер, способността да общувате ефективно с вашите служители е от ключово значение за успеха ви. За да можете да мотивирате и вдъхновявате хората с думи обаче е необходим един много човешки подход в начина, по който говорите с тях.

Например, правите ли комплименти на служителите си за добре свършената рабата? Ако да, то колко често? Признавате ли усилията, които полага вашия екип? Празнувате ли успехите му?

Ние прекарваме по-голямата част от времето си на работа, но в много често се отнасяме един към друг като към непознати. Това обаче не трябва да е така, особено когато става въпрос за отношенията между ръководител и служител. Взимайки предвид множеството разговори и размени на съобщения, характерни за работното ежедневие, има определени фрази, които могат да помогнат на всеки лидер да спечели доверието и лоялността на своите служители. Ето няколко от тях:

1. „Нямаше да се справим без теб!“

Тази фраза е чудесен начин да благодарите на някой за това, че е дал всичко от себе си, за да гарантира успешното постигане на дадена цел, особено ако това ви е помогнало да се представите в добра светлина пред вашите началници. Използването на тази фраза, особено когато е пред целия екип, поставя служителя на пиедестала, на който заслужава да бъде издигнат.

2. „Бих искал да чуя съвета ти по този въпрос.“

За съжаление, все още съществува погрешното разбиране, че лидерите, които търсят съвети от другите, се възприемат за по-малко компетентни. Прочуванията показват, че обратното е вярно – търсещите чуждо мнение ръководители са считани за по-можещи и знаещи.

Причината за това се крие във факта, че най-ефективните лидери са по ангажирани на емоционално ниво и не се страхуват да търсят помощ, когато имат нужда от такава. Това създава среда, в която автентичността и истината се ценят високо и в която другите се чувстват насърчени да бъдат себе си.

3. „С какво мога да помогна?“

Тази фраза беше особено полезна в най-трудните моменти от последната повече от година, в която светът бе парализиран от пандемията от коронавирус. Тя също така е полезна за членовете на екипа, които са изправени пред кратък краен срок за завършването на дадена задача или пред някакъв предизвикателен сценарии. Когато предлагате помощ, вие демонстрирате истински интерес и грижа за вашите служители.

4. „Грешката е моя.“

Ефективните лидери не се крият зад собствения си статут и не прехвърлят отговорността върху другите. Те показват смирение, признавайки собствените си грешки и недостатъци. Така те дават пример на подчинените си, че не трябва да се страхуват да бъдат искрени и да правят грешки.

5. „Не зная.“

Честно казано, всички изпитваме неудобство, когато признаваме, че не знаем нещо, особено ако заемам ръководна роля и хората очакват от нас да имаме всички отговори. Сега си представете, че някак си сте свикнали с чувството да не знаете всичко. Освобождаващо е, нали?

Главният изпълнителен директор на WD-40 Company Гари Ридж казва, че думите „не зная“ са най-важните, които е научил в живота си. „Много съм щастлив, когато съм „глупавият“ човек в стаята. В повечето случаи това не е преувеличение. Често казвам, че съм „съзнателно некомпетентен. Мисля ,че това кара хората да се чувстват по-комфортно“, споделя той.

„Ако мислите, че знаете всичко, вие убивате всяка възможност да научите нещо ново и да получите различни гледни точки. Освен че свикнах с чувството да не зная всичко, аз продължавам постоянно да се питам „Защо вярвам в това“. Светът се променя много бързо, така че и ние трябва да променяме вижданията си в съответствие с това“, казва Ридж.

………………

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ